اخبار داغ

در گفتگو با هنرمند رودانی مطرح شد؛

چوب حراج به مکان‌های فرهنگی رودان/ مهمانسرای اداره فرهنگ حق هنرمندان رودان است

چوب حراج به مکان‌های فرهنگی رودان/ مهمانسرای اداره فرهنگ حق هنرمندان رودان است
سلمانی دهبارز گفت: بی‌مهری مسئولین استان و شهرستان هنر رودان را رو به نابودی می کشاند و مهمانسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان حق مسلم هنر و هنرمندان این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ جایگاه ویژه فرهنگ و هنر در استان هرمزگان همیشه نقل مجالس مدیران و مسئولین بوده و از روزگاران خیلی دور همیشه هنرمندان نالیدن و مسئولین نشنیدن و چه بی مهری هایی که بر سر اصحاب فرهنگ و هنر هرمزگان، استان زرخیز محروم مظلوم آوار نشده است از امروزش که دعوا بر سر خلاقیت شهرهاست یا از دیروزش که تئاتر شهر بندرعباس را در حریم شصت متری دریا درست کردند یا از کلنگ های بی ثمری که برای ساخت پلاتو ها در شهرستان های استان نواخته شد بی تدبیری در حوزه فرهنگ و هنر استان کمابیش ادامه دارد و هیچ اتفاق و رویداد جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر نیفتاده است محافظه کاری های پیچ در پیچ در جاده مستقیم و روشن فرهنگ و هنر این قافله را عاقبت به برهوت خشکی خواهد بود و بخش تولید آثار هنری را هم فلج خواهد کرد، البته هنرمندان هرگز هنر را تعطیل نمی کنند و تنها راز ماندگاری فرهنگ و هنر فقط وجود هنرمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: رودان با پیشینه ای سبز و سال ها جان کندن هنرمندان برای احیای فرهنگ و هنر این شهر اکنون یکی از محرومترین شهرستان‌های هرمزگان در بحث فرهنگ و هنر است چراکه زمانی در رودان در کتابخانه و باشگاه فعالیت هنری هنرمندانی با عشق و علاقه به هنر وجود داشت که صحنه را با خاک یکسان می کردند و انچنان ذوق و شوق داشتند که در چله زمستان و تابستان زمین و زمان را بهم می دوختند تا اثر هنری خلق کنند.

,

این هنرمند رودانی ادامه داد: امروز چه بلایی بر سر شهر رودان و فرهنگ و هنر و هنرمندش آمده است؟ کدام بی تدبیری، کدام تراژدی در حال گذر است و شاید گذر کرده و ما بی خبریم از اهالی هنر رودان کسی باقی نمانده اندک دوستان هنرمندی که هستند هم هزار و یک قلم مشکل اقتصادی و زندگی دارند که رغبتی برای کار هنری ندارند.

,

سلمانی در ادامه بیان کرد: کجاست موسیقی رودان؟ کجاست نمایش رودان؟ کجاست شعر رودان؟ کجاست عکس و فیلم رودان؟ کجایند نخبگان و پیشکسوتان رودان؟ چه بر سر آنها امده نفس از کسی بالا نمی آید نه دری، نه پیکری، نه روحی، نه جانی هیچ چیز باقی نمانده فقط تکه استخوانی پوسیده و سیاه مانده بر پیشانی این شهر فقط واژه ای بنام فرهنگ و هنر مانده که ارزش سمبلیک هم ندارد و وقتی اسم شهرهای خلاق هرمزگان را دیدم اول افسوس خوردم برای میناب و بعد رودان ماکجاست؟ خلاقیت ما کجاست؟ جوانان و زنان و مردان رودانی چه سهمی از هنر و خلاقیت دارند؟ چرا آن ها در این لیست جایگاهی ندارند عیب کار کجاست مشکل در کجای این بهشت گمشده پنهان شده آیا در این شهر که وجب به وجبش نعمت است و لطف و کرم خداوند کسی هست که فکری به حال هنر و فرهنگش بکند قطعا کسی نیست قطعا تخته ای بر دهان فرهنگ و هنر کوبیده اند که نفس کسی بالا نمی آید جز هیاهوی سیاسی و بلند بازی و بگیر و ببندد برای کرسی های ریاست و مدیریت یک شهر دور افتاده از مرکز هیچ چیزی در این شهر ارزش ندارد حتی دسترنج کشاورز و کارگرش هم بی ارزش است و کسی به داد آنها هم نمی رسد.

,

وی گفت: رودان شهر بی خلاقیت شهر بی نماد فرهنگی و هنری شهری که نفس های آخرش را در حوزه هنر و فرهنگ میکشد مسئولین آن وقتی اداره کل ارشاد اسلامی استان توان پرداخت پول آب برق یک سالن نمایش را ندارد و در به در دنبال تغییر ماهیت سالن است تا هزینه هایش را جبران کند وقتی هنرمند در پارک تمرین میکند و جایی برای تمرین ندارد خلاقیت را از کجا بیاورد، فقط چهار دیواری و صندلی مبلی و امضا و جلسه برای چه؟ برای که؟

,

کارگردان رودانی با ابراز گلایه مندی از مسئولین رودان افزود: شاهکاری دیگر رقم می خورد فضل و بخشش مهمانسرای اداره ارشاد رودان یکی حرکات نوبرانه مسئولین و بخشش از کیسه هنرمندان بخشش از مالی که انگارصاحبی ندارد کسی را ندارد کجای دنیا رسم است بنام هنرمند و سازمان هنری و فرهنگی جایی را بسازند و آن را مصادره کنند و ببخشند و دیگر هیچ و فردا اداره ارشاد رودان هم باید دفتری در پاساژی روبروی میدان امام دهبارز باز کند و کلا اداره را تخلیه کنند این است خلاقیت شهر رودان و آنوقت به نظر شما ما باید دغدغه شهر خلاق را داشته باشیم شهری که چوب حراج به مکان های فرهنگی آن میزنند و هر دم خبری تازه در جهت له کردن هنر وهنرمندان ان به گوش می رسد.

,

سلمانی تصریح کرد: توسعه فرهنگی رودان را کسی درک نخواهد کرد و مردم اگر دغدغه توسعه فرهنگی داشته باشند قطعا مطالبه گر خواهند شد و ترس از مطالبه گر نبودن مردم باعث شده امروز وضعیت فرهنگی رودان اینچنین باشد و اما مطالبه گری التماس و گریه و ناله نیست احقاق حقوق است حقی که پنهان شده و داده نمی شود یا نمیخواهند بدهند بس است دیگر حداقل مرهمی نیستید مرهمی نمیگذارید زخم نزنید و زخم های کهنه را دوباره باز نکنید.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولین ما از ناتوانی مردم در امر مطالبه گری سو استفاده می کنند ولی سر وصدا هر اتفاقی را رقم می زنند مهمانسرای اداره ارشاد رودان ارث کسی نیست فقط متعلق به دستگاه فرهنگی است و دستگاه فرهنگی سراسر متعلق به تک تک هنرمندان است پس از نجابت و حیای هنرمندان رودان همان اندک کسانی که در این شهر در زندان بی مهری هنر مانده اند بهره برداری به نفع خود نکنید روزی از این وارونگی هنر رودان خلاص خواهد شد پس حرمت بهشت جنوب را به حرمت سال ها تلاش بزرگان فرهنگ و هنرش نشکنید و دستان فرهنگ و هنر شهر را از غل و زنجیر باز کنید غل و زنجیر همان نگاه از بالا به پایین کسانی است که با بی اعتقادی و بی اعتمادی به فرهنگ و هنر رودان پشت کرده اند و در گوش خود پنبه فرو کرده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه