اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

40 درصد آمار روز گذشته کرونا کشور مربوط به اصفهان/ 163 دانش آموز و 48 معلم مبتلا به کرونا در اصفهان داریم

40 درصد آمار روز گذشته کرونا کشور مربوط به اصفهان/ 163 دانش آموز و 48 معلم مبتلا به کرونا در اصفهان داریم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در دو هفته گذشته 48 معلم گرفتار شده و 183 معلم هم دارای اعضای خانواده مبتلا بودند؛ 163 دانش آموز مبتلا شده اند  و خانواده دو هزار و 863 دانش آموز درگیر کرونا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ بهروز کلیدری ظهر امروز در نشست خبری با توضیح اینکه مرگ و میر در اصفهان سه برابر است، اظهار کرد: 40 درصد مبتلایان کرونایی روز گذشته بیماران در سطح کشور اصفهانی بودند و درصدر بروز بیماری در کشور هستیم و این در حالی است  که در روزهای ابتدایی مواجهه با کرونا به شرایط نسبتا بهتری در اصفهان نسبت به استان های دیگر شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تعداد بستری بالای بیمار کرونایی در سطح استان داریم که طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی برای نیم کره شمالی و ایران اصفهان انجام شده است که در حال تحقق است و اگر مداخله نداشته باشیم از مرداد ماه تعداد مبتلایان دو تا سه برابر و مرگ و میر ها تا پنج برابر شود.
,
 
,
وی افزود: تاکنون بالغ بر 32هزار و ۵۰۰ بیمار را در بیمارستان های استان بستری کردیم و یک هزار و 460 بیمار با تست مثبت کرونا از دست دادیم؛ شهرستان خمینی شهر در صدر بروز بیماری کرونا در سطح استان است، بیمارستان های فلاورجان و خمینی شهر کاملا پر است و خدمات غیر کرونایی در حال حاضر در این دو شهرستان را کاملا را از دست می دهیم.
,
 
,
اصفهان صدر شیوع کرونا در کشور
, اصفهان صدر شیوع کرونا در کشور, اصفهان صدر شیوع کرونا در کشور,
 
,
کلیدری با توضیح اینکه متأسفانه اصفهان که جز استان های نسبتا موفق در کترل بیماری بود امروز در صدر شیوع کرونا در کشور قرار دارد، بیان کرد: طبق پیش بینی ها با این روند شیوع کرونا در سه چهار ماه آینده حدود 10 هزار مرگ کرونایی داریم که بسیار سنگین است و به اندازه شهدای هشت سال دفاع مقدس استان در هفت و هشت ماه عزیز از دست می دهیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: سه هزار و 100 بیمار مثبت و مشکوک در استان وجود دارد که 720 بیمار با تست مثبت در 150 روز فوت کردند، درحالی که  740 بیمار دیگر تنها طی 55 روز گذشته فوت کردند، یعنی طی 55 روز مرگ و میری به اندازه 150روز به نسبت قبل را تجربه کردیم.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ما در حوزه مدارس دغدغه داریم که مردم نسبتا نگرانی ها درک کردند و حضور دانش آموزان کمرنگ شده است، تصریح کرد: مردم جلوتر از ما مسئولان حرکت می کنند، در کشورهایی که کرونا کنترل شده است مدارس با محدودیت های بسیار بازگشایی شده است اما ما به چه شرایطی بازگشایی کردیم.
,
 
,
فوت 71 کودک در اثر کرونا در اصفهان
, فوت 71 کودک در اثر کرونا در اصفهان, فوت 71 کودک در اثر کرونا در اصفهان,
 
,
وی با بیان اینکه تا امروز از ابتدای دوران کرونا بچه های زیر 18 سال که بستری شدند در مراکز 1644 نفر رسدیند و 71 نفر فوت شدند، تأکید کرد: بعید نیست که با این شرایط بازگشایی مدارس مبتلا افزایش پیدا کند و مرگ و میر ها بیشتر شود.
,
 
,
کلیدری با بیان اینکه جز استان هایی بودیم که در کنترل مرگ مادران باردار سرآمد بویم و از ابتدای کرونا تا چند ماه قبل فقط دو مرگ مادر داشتیم، تصریح کرد: متأسفانه در 40 روز گذشته پنج مادر باردار از دست دادیم.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه امروز دست به دامن خبرنگاران هستیم و کادر درمان در این چند ماه خسته شدند، اظهار کرد: نظر ما این نیست که معیشت مردم تعطیل شود اما قواعد ابتدایی که همه جا دنیا مد نظر است، حداقل رعایت شود؛ رعایت حداقل پروتکل ها در مدارس، بانک ها، تفرجگاه و .. رعایت نمی شود.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: با این وضعیت تولید بیمار در استان بیشتری خواهد شد و استان را متشنج خواهد می کند که سال های طولانی هم نتوانیم جبران کنیم؛ دنبال تفکر بدیع نباشیم که کنترل نخواهیم داشت و باید صرفا همین اصول پایه و ابتدایی را رعایت کنیم.
,
 
,
تکمیل ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) به زودی
, تکمیل ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) به زودی, تکمیل ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) به زودی,
 
,
وی با بیان اینکه به‌ زودی ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) تکمیل می شود که مجبور به پیش بینی ظرفیت های جدید هستیم، اظهار کرد: هیچ اقدامی برای متوقف کردن چرخه تولید بیماری در استان نکردیم؛ 4 درصد کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شدند.
,
 
,
کلیدری بیان کرد: ضریب اشغال بیمارستان ها به حداکثر نزدیک می شود و اگر این شرایط ادامه پیدا کند مجبوریم در روزهای آینده بیمارستان های دیگر را به چرخه کرونا اضافه کنیم و این در حالی است که بیماران دیگر دچار تاخیر درمان و مرگ و میر می شوند؛ اگر مداخله جدی نکنیم، در مهر ماه این اعداد رشد چشمگیری پیدا خواهند کرد.
,
 
,
وی با توضیح اینکه فوت بیماران کرونایی از فاصله مرداد تاکنون مانند سقوط سه ، چهار هواپیما در اصفهان است، اضافه کرد: حرف کادر درمانی ما این است که این فعالیت های شبانه روزی هفت و هشت ماهه در مردم و جامعه نمود ندارد.
,
 
,
کلیدری در خصوص سوال خبرنگار صاحب نیوز در خصوص ایجاد ممنوعیت ها و محدودیت ها در ستاد استانی کرونا، گفت: این مسئله بارها توسط دانشگاه ها در ستاد استانی مطرح و بحث شده و اعلام شده است که وضعیت کنونی پیچیده است اما دوستانی که تشریف دارند می خواهند مطابق ستاد ملی رفتار کنند.
,
 
,
وی افزود: کرونا حداقل سال ها در کنار ماست و تا سالیان مجبور هستیم که این ماسک را به همراه داشته باشیم و اکنون تنها راه مقابله با کرونا رعایت قواعد ابتدایی است؛ مردم یاد بگیرند که پروتکل ها رعایت کنند، در بانک ها و مراکز خدمات عمومی تجمع نکنیم.
,
 
,
ابتلای 48 معلم و 163 دانش آموز به کرونا
, ابتلای 48 معلم و 163 دانش آموز به کرونا, ابتلای 48 معلم و 163 دانش آموز به کرونا,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: در دو هفته گذشته 48 معلم گرفتار شده و 183 معلم هم دارای اعضای خانواده مبتلا بودند؛ 163 دانش آموز مبتلا شده اند  و خانواده دو هزار و 863 دانش آموز درگیر کرونا هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه زمان طولانی با بیماری درگیر خواهیم بود، اظهار کرد: به نظر می رسد خانواده ها جلوترند و خودشان فرزندان‌شان را به مدرسه نمی فرستند.
,
 
,
کلیدری با توضیح اینکه ظرفیت سازی خوبی در استان انجام شده و و روزانه حدود دو هزار تست کرونا در استان انجام می شود، خاطر نشان کرد: هشت آزمایشگاه فعال غیر دانشگاهی داریم که طبق تعرفه آزمایش را انجام می دهند که به خاطر مسائل اقتصادی با چالش هایی روبرو هستند.
,
 
,
وی بیان کرد: آنفولانزا یکی از دغدغه و نگرانی ما در کنار کرونا است؛ هر سال از آبان تا اسفند با دو موج آنفولانزا مواجهه می شدیم که امسال هم همینگونه است که با این شرایط تولید بیمار کرونایی افزایش پیدا می کند که با رعایت پروتکل ها باید از این افزایش جلوگیری کنیم.
,
 
,
حمایت از شرکت های دانش بنیان 
, حمایت از شرکت های دانش بنیان , حمایت از شرکت های دانش بنیان ,
 
,
وی با توضیح اینکه آنفولانزا امکان واکسیناسیون و پیشگیری دارد، اضافه کرد: واکنس آنفولانزا به میزان مورد نیاز در اختیار کادردمان، بیماران و گروه های خاص در حال گرفتند شدت بیمار کرونایی را کاهش دهیم.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان با تأکید بر اینکه تحریم های شدید اخیر ما راه 10 سال به جلو برد و باعث پیشرفت ما در زمینه پزشکی و درمانی شد، گفت: شرکت های دانش بنیان اگر محصولی تولید کنند که استاندارد های لازم را دریافت کنند، من شخص حمایت می کنم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه