اخبار داغ

حقیقت‌پور:

آمریکا توان فعال‌سازی مکانیزم ماشه را ندارد

آمریکا توان فعال‌سازی مکانیزم ماشه را ندارد
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: همه علائم و شواهد نشان می‌دهد که آمریکا توان فعال‌سازی مکانیزم ماشه از مسیر سازمان ملل را ندارد و حتی اروپا هم از این کشور حمایت نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، منصور حقیقت‌پور، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه از مسیر سازمان ملل تحقق پیدا نخواهد کرد، اظهار داشت: همه علائم و شواهد نشان می‌دهد آمریکا در تلاش بیهوده خود شکست خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی افزود: دوره آن گذشته که آمریکایی‌ها بتوانند یک هماهنگی رفتاری در دنیا ایجاد کنند؛ یعنی آمریکایی‌ها دیگر آن هژمونی لازم را در حوزه اقتصادی و سیاسی در دنیا ندارند.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که امروز اروپایی‌ها و روسیه و چین در حال فاصله گرفتن از آمریکا هستند و می‌خواهند مستقل عمل کنند و زیر چتر حمایتی آمریکا نباشند، گفت: امروز آمریکایی‌ها آن‌قدر ناتوان شده‌اند که علی‌رغم تهدیداتشان، تانکرهای بنزین توسط نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا تحویل داده می‌شوند.

,

حقیقت‌پور معتقد است که تلاش ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه نوعی مانور سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور است.

,

وی ادامه داد: ترامپ درصدد این است تا با مانورهای انتخاباتی مانند امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل افکار عمومی داخل آمریکا را قانع سازد به اورأی دهند؛ لذا او فکر می‌کند با متوسل شدن به اقدامات قدرتی می‌تواند کسب رأی کند.

,

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال سازد و این قضیه کاملاً منتفی است، اما شاید این کشور دست به برخی از اقدامات یکجانبه‌گرایانه بزند و برخی کشورها را وادار به تبعیت از تحریم‌های یکجانبه تسلیحاتی علیه ایران کند، اما تا چه میزان کشورهای دیگر از این اقدام آمریکا حمایت کنند زیرسؤال است، ولی من فکر می‌کنم دنیا جواب مثبت به آمریکایی‌ها نخواهد داد.

,

حقیقت‌پور گفت: ستاره آمریکایی‌ها در حال افول و نزول است و آنها در حال پایین آمدن از اریکه قدرت هستند؛ زیرا دنیا به سمت فضای دوقطبی حرکت کرده و آمریکا دیگر قطب غالب دنیا نیست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه