اخبار داغ

تخم مرغ سردمدار گرانی شد؛

افزایش مجدد قیمت تخم مرغ و نارضایتی مردم/ نرخ بالای نهاده و کاهش عرضه، بهانه گرانی است

افزایش مجدد قیمت تخم مرغ و نارضایتی مردم/ نرخ بالای نهاده و کاهش عرضه، بهانه گرانی است
در حال حاضر وضعیت بازار حکایت از گرانی مرغ و تخم مرغ دارد، گرانی که نُقل هر محفلی شده و اینک مردم منتظرند تا شاید فرجی شده و قیمت تخم‌مرغ کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، درحالی گرانی تخم‌مرغ در روزها و هفته‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مباحث بازار و دغدغه‌های معیشتی مردم تبدیل‌شده است، که به نظر می‌رسد، این گرانی تداوم نیز داشته باشد. آمارها نشان از افزایش ۵۶ درصدی قیمت تخم‌مرغ در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌دهد و همین افزایش را به‌صورت کم‌وبیش در افزایش قیمت‌های ماه‌به‌ماه و یا دو ماه یک‌بار هم شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

تخم‌مرغ یکی از مهم‌ترین مواد مصرفی خانوار در تأمین غذای روزانه است، که افزایش قیمت آن خود را به‌سرعت در بازار نشان می‌دهد.

,

, ,

مگر حقوق ما هرماه زیاد می‌شود، که هرروز شاهد گرانی اجناس هستیم

, مگر حقوق ما هرماه زیاد می‌شود، که هرروز شاهد گرانی اجناس هستیم,

یکی از بانوان سنندجی که برای خرید به فروشگاهی در این شهرستان آمده بود به خبرنگار کردتودی گفت: متأسفانه تخم‌مرغ قیمت ثابتی ندارد و هرروز از روز قبل گران‌تر می‌شود.

,

مولودی افزود: با این گرانی‌ها قدرت خرید ما کاهش می‌یابد، مگر حقوق ما هر ماه اضافه می‌شود، که قیمت مایحتاج و مواد مصرفی ما هر روز گران می‌شود، خوب واقعاً دیگر زور ما به خرید نمی‌رسد، کسی هم به فکر نیست.

,

اکنون قیمت هر شانه تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌ها بسته به وزن آن به بین ۳۰ الی ۳۲ هزار تومان رسیده است، که افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت طی یک ماه را نشان می‌دهد و این افزایش قیمت داد مصرف‌کننده‌ها و حتی متصدیان سوپرمارکت‌ها را درآورده است.

,

, ,

۵ درصد کاهش تولید ۲۰ درصد افزایش قیمت به همراه دارد

, ۵ درصد کاهش تولید ۲۰ درصد افزایش قیمت به همراه دارد,

تصور این‌که مغازه‌داران و سوپرمارکت‌ها گران‌فروشی می‌کنند، کاملاً اشتباه است، آن‌ها خود مجبور به خرید گران‌تر تخم‌مرغ هستند و با کمترین سود و برای جور بودن جنس نیز این کالا را می‌فروشند.

,

یکی از توزیع‌کنندگان و عمده‌فروشان تخم‌مرغ در استان کردستان به خبرنگار کردتودی گفت: اکنون سود تخم‌مرغ برای سوپرمارکت‌ها بسیار کاهش‌یافته و به ۱۰ الی ۱۵ درصد رسیده است و تصور این‌که مغازه‌داران و سوپرمارکت‌ها گران‌فروشی می‌کنند، کاملاً اشتباه است، آن‌ها خود مجبور به خرید گران‌تر تخم‌مرغ هستند و با کمترین سود و برای جور بودن جنس نیز این کالا را می‌فروشند.

,

وی که خود را « محمدی» معرفی کرد، افزود: قیمت تخم‌مرغ متأسفانه در ماه‌های اخیر ثبات لازم را نداشته و هرروز متفاوت است، فروشنده‌ها نیز از این نوسانات قیمت و گرانی آن ناخشنود هستند.

,

این فعال بازار گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهایی که همواره تخم‌مرغ برای فروش و ارائه به بازار دارند، تولیدات خود را کاهش داده‌اند و برخی از واحدهای کوچک‌تر نیز یا تعطیل‌شده و یا تغییر صنف داده‌اند.

,

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد، در حال حاضر با کاهش تولید تخم‌مرغ مواجه باشیم و این زنگ خطری است، برای مسئولین که اگر روند همین‌طور ادامه یابد، شاهد کاهش بیش‌ازپیش تولید تخم‌مرغ خواهیم بود و همین کاهش علاوه برافزایش قیمت، امنیت غذایی را تهدید می‌کند.

,

محمدی افزود: اگر فقط پنج درصد عرضه تخم‌مرغ در بازار کاهش یابد، تأثیر این کاهش تشدید شده و در بازار شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت خواهیم بود و در این‌ بین نمی‌دانم، نقش ستاد تنظیم بازار چیست، خبری از تنظیم بازار نیست.

,

, ,

قطع عوارض صادرات تخم مرغ از ابتدای شهریورماه  هم تاثیری در کاهش قیمت نداشت!

, قطع عوارض صادرات تخم مرغ از ابتدای شهریورماه  هم تاثیری در کاهش قیمت نداشت!,

هر چند مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار در گفتگو با ایرنا گفته بود؛ عوارض صادرات تخم مرغ از ابتدای شهریورماه قطع می شود اما گویا هیچ تفادتی در کاهش نرخ تخم مرغ نداشته است.

,

«رضا ترکاشوند» با بیان اینکه تولیدکنندگان تخم مرغ از سال گذشته تاکنون متضرر هستند افزود: امسال با افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا با رشد مقطعی قیمت تخم مرغ در بازار روبرو شدیم که همین امر موجب تصمیم‌گیری ممنوعیت صادرات شد.

,

به گفته وی، با رشد نرخ تخم مرغ در بازار، دولت از ۱۴ تیرماه امسال برای صادرات تخم مرغ  ممنوعیت ایجاد کرد.

,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخمگذار کشور با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای ممنوعیت صادرات موجب ضرر مجدد تولیدکنندگان تخم مرغ شد اظهارداشت: دولت از ابتدای مردادماه امسال برای صادرات این محصول عوارض چهار هزار تومانی در نظر گرفت.

,

ترکاشوند تصریح کرد: اکنون تولیدکنندگان تخم مرغ به دلیل افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌ها در بازار با مشکلات پایین‌بودن قیمت مصوب این محصول، کمبود نقدینگی و بدهی بانکی روبرو هستند. 

,

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بیش از ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز خود را از بازار خریداری می‌کنند، گفت: اکنون هر کیلوگرم ذرت را با نرخ بین دو هزارو ۵۰۰تومان و کنجاله سویا بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان توسط تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخمگذار کشور افزود: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار در ۳۰ خرداد ماه امسال قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری‌ها برحسب نرخ مصوب ذرت و کنجاله سویا  را ۹ هزار و ۵۰۰  تومان تعیین کرده بود.

,

ترکاشوند از دولت خواست تا بخش عمده نهاده‌های مورد نیاز تولید را با قیمت‌های مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

,

, ,

تولید مواد پروتئینی زنجیروار و کنترل نرخ آن، مستلزم نظارت بر تمام زنجیره تولید و توزیع است اما براساس گزارشات میدانی و مشاهدات عینی، علاوه‌بر اینکه این روزها مردم از افزایش قیمت‌ها رنج برده، قیمت تخم مرغ در مراکز عرضه سطح شهر نیز متفاوت و بالاتر از نرخ مصوبه است و مسئولان سازمت صمت در کردستان بازار را به حال خود رها کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه