اخبار داغ

اما و اگرهای پیچیدن بوی "رز" در بجنورد

اما و اگرهای پیچیدن بوی "رز" در بجنورد
پروژه سرمایه‌گذاری "رز"، پروژه‌ای در شهربازی بجنورد بوده که قرار است با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی با 1750 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شود که این بودجه در طول حیات شهرداری بجنورد بی‌سابقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، بر اساس گفته های سرمایه گذار در این پروژه علاوه بر ظرفیت های تجاری، رفاهی و خدماتی، توقفگاه شهری هم دیده شده و ساخت سالن همایش‌های بین‌المللی، سالن سینما، سالن تئاتر، سالن پذیرایی مجالس، شهر بازی، نگارخانه، فست فود و استخر ویژه بانوان نیز از دیگر ظرفیت های آن عنوان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

 

,

گرچه این پروژه که در ابتدا از سوی بهمن جباری، رئیس شورای شهر بجنورد رسانه ای شد، به لحاظ میزان چشم گیر سرمایه گذاری اعلام شده مورد توجه بسیار قرار گرفت اما انتقاد های علیرضا باغچقی، نائب رئیس شورای اسلامی بجنورد به پروژه و دعوت از بهمن جباری، رئیس شورای شهر بجنورد برای مناظره سرآغاز تبدیل شدن آن به موضوعی چالشی در استان شد.

,

 

,

در این بین رسانه های استان نیز به موضوع ورود کرده و در حالی که برخی از رسانه ها به دفاع تمام قد از پروژه پرداخته و آن را را کوچک شده "ابن بطوطه "دبی می نامند، عده ای خواستار روشن شدن ابعاد مختلف آن شده و برخی نیز به طور کلی این پروژه را رد کرده و مخالف اجرایی شدن آن هستند.

,

 

,

تاکنون چندین جلسه کمیسیون تخصصی پیرامون بررسی ابعاد مختلف پروژه در شورای اسلامی شهر بجنورد تشکیل شده و اعضای موافق و مخالف به بیان نظرات خود پرداخته اند اما تاکنون به نتیجه نرسیده اند.

,

 

,

علیرضا باغچقی، سید محسن موسوی، سید احمد وکیلی، ابراهیم امانی و مصطفی دلیریان از مخالفان اجرای این پروژه هستند، علت مخالفت این اعضای شورا نیز بیشتر به جانمایی پروژه و قرار گرفتن در پارک شهربازی بجنورد و همچنین کاهش سهم شهرداری بجنورد از این پروژه از 40 درصد به 22 درصد است.

,

 

,

اما در سوی دیگر بهمن جباری، مهدی محمدی، جمشید گریوانی و زهرا هاشمی در قامت موافقان پروژه به دفاع از آن می پردازند و جانمایی این پروژه در عرصه چهارهکتاری از پارک شهربازی را ناگزیر دانسته و اعلام می کنند که سرمایه گذار با انتخاب مکان فوق به دنبال سود خود از پروژه نیز بوده است.

,

 

,

دیگر دلیل موافقان، این است که این میزان از سرمایه گذاری را فرصتی بی نظیر برای شهر بجنورد دانسته و همچنین ایجاد محیطی مناسب برای قشر خاصی از جامعه و به اصطلاح فراهم آوردن فرصت برای افرادی که خواهان زندگی به اصلاح "لاکچری" در بجنورد هستند، می باشد.

,

 

,

در این بین پای اساتید دانشگاه، کارشناسان اقتصادی، عمرانی و حتی نمایندگان به این پروژه باز شده و هر کدام از دیگاه تخصص خود به اظهار نظر در این باره و بیان مزایا و معایب این پروژه برای شهر بجنورد می پردازند.

,

 

,

آخرین اظهار نظر مطرح شده نیز مربوط به محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی است که خواستار روشن شدن ابعاد مبهم این پرونده سرمایه گذاری در استان شده و اعلام کرده نباید با عناوینی همچون ابن بطوطه و فوق لاکچری شهروندان را دچار ابهام کرد.

,

 

,

حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده اعضای شورای شهر بجنورد چراغ سبز به این پروژه که در حال حاضر در وضعیت "قرمز" قرار گرفته نشان خواهند داد و یا خیر.

 انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه