اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

دفاع مقدس؛ جنگی که توسط مردم اداره شد/ نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس برگزار می‌شود

دفاع مقدس؛ جنگی که توسط مردم اداره شد/ نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس برگزار می‌شود
پس از اتمام و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در 8 سال جنگ تحمیلی، روز ۳۱ شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شد؛ این هفته از روز 31 شهریورماه هر سال آغاز و تا 6 مهر ادامه دارد.
[

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز 31 شهریور سال 1359 بود که رژیم بعثی عراق با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و با هدف برانداختن جمهوری اسلامی به خاک کشورمان حمله کرد. در همین رابطه «صدام حسین» رئیس جمهور وقت عراق ضمن پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر در برابر دوربین های تلویزیونی عراق، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را به صورت علنی اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صدام حسین بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران وعده داده بود که تهران را در یک هفته فتح خواهد کرد. در روزهای ابتدایی حمله عراق به خاک ایران، ارتش عراق تا دروازه های خرمشهر و اهواز پیشروی کرد.

,

نیروهای مردمی علی رغم تحریم های همه جانبه آمریکا و غرب و بدون امکانات، تجهیزات و حتی آموزش های نامی با ندای ملکوتی امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب به مقابله و مقاومت در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق پرداختند.

,

نام گذاری هفته دفاع مقدس

, نام گذاری هفته دفاع مقدس, نام گذاری هفته دفاع مقدس,

, , , ,

پس از اتمام و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در 8 سال جنگ تحمیلی، روز ۳۱ شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شد. این هفته از روز 31 شهریورماه هر سال آغاز و تا 6 مهر ادامه دارد.

,

در همین رابطه «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در  دومین نشست روسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که روز یکشنبه 2 شهریور ماه 99 برگزار شد، از اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در سراسر کشور و تا پایان سال خبر داد.

,

وی تاکید کرد: عمده برنامه های مهم، گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مناسبت های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، روز جهانی مقاومت، دهه فجر، مناسبت های مرتبط با هریک از دستگاه های کشوری و لشگری و مناسبت های خاص هر استان است.

,

جعفری با بیان اینکه شروع کرونا موجب شد تا نمایشگاه امسال به شکل جدیدی برگذار شود، گفت: نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس یکی از مهمترین برنامه ها به این مناسبت است که  در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور وزارتخانه ها، سازمان ها، دستگاه ها و در مراکز استان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا خواهد شد. البته با توجه به تداوم شرایط شیوع همه گیری ویروس کرونا و فاصله گذاری‌های اجتماعی، قصد داریم این نمایشگاه را با استفاده از توان سازمان صدا و سیما، رسانه ها و  ظرفیت های مجازی، به خانه های مردم ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه