اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد؛

به من حق بدهید با سینما قهر کنم

به من حق بدهید با سینما قهر کنم
مهوش وقاری گفت: زمانی که به ما پیشنهاد کار می شد و فعالیت می کردیم دیدارهایی صورت می گرفت و اخباری از سینما به ما منتقل می شد حتی چهره هایی که از یادمان رفته بود نیز برایمان یادآوری می شد، اما اکنون در تبلیغ و اکران فیلم ها نام افرادی که حتی نمی شناسیم به تکرار دیده می شود در صورتی که از قدیمی های سینما نامی برده نمی شود، پس حق بدهید که قهر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۳ تیر ۱۳۳۳ در شهر تهران است، گله ای از اینترنت دارد که نوشته شده از سال ۱۳۶۸ فعالیت بازیگری خود را آغاز کرده در حالی که از سال ۱۳۶۱ و از قاب تلویزیون بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی که حتی در تخیلاتش نیز نمی گنجید که هنرپیشه شود اما به دلیل علاقه وافری که به این حرفه داشته اکنون قریب به ۳۸ سال است که تجربه و کارنامه بازیگری دارد، اصالتا تهرانی و از محله امامزاده یحیی (ع) است، علوم سیاسی خوانده است و پس از کار کردن با افراد مطرح در بازیگری و سینما تصمیم می گیرد کلاس های بازیگری را بگذراند تا به صورت حرفه ای این شغل را ادامه دهد.

,

وقاری با وجود فاصله گرفتن از سینما و دیده نشدن در قاب تلویزیون، ضمن تشکر ازمردم اما شرمنده آن ها است و مدعی شده است که مردم به او انرژی مثبت می دهند، در همین رابطه و به بهانه روز سینما خبرنگار هرمز با مادر مهربان سینما و تلویزیون گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

,

مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با هرمز اظهار کرد: به قدری از سینما دور هستم که احساس می کنم دچار یک قهر دوجانبه شده ام، برای افرادی مانند من دیگرسینما وجود ندارد، مانند این است که از خانه و خانواده خود جدا شده ام. اگر محبت مردم نبود دیگر دلیلی برای ادامه زندگی پیدا نمی کردم.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: سینما مختص یک عده افراد خاص شده است، من و امثال من دیگر در آن جایی نداریم و احساس می کنیم خانه سینما و اهالی آن نمی خواهند از ما خبری داشته باشند البته از عوامل برنامه چهل تیکه برای دعوت در برنامه تشکر می کنم که دیگر خودم را نیز فراموش کرده بودم.

,

وقاری ادامه داد: زمانی که به ما پیشنهاد کار می شد و فعالیت می کردیم دیدارهایی صورت می گرفت و اخباری از سینما به ما منتقل می شد حتی چهره هایی که از یادمان رفته بود نیز برایمان یادآوری می شد، اما اکنون در تبلیغ فیلم ها نام افرادی که حتی نمی شناسیم به تکرار دیده می شود در صورتی که از قدیمی های سینما نامی برده نمی شود، پس حق بدهید که قهر کنیم.

,

وی تصریح کرد: تصورم این است که خانه سینما باید پاسخگوی این مشکلات باشد اما گویا دست از همه چیز برداشته است و خبری از آن نیست، زمانی این بی خبری را به بیماری همسرم ربط می دادم و گمان می کردم به دلیل مشغله های زندگی نمی توانم خبرها را رصد کنم اما اکنون با وجود فضای مجازی و پیام رسان های آن که دیگر یک منبع خبری هستند اکران فیلم ها را که نگاه می کنیم نامی از نسل بازیگران پیشین نیست البته گاهی برای ژست سینما دوستی برای شادی روح هنرمندان از دست رفته نامی از آنها برده می شود اما یک نسل از سینما را حذف کرده اند.

,

کار سخت بازیگری

, کار سخت بازیگری, کار سخت بازیگری,

وقاری با تاکید بر اینکه بازیگری به دلیل شرایطی که دارد کار سختی است، خاطرنشان کرد: سخت ترین کار بازیگری بی برنامگی آن است، زمانی که شروع به فعالیت می کنی دیگر در رابطه با خود نمی توانی تصمیمی بگیری، حتی برای یک ثانیه خود نیز نمی توانی برنامه داشته باشی، اگر در خانواده اتفاق بدی رخ دهد نمی توانی حضور داشته باشی و نیاز نزدیک ترین افراد را در کمک و همراهی نمی توانی برآورده کنی و از نظر زمانی کار سختی است.

,

این پیشکسوت در عرصه بازیگری تصریح کرد: کار بازیگری لطمه های احساسی و بی خوابی های فراوانی دارد به ویژه زمانی که ساعت کار طولانی است در این ایام کرونا که از خواب کافی و لازم می شنویم اما در بازیگری تنها چیزی که مهم نیست این است بازیگر یک وقت کافی برای خود بگذارد و کارهای شخصی خود را انجام دهد.

,

رسم بد سینما

, رسم بد سینما, رسم بد سینما,

وی ادامه داد: در سینما رسم بدی داریم که بازیگر را بر اساس یک سری معیارها از جمله فیزیک، نگاه و چهره برای نقش انتخاب می کنند، از همان ابتدای ورودم به سینما قبل از اینکه فیلم نامه را بفرستند تماس می گرفتند و سبک مادر مهربان را پیشنهاد می دادند البته خوشحالم که برای من اینگونه تشخیص داده شده است اما جای هنر کجا است؟ در عین حال که چهره مهربانی داری بتوانی نامهربان جلوه دهی مهم است حسودی نمی کنم اما زمانی که بازی فردی را می بینی که نمی تواند از پس نقش به خوبی بربیاید جای بسی حسرت است که کم ترین حسی در وجودش نیست.

,

وقاری افزود: اکنون دیگر در جمع سینمائیان نیستم و نمی دانم در پشت پرده چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است اما گه گاهی که زنگ می زدند و پیشنهاد کار دارند معیار آنها فقط پول است، نه اینکه احتیاجی نداشته باشم به هرحال حرفه ما این است و باید کسب درآمد داشته باشیم اما در این عمر ۳۸ ساله بازیگری ام هنوز نمی دانم چقدر باید دستمزد بگیرم، درصورتی که انتخاب بازیگر یا کارگردان ابتدا باید تشخیص دهد که آیا می توانم آن نقش را بازی کنم یا نه، بعد مادیات برایش مهم باشد.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: برای بازی و بازیگری زحمت می کشی و زمان می گذاری اما در نهایت هزینه کار را پرداخت نمی کنند، نمی دانی به چه کسی باید مراجعه کنی و پس از پاس کاری هایی که انجام می دهند متوجه می شوی که نمی خواهند پول بدهند اما چانه میزنند و قرار داد می بندند، چگونه است که در ابتدای کار اولین سوالشان این است که چقدر می خواهی بگیری، انتهای کار که می شود و نوبت به پرداخت دستمزد می رسد، کسی نمی خواهد پول بدهد، اگر سینماورشکسته است چگونه حق بسیاری از افراد را میلیاردی پرداخت می کند؟ یک تک میلیارد، بسیاری از بازیگران را می تواند وارد کار و فعالیت کند.

,

ازدواج با محسن قاضی مرادی

, ازدواج با محسن قاضی مرادی, ازدواج با محسن قاضی مرادی,

وقاری خاطرنشان کرد: مسئله کرونا به ناچار باعث دوری ما از مردم و خانواده شده است و چون سیستم ایمنی بدن محسن قاضی مرادی ضعیف است دکتر توصیه کرده که در این موقعیت از زمان با هیچ فردی در ارتباط حضوری نباشیم؛ مردم زنگ می زنند و پیام می فرستند که می خواهند برای عیادت تشریف بیاورند شرمنده ام و نمی دانم باید چه کنم، محسن قاضی مرادی پس ازیک ماه بستری در بیمارستان اکنون به منزل آمده است و حال ثابتی ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه سالگرد ازدواجشان که مصادف با جشن سینما است، ادامه داد: من و محسن قاضی مرادی همکار و کارشناس اداره کل تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش بودیم که همانجا با هم آشنا شدیم و سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد، باوجود اینکه هر دو قبل از انقلاب فعالیت نمایشی داشتیم اما هیچ کدارم در این مورد حرفی را عنوان نکرده بودیم زیرا در زمان شلوغی های انقلاب بود و تمام بحث ها و تبادل نظرها با تمام افراد پیرامونمان در رابطه با مسائلی بود که در کشور می گذشت.

,

وقاری افزود: با وجود اختلاف سن ۱۳ سال اما دوست های مشترک داشتیم در جشن ازدواجمان افرادی را می دیدم که من دعوت نکرده بودم اما از آشناهایم بودند بعدها متوجه شدیم که دوست های نزدیک مشترک داشتیم اما نمی دانستیم که پس از رفتن زیر یک سقف مشخص شد.

,

پیشکسوت سینما و تلویزیون اضافه کرد: من و همسرم باهم و در یک سال شروع به کار کردیم زمانی بود که تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرده بود و به همین دلیل افرادی که در قسمت های نمایشی و مجری دست اندرکار بودند ما را می شناختند، در آن زمان تعدا بازیگران نیز کم بود و باعث می شد تا فعالیت هنری زیادی داشته باشیم.

,

وقاری در پاسخ به این سوال که همکار بودن زن و شوهر است یا خیر، گفت: کار سینما و بازیگری سخت است و قدرت درک بالایی می خواهد، آن زمان تصور جامعه بر این بود که زن باید کوتاه بیاید و زمانی که محسن قاضی مرادی برای بازیگری می رفت مسئولیت زندگی بر عهده من بود و اگر کاری پیشنهاد می شد قبول نمی کردم اما چون با نوع کار هم آشنا بودیم حل مسئله برایمان راحت تر بود و از نظر همفکری و درک مشترک مشکلی نداشتیم.

,

بازیگری شغلی است که عشق می طلبد

, بازیگری شغلی است که عشق می طلبد, بازیگری شغلی است که عشق می طلبد,

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: بازیگری کاری است که عشق می طلبد اما اکنون برای برخی منبع درآمد شده است و فکر می کنند یک شبه زندگی آنها تامین می شود، درست است که شانس نیز دخیلل است اما از نظر علمی زمانی که فردی تحصیلات آکادمیک نداشته باشد نقطه ضعف هایی دارد که در مواقع هم صحبتی با دیگران نمی تواند آنها را بپوشاند.

,

وی تصریح کرد: اگر که استعداد و علاقه بازیگری را دارد وارد این حرفه شود شاید اندکی سینما تکان بخورد نه افرادی که فکر می کنند می توانند این حرفه را با پول بخرند، هنرمندانی که به یک باره برسر زبان ها هستند و به شهرت می رسند اما در مدت زمان کوتاهی نیز نیست و نابود می شوند و مشخص است که ضعف داشته و از راهی غیرعرف وارد کار شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه