اخبار داغ

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی مطرح کرد؛

مجوز گازرسانی ابزاری برای دریافت مطالبات شهرداری از مشترکین

مجوز گازرسانی ابزاری برای دریافت مطالبات شهرداری از مشترکین
افتخاری گفت: عدم صدور مجوز گازرسانی به دلیل بدهی شهروندانی که ساختمانشان مغایرتی با نظام‌مهندسی ندارد و از حق گاز طبیعی محروم مانده‌اند غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حسن افتخاری، مدیر شرکت گاز خراسان رضوی ظهر امروز در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه شهرستان مشهد جزء شهر‌های پیشتاز در بحث ضریب بهره‌مندی گاز طبیعی در کشور است خاطر نشان کرد: 348 روستای واجد شرایط گازرسانی در شهرستان مشهد قرار دارند که از این تعداد، 330 روستا از خدمات گازرسانی شرکت گاز استان برخوردار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از این تعداد 18 روستا فاقد انشعاب و شبکه گازرسانی هستند که گازرسانی به 2 روستا از توابع شهرستان احمدآباد و 15 روستای اطراف شهر مشهد در دستور کار شرکت گاز استان قرارگرفته است.

,

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: با شروع آغاز هفته دولت  طرحی با عنوان پویش سبز راه‌اندازی شد مبنی بر این‌که هر شهرستانی که بیش از 95 درصد حوزه شهری و روستایی آن از گاز طبیعی برخوردار باشد در وزارت نفت به‌عنوان شهر سبز تلقی می‌شود.

,

وی افزود: شهرستان مشهد به‌عنوان اولین شهر سبز در کشور ثبت و شناخته می‌شود.

,

افتخاری ضمن اشاره به انتقاد‌های روستاییان در رابطه با تأخیر شرکت گاز برای نصب علمک و انشعابات اذعان کرد: به دلیل ساخت و سازهای جدید در روستا‌ها  تعداد درخواست نصب علمک افزایش‌یافته و به دلیل بازه زمانی طولانی بین هر درخواست نمی‌توان به‌صورت روزانه درخواست‌ها را ثبت و بررسی کرد.

,

وی افزود: در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها نمی‌توان پیمانکار مستقل برای رسیدگی به درخواست انشعابات جدید قرار داد لذا عملیات نصب علمک و... به‌صورت دور‌ه‌ای و ماهانه صورت می‌گیرد.

,

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی عدم صدور مجوز جهت بهره‌برداری مشترکین از گاز طبیعی توسط شهرداری و دهیاری‌ها به دلیل دریافت مطالباتشان نقض صریح قانون دانست و گفت: بدهی شهروندانی که ساختمانشان مغایرتی با نظام‌مهندسی ندارد و فقط به دلیل عدم پرداخت مطالبات شهرداری  از حق گاز طبیعی محروم مانده‌اند غیرقانونی است و نباید صدور مجوزهای آب، گاز و برق ابزاری در دست دهیاری و شهرداری‌ها باشد.

,

وی افزود: 18 روستایی که از گاز برخوردار نیستند امکان گازرسانی تا سال آینده در این روستاها فراهم نیست، شایان‌ذکر است که هفته گذشته خبری مبنی بر قطع سهمیه نفت سفید و گازِ مایع در این روستاها منتشر شد و طی جلسات متعدد قرار بر این شد که از شنبه مشکل سوخت جایگزین روستاها اطراف مشهد برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه