اخبار داغ

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت آغاز نگارش فیلمنامه "یعقوب لیث صفاری"/ برای افتخارات سیستان فیلم و سریال ساخته نشده است

ضرورت آغاز نگارش فیلمنامه "یعقوب لیث صفاری"/ برای افتخارات سیستان فیلم و سریال ساخته نشده است
حبیب الله دهمرده گفت: آغاز نگارش و سرمایه گذاری برای فیلمنامه یعقوب لیث صفاری با هدف معرفی گوشه ای از تاریخ سیستان ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در رابطه با پروژه ساخت فیلم یعقوب لیث صفاری دو سال پیش تفاهم ‌نامه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

وی اظهار کرد: در سریال مختارنامه هم نامی از سیستان نیامد، اگر چه این خطه در خونخواهی امام حسین (ع) سابقه ولایی دارد و افسوس زیادی را در دل سیستانیان ایجاد کرد.

این نماینده بیان کرد: یکی از نگرانی‌های بنده این است که با گذشت زمان این پروژه از دولت دوازدهم عبور کند و سبب شود که این کار نیز مانند برخی کارهای قبلی سیستان سرنوشت خوبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است در قدم اول برای فیلمنامه این کار اقدامی انجام شود و به موازات آن ساخت سریال هم قابل توجیح است.

دهمرده گفت: باید سرمایه‌گذاری جهت نوشتن فیلم نامه صورت گیرد، با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ارتباط با انعقاد تفاهم نامه پیشقدم بوده درصد قابل توجهی از آن سرمایه را نیز تامین کند و کسری بودجه از جاهای دیگر نظیر مجلس و دولت تامین شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای سرزمین سیستان کاری از جنس فیلم و سریال انجام نشده است، در حالیکه افتخارات زیادی دارد و روی پروژه فیلم نامه یعقوب لیث صفاری مصمم هستیم تا به سرانجام برسد و گوشه ای از تاریخ سیستان را به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه