اخبار داغ

از دیار فهمیده؛

وقتی سردار آجرلو برای حضور در جبهه از فرماندهی سپاه کرج استعفا داد/ شهیدی که بساط ضد انقلاب را در کردستان جمع کرد

وقتی سردار آجرلو برای حضور در جبهه از فرماندهی سپاه کرج استعفا داد/ شهیدی که بساط ضد انقلاب را در کردستان جمع کرد
سردار شهید احمد آجرلو به دلیل حضورش در چند عملیات جنگی از مسئولیتش در سپاه کرج استعفا کرد و پس از شرکت در عملیات بیت المقدس ۲ در ۲۵ دی ۱۳۶۶ در ارتفاعات قمیش فاتح مدال پر افتخار شهادت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، سردار شهید حاج احمد آجرلو، در ماه مبارک رمضان ۱۳۳۷ هجری شمسی در خانواده ای متدین و مذهبی، پا به عرصه گیتی گذاشت و نام پدر گرانقدرش حاج سیف الله بود.

از همان دوران کودکی بسیار باهوش و باذکاوت باذکاوت بود. دوران تحصیلات ابتدائی، راهنمایی و متوسطه خویش را در همان زادگاهش (کرج) گذراند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,
در دوره نوجوانی در مجالس دینی و محافل قرآنی شرکت کرد. در این محافل با الفبای سیاست آشنا و جذب کتابها سیاسی و مذهبی شد و به مطالعه کتابهای شهید مرتضی مطهری پرداخت.

همزمان با اوج گیری مبارزات رهایی بخش ملت مسلمان و موحد ایران بر علیه نظام ستمشاهی از آنجا که وجودش مالامال از عشق به اسلام و امام بود در اکثر تظاهرات و راهپیمائیها شرکت فعال داشت و همچنین تشکل های مختلفی برای مبارزه با رژیم سفاک پهلوی به وجود آورد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پیرجماران، به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد.
,
,
,
,
,

به دنبال تحرکات ضد انقلاب در کردستان به این استان اعزام شد و تا شروع جنگ تحمیلی جهان استکبار علیه ایران اسلامی در کردستان باقی ماند و به جانفشانی هایش برای ایران و انقلاب ادامه داد.

با شروع جنگ تحمیلی جهان استکبار علیه ایران اسلامی در کردستان باقی ماند و به جانفشانی هایش برای انقلاب و ایران ادامه داد.

پس از شروع جنگ تحمیلی، حاج احمد، به عضویت سپاه پاسداران درآمد. به هنگام گذرانیدن دوره آموزش در پادگان کارآیی و شایستگی خود را نشان داد و به عنوان فرمانده گردان در پادگان معرفی شد. به علت نیاز بیشتر به ایشان او را به شهرستان «مشکین شهر و مراغه» اعزام کردند.

حاج احمد آجرلو، پس از قبول فرماندهی منطقه سپاه آذربایجان شرقی در مراغه با دختری پارسا و پاکدامن ازدواج کرد و خطبه عقد ایشان را حضرت امام خمینی(ره) جاری کرد.

وی در بهمن ماه یکهزار و سیصد و شصت و سه بعنوان فرمانده سپاه پاسداران ناحیه کرج برگزیده شد و تا لحظه شهادت در این مسئولیت انجام وظیفه کرد.

 در این مدت برای انجام مأموریت دو بار به لبنان اعزام شد و  مهمترین محور فعالیتش در کرج، به اعزام نیرو به مناطق کردستان و غرب کشور و نیز پشتیبانی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) اختصاص داشت و برای آن لشکر پادگانی را در دو کوهه احداث کرد.

به دلیل حضورش در چند عملیات جنگی از مسئولیتش در سپاه کرج استعفا کرد اما پذیرفته نشد. به مدت یک ماه مسئولیت جانشینی لشکر ۱۰ سیدالشهدا داشت.

به علت خلا وجود او در سپاه ناحیه کرج، جانشینی لشکر را به شخص دیگری سپرد و با کوله باری از درد دوری از جبهه مجددا مسئولیت سنگین مسئولیت و امانت سپاه ناحیه کرج را بر عهده گرفت.

در طول خدمات درخشان خود در سپاه کرج، از فعالیت های فرهنگی نیز غفلت نکرد، او دو ماه پیش از شهادتش، در راه اندازی مدرسه شاهد کرج نیز تلاش های فراوانی داشت.

این سردار شهید اسلام پس از شرکت در عملیات بیت المقدس ۲ در ۲۵ دی ۱۳۶۶ در ارتفاعات قمیش فاتح مدال پر افتخار شهادت شد. پیکر پاک و مطهرش را قطعه شهدای بهشت زهرا به خاک سپردند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه