اخبار داغ

مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار برای قنوات خراسان‌جنوبی/ اعتبارات استانی تخصیص نیافت

اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار برای قنوات خراسان‌جنوبی/ اعتبارات استانی تخصیص نیافت
غلامی گفت: در سال جاری 25 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای حوزه قنوات استان خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسن غلامی مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با موضوع بررسی برنامه های حوزه آب و خاک و قنوات که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: قنوات جزو میراث فرهنگی است و باید نسبت به احیا و مرمت آن تلاش شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای قنوات، افزود: اعتبارات امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.
,
 
,
مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال جاری 25 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای حوزه قنوات استان در نظر گرفته شده که 12 میلیارد و 757 میلیون تومان اعتبار ملی است که 100 درصد تخصیص یافته؛ 50 درصد نقدی 50 درصد اوراق یک و دوساله، 5 میلیارد و 900میلیون تومان اعتبار استانی اوراق است که تخصیص پیدا نکرده است و 6 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به طرح‌های قنوات با همکاری نهادهای انقلابی بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد و بسیج سازندگی است.
,
 
,
غلامی عنوان کرد: از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان نهادهای انقلابی دو میلیارد تومان مربوط به بنیاد برکت برای قنوات شهرستان نهبندان، 1.5 میلیاردتومان مربوط به شهرستان سربیشه برای قنوات شهرستان کمیته امداد، دو میلیاردتومان مربوط به بنیاد علوی برای قنوات شهرستان درمیان و یک میلیارد تومان مربوط به بسیج سازندگی جهت احیای قنوات شهرستان زیرکوه است.
,
 
,
وی با بیان این‌که در کشور 41 هزار رشته قنات وجود دارد، اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی 6 هزار و 252 رشته قنات داریم که از این نظر خراسان جنوبی در رتبه دوم کشور قرار دارد.
,
 
,
مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ثبت اطلاعات مکانی 1200 رشته قنات استان انجام شده و بعد از این تامین اعتبارات ملی برای قنواتی خواهد بود که کددار باشد. اما با توجه به محدودیت‌های منابع اعتباری شاهد پیشرفت کند این موضوع هستیم.
,
 
,
غلامی بیان کرد: در کشور کمیته ملی قنوات تشکیل شده که سالی دو نوبت برگزار می‌شود و خراسان‌جنوبی افتخار این را داشته است که در دو نوبت میزبان کمیته ملی قنوات باشد.
,
 
,
وی با بیان این‌که اعتبارات حوزه قنوات استان در سال گذشته 33 میلیاردتومان بوده، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 300 قنات استان احیا شده و برای سال جاری نیز پیش‌بینی شده که کار احیای 200 رشته قنات انجام شود.
,
 
,
مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از احیای 40 درصد قنوات استان خبر داد و افزود: احیای مابقی قنوات استان در دستور کار است.
,
 
,
غلامی با بیان این‌که مرمت قنوات می‌تواند در بهره‌وری بهتر محصولات کشاورزی تاثیر فراوانی داشته باشد، اظهار کرد: مسئولیت قنوات در محدوده شهری به شهرداری‌ها برمی‌گردد.
,
 
,
وی افزود: در پی سیل ابتدای شهریورماه به 103 رشته قنات استان خسارت وارد شده است.
,
 
,
مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مرمت و احیای قنوات باعث می‌شود قنوات هنگام وقوع سیل آسیب نبیند یا شاهد آسیب کمتری شود.
,
 
,
غلامی گفت: 25 درصد آب مورد نیاز کشاورزی استان از طریق قنوات تامین می‌شود.
,
 
,
وی به قنوات بلده فردوس اشاره کرد و افزود: قنوات بلده شامل 25 قنات است که از این تعداد 16 رشته قنات فعال و 9 رشته قنات غیرفعال است.
,
 
,
مدیر امور آب و خاک جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از 16 رشته قنات فعال برای 5 رشته قنات گزارش کامل تهیه و ابلاغ شده است.
,
 
,
غلامی اظهار کرد: از گروه‌های علمی و دانشجویان انتظار داریم پایان‌نامه و مقالات دانشجویی را به سمت مطالعه قنوات هدایت کنند که برای مرمت قنوات بتوان از طرح و ایده‌های جدید استفاده کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه