اخبار داغ

803 روز گذشت؛

سکوت دو ساله وزارت امور خارجه در قبال بازداشت دیپلمات ایرانی

سکوت دو ساله وزارت امور خارجه در قبال بازداشت دیپلمات ایرانی
بیش از دو سال از دستگیری و بازداشت "اسدالله اسدی"، دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش می گذرد و در این عرصه شاهد انفعال دستگاه دیپلماسی کشور هستیم در حالی که وزارت امور خارجه وظیفه دارد حقوق اتباع ایران را در دیگر کشورها به طور جد دنبال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ 803 روز از دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش می گذرد. اسدی در تاریخ ۱۱تیر ماه ۹۷ در حالی که تعطیلات خود را در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان می‌گذراند با حکم جلب دولت بلژیک که در اتحادیه اروپا صادر شده بود دستگیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

۲۰تیر ماه ۹۷ دادستانی کل آلمان مدعی شد که اسدی به یک زوج ایرانی الاصل ساکن در آنتورپ بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

,

اسدی به عنوان دبیر سوم سفارت ایران در اتریش فعالیت می‌کرد، دولت اتریش با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند و اکنون بیش از دو سال است که در زندانی در کشور بلژیک به سر می‌برد این استرداد وشراکت سه کشور اتریش، بلژیک و آلمان در ماجرای اسدالله اسدی بیانگر این موضوع است که این سناریوی کثیف از قبل طراحی شده بوده است و به گونه‌ای عمل کرده اند که ایران برای پیگیری وضعیت کشور با سه کشور فوق الذکر و حتی اتحادیه اروپا درگیر شود که این امر به پیچیدگی این پرونده کمک می‌کند تا شاید ایران برای نهایی کردن آن و آزادی وی هر باجی که آنها خواستند کوتاه بیاید و به خواسته‌های نامشروع منافقین جامه عمل بپوشاند.

,

اما اصل ماجرای بازداشت اسدی یک سناریوی کثیف ضد ایرانی بود که در جریان نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین که در تاریخ ۹ تیرماه ۹۷در حومه پاریس برگزار شده بود که توسط تدارکاتچی های آمریکایی و صهیونسیتی این نشست در پشت پرده آن طراحی شده بود و نشان داد که کشورهای اروپایی در تمام سناریوها و نقشه‌های شوم و کثیفی که جریان برانداز به رهبری منافقین برای کشورمان تدارک می‌بینند نقش اول را دارند و از هیچ خدمتی به جریان نفاق و استکبار دریغ نمی‌کنند.

,

اما متأسفانه پس از گذشت بیش از دو سال از بازداشت غیرقانونی این دیپلمات کشورمان در بلژیک هنوز از وضعیت آزادی اسدالله اسدی خبری نیست و این در حالی است که بی‌گناهی وی نیز در دادگاه های پیگیر پرونده ثابت شده و کاملاً مشخص شده که این دیپلمات به بهانه واهی بازداشت شده است و البته در طولانی شدن این ماجرا و بلاتکلیفی اسدالله اسدی نباید از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشورمان غافل شد که اگر قدری قاطعیت چاشنی کار کرده بودند الان آقای اسدی بدون جرم و بی گناه بعد از گذشت دو سال به جای زندان در آغوش وطن بود.

,

محمد حسن آصفری در گفتگو با راه آرمان؛ در این باره گفت: وزارت امور خارجه وظیفه دارد حقوق اتباع ایران را در دیگر کشورها به طور جد دنبال کند.

,

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه کسانی به جرم های مختلف که به اثبات نرسیده در کشورهای دیگر دستگیر شوند وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری حقوق آنان و رایزنی با همتای خود و گرفتن وکیل باید اقدام کنند.

,

وی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید پیگیر حقوق اتباع ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و به ویژه افرادی که به جرم های واهی، ثابت نشده و صرفا به جرم نگاه سیاسی دستگیر و بازداشت شده اند، باشد.

,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: دنیای غرب در برخورد با جهان و در عرصه سیاست خارجی خود طی دهه های گذشته پیوسته شیوه دو گانه ای را به اجرا گذاشته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: موضع گیری های کشورهای غربی در زمینه دموکراسی نسبت به کشورهای جهان سوم با نسبت دادن اتهامات به افراد بی گناه نمونه ای از شیوه برخورد دو گانه غربی ها است و شاید یکی از دلایل اصلی بی اعتباری غرب نزد ملت های جهان سوم همین برخورد دو گانه است.

,

وی با بیان اینکه مواضع غربی ها در برخورد با کشورهای دوست بسیار متفاوت از موضع گیری آنها با کشورهایی است که خواستار استقلال هستند، عنوان کرد: زمانی که دیپلمات های ما توسط غربی ها به منظور سرپوش گذاشتن بر ضعف های غربی ها متهم می شوند وزارت امور خارجه باید بر اساس راهبردهای اصولی، قانونی و مبتنی بر موازین بین المللی برای آزادی آنان اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه