اخبار داغ

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

نوسانات ارز سبب آب رفتن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی شده است

نوسانات ارز سبب آب رفتن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی شده است
نباتچیان رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به تاثیرات ارز بر فعالیت واحدهای صنعتی گفت: نوسانات ارز سبب آب رفتن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدسجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تاثیرات نوسات ارز به فعالیت واحدهای تولیدی در استان اظهار کرد: نوسانات و بالا رفتن قیمت ارز توان مالی تولید کنندگان را پایین‌ آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز باعث از بین رفتن سرمایه‌ تولید کنندگان می‌شود تصریح کرد: تنها حسنی که افزایش قیمت ارز دارد این است که جلوی قاچاق کالا را گرفته و در شرایط فعلی قاچاق کالا به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد اما از طرفی با افزایش قیمت ارز سرمایه تولیدکنندگان داخلی آب می‌رود.

,

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید براینکه نوسانات قیمت ارز باعث از بین رفتن برنامه خط تولید واحدهای صنعتی شده است ابراز کرد: افزایش قیمت باعث شده واحدهای تولیدی توان خود را در تهیه مواد اولیه از دست بدهند و کم‌کم میزان تامین مواد اولیه و ظرفیت تولید واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

,

وی با تاکید براینکه این روند همچنان ادامه دارد افزود: به طور مثال اگر موجودی انبار واحدی سال گذشته 500 تن بوده امسال به 350 تن کاهش یافته است.

,

نباتچیان با تاکید براینکه تداوم این موضوع باعث می‌شود ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی کاهش یابد و کارنجات نتوانند از 100 درصد ظرفیت خود در تولید استفاده کنند ابراز کرد: از زمانی که دولت گشایش اقتصادی را اعلام کرده چیزی در حوزه تولید مشاهده نشده است.

,

وی با تاکید براینکه دولت به قدری بی‌برنامه حرکت کرده توانی برای رسیدگی به واحدهای تولیدی ندارد افزود: ما تولیدکنندگان کم‌کم امید خود را از دولت قطع کردیم.

,

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید براینکه همین قدری که دولت ما را به حال خود رها کند راضی هستیم و دولت می‌خواهیم با قوانین خلق الساعه خود چوب لایه چرخ تولید صنعت قرار ندهد افزود: در حال حاضر دولت در کارهای خود مانده و کمکی برای ما تولیدکنندگان نمی‌تواند انجام دهد.

,

وی با تاکید براینکه دولت در حال حاضر در امورات معطل است ابراز کرد: دولت مشکلاتی را که در همان ساعت بوجود آمده را رسیدگی می‌کند و تقریبا توان خود را در رسیدگی به امورات از دست داده است.

,

نباتچیان با بیان اینکه اعتقاد من این است که در حال حاضر کاری از دست دولت بر نمی‌آید افزود: تنها خواهشی که از دولت داریم این است که قوانین جدیدی که دست و بال تولیدکنندگان را می‌بندد و ضد تولید بوده را صادر نکند.

,

وی با تاکید براینکه الان کار به جایی رسیده تولیدکنندگان انتظاری از دولت ندارند و تنها انتظارشان این است که قوانین و بخشنامه‌های ضد تولید صادر نکند عنوان کرد: دولت در برابر ملت ایران به خاطر بی‌پولی شرمنده است و توان مالی خود را از دست داده است.

,

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: تنها انتظار ما تولیدکنندگان این است که دولت گشایشی که فراهم نمی‌کند حداقل مزاحمت برای تولیدکنندگان ایجاد نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه