اخبار داغ

با تأمین اعتبار مالی پروژه‌ای ناتمام صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی طرح دوبانده شدن محور تربت حیدریه به رشتخوار

آغاز عملیات اجرایی طرح دوبانده شدن محور تربت حیدریه به رشتخوار
عملیات اجرایی قطعه اول طرح دوبانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار با آزاد شدن منابع مالی آن طی چند روز آینده آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با اتمام طرح مطالعاتی دو بانده کردن محور تربت حیدریه تا سه راهی جنگل شهرستان رشتخوار در مردادماه پارسال، قرار شد عملیات اجرایی این پروژه مهم و ضروری در شهریور ماه آغاز شود که بعد از کلنگ زنی این طرح به کما رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

عملیات اجرایی پروژه دوبانده شدن محور تربت حیدریه تا سه راهی جنگل به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی به صورت تفاهم نامه ای مشترک به امضا رسید اما به دلیل مشکلاتی که در تفاهم نامه وجود داشت و عدم همکاری این طرح ابتر ماند.

,

اکنون بعد از گذشت یکسال از کلنگ زنی این پروژه، مشکلات این طرح برطرف شده و عملیات اجرایی قطعه اول طرح دوبانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار با آزاد شدن منابع مالی آن طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

,

اختلافات ایمیدرو و شرکت حمل و نقل وزارت راه باعث شد این پروژه به مرحله اجرایی نرسد

, اختلافات ایمیدرو و شرکت حمل و نقل وزارت راه باعث شد این پروژه به مرحله اجرایی نرسد,

پیمانکار پروژه طرح دو بانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار در خصوص عقب ماندگی یکساله این پروژه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق توافق انجام شده قرار بر این بود که 50 درصد منابع مالی طرح  توسط شرکت ایمیدرو و 50 درصد دیگر را شرکت توسعه زیر بنایی حمل و نقل وزارت راه بصورت مشارکتی تامین کنند اما این توافق نامه یکسال اجرایی نشد.

,

جواد سلیمانی خاطر نشان کرد:  بعد از کلنگ زنی پروژه در شهریورماه پارسال، این طرح به دلایل مختلفی از جمله مشکلاتی در تفاهم نامه و عدم تامین اعتبار از سوی شرکت ایمیدرو و اختلاف با وزارت راه  تکمیل نشد و در ادامه بعد از چند ماه سرگردانی امکانات و تجهیزات و افراد شاغل در شرکت، ناچار شدیم خاتمه پیمان را اعلام کنیم.

,

وی بیان داشت: در نهایت برای آخرین بار  به دفتر دکتر زنگنه نماینده جدید مردم تربت حیدریه در  مجلس نامه زدیم که ما می خواهیم خاتمه پیمان بدهیم که نماینده منتخب مردم یک هفته فرصت خواست و خوشبخاته در این هفته مشکل برطرف شد.

,

در موعد مقرر پروژه را تحویل می دهیم

, در موعد مقرر پروژه را تحویل می دهیم,

پیمانکار پروژه طرح دو بانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار در خصوص جزئیات این طرح گفت: در حال حاضر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان معادل  50 درصد قسط اول برای قطعه نخست محور تربت حیدریه به رشتخوار که از پل کمربندی تربت حیدریه آغاز و تا دو کیلومتر بعد از سه راهی جنگل ادامه دارد آزاد شده و طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

,

سلیمانی تصریح کرد: قرارد داد این پروژه 40 ماهه است و هرچند یکسال از این قرارداد گذشته اما ما می توانیم با تامین مالی پروژه حتی یک سال زودتر از موعد قرارداد آن را تحویل دهیم.

,

وی افزود: قرار داد این پروژه در قطعه اول 57 میلیارد تومان و بطول 12 کیلومتر در مدت 40 ماه است که با توجه به تعدیل آن تقریبا 80 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

,

ورودی شهرستان تربت حیدریه به سمت رشتخوار در حال حاضر یکطرفه است و با توجه به حجم سنگین تردد در این محور توسط تریلرهای معادن، ترافیک سنگینی را بوجود آورده و افرادی نیز قربانی شدند.

,

هیچ برنامه ای برای آسفالت راههای ارتباطی نداریم

, هیچ برنامه ای برای آسفالت راههای ارتباطی نداریم,

شیرمحمدیان، رئیس اداره راهداری تربت حیدریه در خصوص دیگر راههای ارتباطی این شهرستان اظهار داشت: نیمی از عملیات اجرایی روکش آسفالت محور تلخ بخش به کدکن انجام شده و برای ادامه آن منتظر قیر هستیم که به محض دریافت آن، ادامه عملیات این محور توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماموریت نگهداری از راههای ارتباطی را انجام می هیم و هیچ برنامه دیگری نداریم، افزود: راه ترقی بخش کدکن از محل طرح ابرار در اختیار اداره راهداری قرار گرفته و بزودی عملیات آن شروع می شود و احتمالا تا پایان سال به اتمام می رسد.

,

شیرمحمدیان خاطر نشان کرد: حدود 15 کیلومتر از محور نسر به رباط سنگ روکش آسفالت شده  و هیچ مشکلی در این محور نداریم، ضمن انکه 12 کیلومتر از محور تربت حیدریه به بایگ در حال انجام روکش آسفالت است.

,

وی در خصوص روشنایی ورودی تربت حیدریه اظهار داشت: روشنایی ورودی تربت حیدریه مطالعات آن در حال تکمیل است و با اتمام مطالعات، طرح به پیمانکار سپرده می شود.

,

طول راههای شهرستان تربت حیدریه 2 هزار و 167 کیلومتر است که از این میزان ، یکهزار و 453 کیلومتر راههای شهری و بقیه راههای روستایی است.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه