اخبار داغ

از راه رفتن روی خاکستر تا قمه زنی بر بازو؛

بدعت های یک جریان خاص برای ضربه زدن به کل شیعیان

بدعت های یک جریان خاص برای ضربه زدن به کل شیعیان
استاد حوزه و دانشگاه پیرامون برخی بدعت ها در عزاداری هاگفت: جریان های افراطی تبدیل به یک عنصری فعال برای تزریق انحراف فکری در میان شیعیان شده اند و با برخی اقدامات باعث وهن دین و مذهب شیعه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار  صاحب نیوز اظهار کرد: برپایی مجالس عزاداری برای اهل بیت و امام حسین (ع) سابقه طولانی دارد و منحصر به این چند سال اخیر و ایران نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: نقل شده که خود ائمه برای امام حسین (ع) عزاداری می کردند و مجلس می گرفتند و مدام توصیه می کردند که شیعیان برای امام حسین(ع) مجالس عزا به پا دارند و یاد و نام آن بزرگوار را زنده نگاه دارند.

,

وی افزود: با این حال استفاده از واژه هیئت برای نامیدن این مجالس امری متاخر و عمرش کمی بیش از یک قرن است، شما دیده اید که در ماه عزای سید و سالار شهیدان حال و هوای شهرهای ایران و بسیاری از کشورهای مسلمان تغییر کرده و حزن و اندوه ماتم شهادت حضرت اباعبدالله چهره مردم و شهر را سیاهپوش کرده است.

,

یزدانی ادامه داد: این روزها در هر کوچه و خیابان تکایای عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا شده و برای مظلومیت و غربت آقا اباعبدالله (ع) عزاداری می کنندو این عزارداری ها راز ماندگاری اسلام و شیعه است و بنا به گفته بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

,

محمد یزدانی گفت: پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا از افتخارات ما شیعیان است که هر ساله بهتر و باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود، لذا دشمن که همانند همیشه و در تمامی موارد نمی خواهد مردم از این فیوضات بهره ببرند تلاش می کند تا زمینه تحریف و انحراف را در این فرهنگ اسلامی فراهم سازد و در این راه همیشه تلاش کرده که از خود مسلمانان و از بعضی از چهرهای سرشناس سو استفاده کرده و نقشه های شوم خود را عملی کند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از چهرهای افراطی، طیفی موسوم به صادق شیرازی است که با نام فرقه شیرازی در کشور فعالیت می کند؛ این جریان از ابتدا قصد تخریب وجهه تشیع را داشتند لذا شروع به کارهایی کردند که در وهن دین و مذهب تشیع نقش بسزایی ایفا می کردند.

,

وی در ادامه عناون کرد: اساسی ترین و اولین کار آن ها افتتاح 13 شبکه ماهواره ای به نام های مرجعیت، امام حسین (ع) و ... است که در این شبکه ها علنا به مقدسات دیگر مذاهب، بویژه اهل سنت توهین می کنند و شروع به بدگویی نسبت به رهبری و مراجع معظم تقلید کردند.

,

یزدانی ادامه داد: از دیگر کارهای فرقه شیرازی ترویج عزاداری هایی  بر خلاف شعائر حسینی است؛ جریان شیرازی ها تلاش می کند با ابداع افراطی ترین روش های عزاداری، نه تنها نظام جمهوری اسلامی را بلکه بقیه جریان های شیعه را از صحنه خارج کرده و خود را در جهان تشیع حاکم کند.

,

محمد یزدانی اذعان کرد: به همین خاطر روش هایی بوجود می آورد که حتی افراطی ترین گروه های شیعه که در تاریخ به عنوان «علاه» یا «غالیان» معروف هستند و از طرف ائمه تکفیر شده اند، این چنین روش هایی را به کار نگرفته بودند.

,

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برای مثال علاوه بر قمه زنی بر پیشانی و سر که خود این موضوع چنان شیعه را بدنام کرده و آن ها را انسان هایی خون ریز به دنیا معرفی کرده و به همین خاطر مقام معظم رهبری آن را در وضعیت فعلی حرام می دانند، قمه زنی بر دو بازو را به راه انداختند تا به اصطلاح یادآور قطع شدن دو بازوی حضرت ابوالفضل باشد.

,

وی گفت:  یا اینکه علاوه بر راه رفتن روی آتش، راه رفتن با پای برهنه بر خرده شیشه را باب کردند؛ علاوه بر سینه خیز رفتن به حرم، کشیدن گونه و لپ بر روی زمین تا حدی که از خون جاری شود را به راه انداختند؛ مورد دیگر قابل اشاره به کار گیری دف و رقص پا را در هیئت های عزاداری مرسوم کرده و فردی را به نام امام علی (ع) در لباس شیر وارد کربلا می کنند تا امام حسین را از دست دشمنان نجات دهد.

,

محمد یزدانی گفت: جریان شیرازی ها تبدیل به یک عنصری فعال برای تزریق انحراف فکری و افراط گرایی در میان شیعیان شده است و با این کارهای مذکور باعث وهن دین و مذهب شیعه می شوند و این مذهب را یک مذهب خشک و خونریز به جهان معرفی می کنند و از خداوند خواهان هدایت آن ها هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه