اخبار داغ

استاد دانشگاه یاسوج:

توافق امارات و رژیم غاصب صهیونیستی، صلح در برابر هیچ است

توافق امارات و رژیم غاصب صهیونیستی، صلح در برابر هیچ است
باقری استاد دانشگاه یاسوج و تحلیل گرمسائل سیاسی در خصوص صلح امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت :توافق امارات و رژیم غاصب صهیونیستی، صلح در برابر هیچ است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه یاسوج و تحلیل گر سیاسی در خصوص صلح اعراب بخصو امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت : صلح امارات و رژیم غاصب صهیونیستی، صلح در برابر هیچ است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ابراز داشت :وقتی نگاه میکنید به صحبت های محمد بن زائد در صحبت های او دیده می شود که من این صلح رو منعقد کردم که جلوی الحاق سی درصد از کرانه باختری را بگیرم، که این گفته را چند روز بعد ناتانیاهو رد کرد البته این موضع نیز طبیعی است چون  رژیم صهیونیستی هیچ وقت بر عهد پیمان خود عمل  نکرده و نخواهد کرد.

,

, ,

باقری در ادامه بیان کرد:  چرا باید یک کشور کوچکی مثل امارات برای صهیونیست ها مهم باشد. امارات کشور کوچکیست و هرگز هدف نیست هدف اصلی ایران است که نگذارند ایران خرید و فروشی داشته باشد، چون در مهار نظامی ایران  نتوانستند کاری انجام دهند،در مهار اقتصادی دنبال راهکار هستند.

,

 

,

وی یکی از این راه ها را  اف ای تی اف عنوان کرد و ابراز داشت : به نظر بنده  بزرگترین ضربه را ایران از همین اف ای تی اف خورد.

,

 

,

این استاد دانشگاه گفت :قسمت مهم این داستان اینجاست که میزان صادرات غیر نفتی ایران  به امارات 47 درصد است از طرف دیگری که نگاه می‌کنیم واردات ما در آخرین تبادل بالای 10میلیارد دلار بود نه اینکه اجناس در امارت تولید میشود نه بلکه از کشور هایی مثل چین و کره وارد امارات شده و امارات هم درصدی بر رویه قیمت اجناس می گذارد و آن را به وایران می دهد و این یعنی امارات حکم یه دلال را دارد و الان رژیم صهیونیستی میخواد وارد امارات شود تا اخرین تبادل پولی را ببندد که ایران صادرات و واروداتی نداشته باشد یعنی به نوعی به ایران فشار بیاورد تا بتواند آن را مهار کند.

,

 

,

باقری تحلیل گر سیاسی دانشگاه یاسوج در ادامه بیان کرد: فاز دوم  اینها حمله نظامی  به ایران است که زیاد اهمیتی ندارد چون از نظر بنده هرجا که آمریکا است صهیونیست ها هم هستند ، آنها می‌گویند ایران با آمدن به لبنان و سوریه بازی را در  نزدیکی خاک ما شروع کرده است، پس  الان چطور است که ما بازی را به سرزمین آنها بکشانیم.

,

, ,

وی گفت: آنها این طور پیش خود استدلال می کنند، حالا که نتوانستیم ایران را مهار نظامی بکنیم پس به اصطلاح بهتر است دستش را  در منطقه قطع کنیم، و همیشه این موضع را مطرح کرده اند که ایران از خاک سوریه برای ارسال  تجهیزات، مهمات و نیروهای نظامی به لبنان استفاده می کند و این فرضیه را دارند که اگر سوریه را تصرف کنند ایران دیگر  نمی تواند کمکی به لبنان کند .

,

, ,

این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه امارات از لحاظ سیاسی  چیزی به دست نمی آورد  و همیشه این موضوع وجود داشته که کشورهای کوچک همیشه خودشان را به کشورهای بزرگتر  وصل می کنند تا که بتوانند دایه قدرت را سر دهندگفت : امارات بدنبال خرید جنگنده از آمریکا است اما نمی دانند و یا شاید درک درستی نداد که اگر جای یک بی ۵۲ هزاران بی ۵۲ بگیرند جرأت استفاده ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه