اخبار داغ

یادداشت؛

یا به ترامپ رأی بده یا در آتش کینه او بسوز!

یا به ترامپ رأی بده یا در آتش کینه او بسوز!
دلیلی که باعث بی توجهی ترامپ به برخی از ایالت ها می شود این است که آنها در سال 2016 به او رأی ندادند و او همچنان از آنها کینه دارد. ترامپ تمام تلاش خود را برای بدتر کردن وضعیت آمریکا انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" استاد دانشگاه کالیفرنیا و وزیر کار سابق آمریکا در خصوص بی توجهی های کینه جویانه ترامپ به مشکلات کشور نوشت، بحران آب و هوایی در کمین همه ما است، اما دونالد ترامپ در پی عقب‌گردهای بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رابرت ریچ,

امروز هوای بیرون زرد رنگ است. دیروز نارنجی رنگ بود. شاخص کیفیت هوا بالای 200 است. آژانس حفاظت از محیط زیست این وضعیت را با عنوان "هشدار سلامتی" تعریف می کند که یعنی اگر کسی به مدت 24 ساعت در معرض آن قرار بگیرد اثرات سلامت جدی تری را تحمل می کند. متأسفانه، این شاخص چندین روز بالاتر از 200 بوده است.

,

غرب در حال سوختن است. آتش سوزی های کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن خانه ها را خاکستر می کند، افراد زیادی را می کشد، بسیاری دیگر را بیمار می کند، باعث تخلیه صدها هزار نفری می شود، کل زمین های شهری و میلیون ها هکتار را می سوزاند، یک سوم از غرب آمریکا با خاکستر و دود خطرناک پوشیده شده است.

,

با این حال هنوز ترامپ چیزی نگفته و هیچ اقدامی انجام نداده است. یک ماه پیش، ترامپ می خواست از زندگی مردم اورگن و کالیفرنیا در برابر شورشیان و غارتگران محافظت کند. او نیروهای فدرال را به خیابان های پورتلند فرستاد و تهدید کرد که آنها را به اوکلند و لس آنجلس می فرستد.

,

اکنون، پورتلند در معرض خطر سوختن است و اوکلند و لس آنجلس در وضعیت هشدارهای سلامت و بهداشت هستند. ترامپ روز دوشنبه از کالیفرنیا بازدید کرد، اما حتی کوچکترین چیزی در این باره نگفت.

,

دلیلی که باعث این بی توجهی ترامپ می شود این است که این ایالت ها در سال 2016 به او رأی ندادند و او همچنان از آنها کینه دارد.

,

نزدیک بود او درخواست کالیفرنیا را برای تأمین بودجه اضطراری رد کند.

,

"مایلز تیلور" رئیس ستاد وزارت امنیت میهن گفت: "او به ما گفت کمک های نقدی به افرادی که خانه هایشان سوخته را متوقف کنیم، زیرا او از مردم کالیفرنیا به خاطر اینکه از وی حمایت نکردند خشمگین بود."

,

توضیح دیگر درباره سکوت ترامپ این است که آتش سوزی ها به تغییرات آب و هوایی که توسط انسان ایجاد شده گره خورده، که ترامپ تمام تلاش خود را برای بدتر کردن آن انجام داده است.

,

فجایع آب و هوایی شدیدی در سراسر آمریکا در حال افزایش است. پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با انتشار گزارش وضعیت آب و هوا دریافت که آمریکا در ماه آگوست 4 میلیارد دلار خسارت دیده است. علاوه بر این آتش سوزی ها، 2 طوفان عظیم و 1 گردباد شدید در غرب میانه وجود داشت.

,

اینها حقایق ناخوشایند برای رئیس جمهوری است که بیشتر دوره ریاست جمهوری خود را صرف از بین بردن هرگونه سیاست اقلیمی و زیست محیطی کرده است.

,

ترامپ با تصمیم یک جانبه خود مبنی بر خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس به عنوان ضد محیط زیست ترین رئیس جمهور تاریخ شناخته شده است.

,

او تغییرات اقلیمی را شوخی و نیرنگ خوانده است. وی بدون هیچ مدرکی ادعا کرده که آسیاب های بادی باعث سرطان می شوند. او محدودیت های دوران اوباما درباره دی اکسید کربنِ گرم کننده زمین ناشی از نیروگاه های برق و خودروها و کامیون ها را تضعیف کرده است.

,

ترامپ قوانین حاکم بر هوای پاک، آب و مواد شیمیایی سمی را به عقب بازگردانده است. او زمین های عمومی بیشتری را برای حفاری نفت و گاز باز کرده است.

,

وی به طور ویژه کالیفرنیا را هدف قرار داده و اختیارات این ایالت در تعیین استانداردهای آلایندگی سختگیرانه تر از استانداردهای مورد نیاز دولت فدرال را لغو کرده است.

,

در مجموع، دولت ترامپ تقریبا 70 قانون و مقررات زیست محیطی را معکوس و لغو کرده یا عقب‌گرد داده است. بیش از 30 عقب‌گرد هنوز در حال انجام است.

,

اکنون، 7 هفته پیش از روز انتخابات، در حالی که اکثر کشور یا شعله ور هستند و یا از پیامدهای تغییرات آب و هوایی رنج می برند، ترامپ بی شرمانه از سوابق خود دفاع کرده و به "جو بایدن" حمله می کند.

,

وی ماه گذشته در سخنرانی خود گفت: "هسته اصلی برنامه اقتصادی بایدن یک جنگ صلیبی سخت علیه انرژی آمریکا است."

,

در حالی که بایدن مقابله با تغییرات اقلیمی را به عنوان یکی از محورهای اصلی مبارزات انتخاباتی خود معرفی کرده و پیشنهاد سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در یک برنامه شغلی سبز برای ایجاد زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر را ارائه داده، اما ایده های وی کاملا بنیادی نیستند.

,

با این وجود چند هفته دیگر، وقتی مردم آمریکا تصمیم می گیرند که آیا ترامپ لیاقت 4 سال دیگر را دارد یا خیر، تغییرات آب و هوایی در صندوق های رأی خواهد بود.

,

این تصمیم نباید خیلی سخت باشد. عواقب ناگوار تغییرات آب و هوایی مانند کروناویروس با خباثت آشکار ترامپ بی هیچ ابهامی اثبات کرد که وی نمی تواند به مصالح عمومی اهمیت دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه