اخبار داغ

سفیر ایران در عراق:

محبان امام حسین(ع) هیچگاه خارج از مقررات اقدام نمی‌کنند/ برخی می خواهند روابط دو کشور دچار مشکل شود

محبان امام حسین(ع) هیچگاه خارج از مقررات اقدام نمی‌کنند/ برخی می خواهند روابط دو کشور دچار مشکل شود
مسجدی، سفیر ایران در عراق گفت: محبان امام حسین(ع) هیچگاه خارج از مقررات اقدام نمی کنند و برای زیارت حتما طبق قوانین و مقرارات راهی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ایرج مسجدی در راستای مراسم پیاده روی اربعین اظهار داشت: هر ساله در ایام اربعین خدمت به زائران اربعین یک افتخار بود اما به دلیل شرایط شیوع کرونا تاکنون هیچگونه تصمیمی از سوی دولت عراق برای اجازه ورود زوار اتخاذ نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: امسال عراق زواری خارج از عراق را پذیرا نمی باشند، البته اربعین امسال برای خود عراقیها انجام می شود ولی زوار خارجی نمی توانند در این مراسم حاضر شوند که ضروری است تا زوار کشورهای دیگر تابع مقررات باشند.

,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد: این روزها حتی برای ویزاهای عادی که ماموریت دارند به سختی انجام می شود و ورود زائران امکان پذیر نیست.

,

وی با اشاره به اخبار اربعین در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی مسائلی بیان می شود که مثلا از عراق تماس می گیرند که افراد برای مراسم بیایند اما باید توجه داشت در داخل عراق قضیه فرق می کند و ضوابطی دارد که امسال اجازه این کار را نمی دهند.

,

مسجدی اظهار داشت: جریانی راه افتاده برای این که دو کشور را دچار مشکل کند و باید تلاش کرد تا هنجارشکنی صورت نگیرد و زائران ایرانی همیشه در چارچوب مقررات راهی می شدند و در این میان ما تابع ولایت و دستورات رهبری هستیم.

,

وی بیان کرد: یک زائر ایرانی محب امام حسین(ع) هیچگاه خارج از مقررات کاری انجام نمی دهد و ضروری است تا کاری نکنند که دچار مشکلاتی برای دو کشور شود. مردم ما با فرهنگ هستند و خوب می دانند چکار کنند و که رهبری همیشه الگوی ما هستند.

,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: نباید اجازه داد فاجعه ای در خصوص کرونا رخ دهد و میلیونها نفر گرفتار شوند و ضروری است که صاحبان موکب ها تحت تاثیر حرف های غیر مسئولانه قرار نگیرند و به وظیفه شرعی خود عمل کنند.

,

وی اظهار داشت: سال گذشته ۳٫۵ میلیون جمیعت ایران در این مراسم حضور داشتند و اگر قرار است زیارت باشد اینگونه است و باید توجه داشت که اجازه ندهند فتنه ای ایجاد شود که مشکلی برای دو کشور رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه