اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری:

حوزه علمیه بهار بدون هیچ ردیف بودجه دولتی اداره می شود

حوزه علمیه بهار بدون هیچ ردیف بودجه دولتی اداره می شود
حجت الاسلام علی اصغر زارعی با بیان این مطلب که حوزه علمیه بهار بدون هیچ ردیف بودجه دولتی اداره می شود گفت: بیشترین مشکل ما عدم اطلاع مردم از این موضوع است، چرا که حوزه علمیه از کمک خیرین اداره می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ صبح امروز به دعوت مدیر حوزه علمیه بهار تعدادی از بانوان فعال مذهبی و فرهنگی در حوزه علمیه آیت الله بهاری نشستی با موضوع انتخاب هیات امنای بانوان داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری در این نشست به بیان تاریخچه حوزه علمیه آیت الله بهاری پرداخت و اظهار داشت: ساختمان کنونی حوزه آیت الله بهاری به همت امام جمعه وقت، حجت الاسلام رهبر در سال ۸۷ پیگیری و کلنگ‌زنی شد، اما با توجه به اینکه حوزه علمیه دارای ردیف بودجه جداگانه به عنوان یک ارگان دولتی نیست ساخت بنا با مشکلاتی مواجه شد و باراها ساخت آن با وقفه ایجاد شد.

,

وی افزود: در سال ۹۵ با پیگیری حاج آقا صوفعلی ، مدیر وقت حوزه علمیه با وجود تکمیل نشدن بنا، طلاب به این مکان منتقل شدند تا ساخت بنا سرعت بیشتری بگیرد.

,

زارعی در ادامه با بیان این مطلب که حوزه علمیه زیرنظر هیچ ارگان دولتی نبوده و ردیف بودجه خاصی ندارد گفت: حوزه علمیه مانند دانشگاه و مدارس نیست که بودجه جداگانه ای داشته باشد و تنها از کمک های مردمی و خیرین به کار خود ادامه می دهد، اما به دلیل عدم اطلاع مردم این مکان مغفول مانده است.

,

وی بزرگترین مشکل حوزه علمیه بهار را عدم معرفی آن به مردم بهار دانست و گفت: در ایام محرم، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نذورات مردمی به بخش های مختلف هدایت شد اما حوزه علمیه شاید در دهمین اولویت مردم هم قرار نداشت و این به دلیل ناشناخته ماندن آن بوده است.

,

مدیر حوزه علمیه بهار با اشاره به راه و مکتب حسینی و عاشورا اظهار داشت: امام حسین برای زنده نگه داشتن اسلام شهید شد، حوزه علمیه نیز برای زنده نگهداشتن اسلام و پرورش روحانیونی که بیانگر نهضت عاشورا هستند، ایجاد شده اما این موضوع برای مردم ما تبیین نشده و تلاش ما این است که این مسئله برای مردم بازگو شود.

,

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ الی ۱۳ نفر در حوزه علمیه بهار پذیرش شده اند افزود: از بین این افراد تعداد ۴ نفر اهل شهر بهار و مابقی از روستاها و حاشیه شهر همدانند که باید این تعداد در سالهای بعد افزایش یابد، چرا که تربیت طلبه به معنای گسترش دین و اخلاق بوده و نقش ما تربیت سربازان امام زمان است.

,

وی در ادامه به کمک های خیری برخی افراد به حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته کارهای خوبی صورت گرفته و میزان کمک های مردمی و خیری در ساخت و تجهیز بنای حوزه علمیه افزایش داشته که این جای خوشحالی است اما تلاش ما این است که با تشکیل هیات امنای آقایان و بانوان جایگاه حوزه علمیه در بین مردم بیش از پیش تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه