اخبار داغ

گامی دیگر برای پیاده سازی اقتصاد اسلامی؛

موقوفه 500 هکتاری مک‌الدین به نام اوقاف سند خورد/ سه روستای منطقه در محدوده این موقوفه قرار دارد

موقوفه 500 هکتاری مک‌الدین به نام اوقاف سند خورد/ سه روستای منطقه در محدوده این موقوفه قرار دارد
معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: موقوفه مک‌الدین به مساحت 500 هکتار به نام اوقاف و امور خیریه سند خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی با اشاره به ثبت سند بزرگ ترین موقوفه شهرستان فریدن اظهار کرد: این موقوفه که به نام موقوفه مک‌الدین شهره است دارای مساحت 500 هکتاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه هدف از دریافت سند این موقوفه حل اختلافات موجود با اداره منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: منابع طبیعی بخش زیادی از این موقوفه را در تصرف خود داشت و امکان اجرای نیت واقف وجود نداشت.

,

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ارزش ریالی موقوفه مک‌الدین را 75 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: روستاهای مک‌الدین علیا، مک‌الدین سفلی و خشک آبخور در محدوده این موقوفه قرار دارند.

,

وی نیت واقف این موقوفه را کمک به توسعه و تامین هزینه‌های امامزاده سید محمد مک‌الدین اعلام کرد و گفت: به دلیل ارادت مردم این منطقه به این امام‌زاده خوشبختانه اختلافی در این روستاها ایجاد نشده است.

,

حجت‌الاسلام نصراصفهانی گفت: اسناد اجاره این موقوفه به زودی صادر خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

,

مکان ایجاد رابطه استیجاری اوقاف و ساکنان منطقه حصه فراهم شد

, مکان ایجاد رابطه استیجاری اوقاف و ساکنان منطقه حصه فراهم شد, مکان ایجاد رابطه استیجاری اوقاف و ساکنان منطقه حصه فراهم شد,

حجت‌الاسلام اصغر توسلی در خصوص آخرین وضعیت موقوفه حصه در اصفهان اظهار کرد: این موقوفه از سال 1242 به نام اوقاف سند خورده است و شش دانگ این منطقه به نام اوقاف است.

,

وی با اشاره به اینکه موقوفه حصه به نام مرحوم «محمد حسین خان امین الدوله» ثبت شده است، ابراز کرد: نیت واقف در این موقوفه تامین هزینه‌های روشنایی عتبات عالیات، کمک به فقرا و محتاجان زوار در اصفهان است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون و به دنبال مراجعات تعداد زیادی از ساکنان این منطقه بررسی وضعیت مستاجران موقوفه حصه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به تعامل و همکاری با دیگر نهادها به ویژه شهرداری و ثبت اسناد ساماندهی وضعیت مستاجران این موقوفه انجام شد.

,

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انعقاد قرارداد با همه مستاجران این موقوفه انجام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که قبل از سال 63 در این موقوفه ساخت و ساز انجام داده‌اند می‌توانند بدون نیاز به پرداخت پذیره با اوقاف قرارداد ببند و از اداره ثبت نیز سند اعیان دریافت کنند.

,

حجت‌الاسلام توسلی با بیان اینکه افرادی که از سال 63 تاکنون نیز دراین منطقه ساخت و ساز داشته‌اند می‌توانند با پرداخت 30 درصد هزینه پذیره با اوقاف قرارداد ببندند، ابراز داشت: این اقدام در راستای کمک به مردم ضعیف منطقه حصه صورت گرفته است و امیدواریم همه دستگاه‌ها در این زمینه با مردم همکاری داشته باشند.

,

ثبت دو وقف جدید به نام اوقاف نجف آباد/ وقف برای کمک به خانواده‌‌های بی‌سرپرست نیاز است

, ثبت دو وقف جدید به نام اوقاف نجف آباد/ وقف برای کمک به خانواده‌‌های بی‌سرپرست نیاز است, ثبت دو وقف جدید به نام اوقاف نجف آباد/ وقف برای کمک به خانواده‌‌های بی‌سرپرست نیاز است,

حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به ثبت دو وقف جدید در شهرستان نجف آباد اظهار کرد: یکی از این دو وقف، وقف قسمتی از باغ است که توسط سید کافی موسوی برای مسجد 14 معصوم نجف آباد و ساخت یک مرکز تجاری برای این مسجد وقف شده است.

,

وی افزود: ارزش ریالی این موقوفه 800 میلیون تومان برآورد شده است.

,

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان نجف آباد همچنین با اشاره به وقف زمین 849 متری برای ساخت مجتمع سه طبقه برای مسجد النبی و متعلقات آن و همچنین تامین هزینه‌های نذری برای هیئت امام حسین علیه السلام گفت: این وقف نیز توسط واقف محمود پورهادی به ثبت رسیده است.

,

وی اضافه کرد: بر اساس نیت واقف قرار است در این زمین ساختمان سه طبقه شامل یک طبقه منزل مسکونی، یک طبقه آشپزخانه و یک طبقه انبار راه اندازی می‌شود که قرار است از محل اجاره منزل مسکونی برای تامین مایحتاج آشپزخانه و توسعه آن استفاده شود.

,

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد می‌شود، اضافه کرد: قرار است در این آشپزخانه غذای نذری برای ظهر عاشورا و اعیاد مذهبی طبخ و بین نیازمندان و عزاداران توزیع شود.

,

وی در خصوص مهم‌ترین نیازهای وقفی در شهرستان نجف آباد نیز گفت: در این زمینه در راستای کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست، زوج های جوان، امور قرآنی و کمک به فقرا و مستمندان بنیاز به وقف جدید داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه