اخبار داغ

ربیعی:

دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند

دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند
سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت، دولت زیر ساختی و مقاومتی بوده است گفت: مشکلات را از عمق وجود درک می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی در نشست منتخبین احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند واسطه‌های اجتماعی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: امروز هم اصلاح طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند و مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود.

,

سخنگوی دولت افزود: باید گفتگوها را بیشتر کرد زیرا نیازمند فهم مشترک هستیم و در این رابطه بیان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است.

,

وی اظهار کرد: امروز نقش میانجی های اجتماعی بسیار پررنگ است و احزاب یکی از همین میانجی‌ها هستند و باید با گفتگو مسائل را پیگیری کنیم و با فهم مشترک به دنبال آبادانی بیشتر باشیم.

,

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند ولی در هیچ دوره ای مردم مثل امروز بدترین دشمنان ما در دنیا برسر قدرت نبوده‌اند.

,

وی اضافه کرد: باید به این مساله توجه داشته باشیم که تحریم‌های گذشته با تحریم‌های امروز بسیار متفاوت است. 

,

سخنگوی دولت تصریح کرد: این دولت، دولت زیر ساختی و مقاومتی بوده است و در حوزه زیر ساختی اقدامات بزرگی شده است ولی حجم حمله در ساحت‌های اقتصادی، سیاسی و روانی بیش از آن چیزی است که بتوان بیان کرد.

,

وی تاکید کرد: دشمنی کار دشمن است ولی امروز ناراحت هستیم از کسانی که می‌دانند چرا وضعیت به این نقطه رسیده است و با بی انصافی سخن می‌گویند.

,

ربیعی با اشاره به برخی نارساییهای کنونی، تصریح کرد: به عنوان مثال بالابودن نقدینگی به واسطه حجم پول سرگردانی است که به خاطر کاهش ارز امکان تزریق ندارد و لذا هر از یکجا سردرمی آورد.

,

وی با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تا سال ۹۶ با رشد اقتصادی ۴درصدی، نرخ بیکاری کمتر از ۱۰ درصد مواجه بودیم ولی در یک سال اخیر با تروریسم سخت اقتصادی مواجه هستیم.

,

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایجاد تعادل، افزایش مقاومت و حل مسائل خارجی مسائلی است که در دولت دنبال می‌شود و باید با هماهنگی جریان‌های مختلف تحریم‌ها را به تعویق انداخت.

,

وی ادامه داد: راهبردی دولت آن است که در نقشه راه اقتصادی خود در فصول مختلف به مسائل و نیازهای مردم از جمله مسائل معیشتی و رفع نیازهای اقتصادی جامعه توجه کند.

,

ربیعی با اشاره به موفقیت دولت در حوزه زیر ساخت‌ها گفت: امروز ۸۰ درصد جمعیت کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند، هیچ نقطه‌ای در کشور نیست که برق نداشته باشند، بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای گاز هستند و سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد و ۲۵ درصد رسیده است.

,

وی اضافه کرد: در عین حال در برابر دشمن قداری هستیم که به دنیا ظلم می کند و تمام تمرکز خود را متوجه ایران ساخته است و به بهانه فشار به دولت، به مردم فشار وارد می‌کند و عده‌ای نیز در داخل دولت را مقصر جلوه می‌دهند.

,

سخنگوی دولت با اشاره به حجم بالای انتقادات از دولت، تصریح کرد: این دولت در مقایسه با سایر دولت‌ها بیشترین حجم انتقادات را داشته که در واقع حسن آن است که توانسته چنین فضایی را برای بیان آرا و نظرات مختلف فراهم سازد.

,

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده دارد زیرا هرچه دموکراسی ضعیف شود فشار خارجی بیشتر می‌شود و برعکس هر چه میزان مشارکت بیشتر شود، فشار خارجی کمتر خواهد شد.

,

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری افزود: مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا به خانه پوشالی راه پیدا می‌کند، با دموکراسی قوی می‌توان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

,

سخنگوی دولت به حمایت دولت از بازار بورس اشاره کرد و افزود: البته باید توجه داشته باشیم که دولت نمی تواند در بازار دستکاری کند ولی مطمئن هستیم، منحنی بورس به سمت حرکت به سوی تعادل حرکت می‌کند و قطعا به صورت منطقی رشد خواهد داشت‌.

,

وی به بخش دیگری از مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات به واسطه سودجویی برخی افرادی است که به عنوات مثال با خرید از طریق ارز ارزان قیمت و احتکار اصل کالای خریداری شده یا تکمیل شده آن به دنبال سود جویی خود هستند.

,

سخنگوی دولت با انتقاد از افرادی که می‌گویند دولت صنعت هسته‌ای را تعطیل کرده است، گفت: در بحث هسته‌ای هیچ از دست نداده‌ایم بلکه و به گفته رئیس سازمان انرژی هسته‌ای حتی دستاوردهای بیشتر به دست آورده‌ایم ولی در حال حاضر در چارچوب پادمان عمل می‌کنیم و در صورت نیاز و بنا به مصالح کشور امکان افزایش ظرفیت‌ها به وضع قبلی و بیشتر وجود دارد.

,

در این نشست برخی از نمایندگان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل به بیان نقطه نظرات دیدگاه‌ها و انتقادات خود پرداختند.

,

مساله آب و مشکل خشکسالی اصفهان محور بیشتر گروههای اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل اصفهان در این جلسه بود که سخنگوی دولت قول پیگیری آن را داد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه