اخبار داغ

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با دانا :

اقدام عجیب آموزش و پرورش در جذب فله‌ای معلمان !/چرا شورای عالی آموزش و پرورش ناظر بر عملکرد وزیر نیست؟! +سند

اقدام عجیب آموزش و پرورش در جذب فله‌ای معلمان !/چرا شورای عالی آموزش و پرورش ناظر بر عملکرد وزیر نیست؟! +سند
مقام اسبق آموزشی با انتقاد از نحوه جذب نیروهای مورد نیاز مدارس،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بخشنامه ای به تمام مدارس کشور برای جذب نیروی خرید خدمات آموزشی به شیوه برگزاری مناقصه و یا ترک تشریفات مناقصه ارسال کرده است که باید در این باره پاسخگو باشد!
[

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش و تاکید ایشان بر جذب معلمان دانش آموخته دانشگاه‌های تربیت معلم، گفت: این موضوع را رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک کشور است؛ چرا که کانون پرورش تربیت معلمان در کشور این دانشگاه‌ است.

, ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دانشگاه‌های فرهنگیان، رجایی و ماده 28 سه کانال قانونی جذب معلم 

, دانشگاه‌های فرهنگیان، رجایی و ماده 28 سه کانال قانونی جذب معلم , دانشگاه‌های فرهنگیان، رجایی و ماده 28 سه کانال قانونی جذب معلم ,

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دوره وزارت حاجی بابایی ادامه داد: مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب "وزارت آموزش و پرورش" ، "مجلس شورای اسلامی" و "شورای عالی انقلاب فرهنگی" است؛ چرا که استخدام فله‌ای معلمان با مصوبات پرحاشیه مجلس صورت گرفته است، این در حالی است که برنامه ششم توسعه می گوید که به کارگیری و استخدام معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده 28 صورت بگیرد.

,

حل مشکل آموزشی مدارس با استفاده از معلمان قراردادی

, حل مشکل آموزشی مدارس با استفاده از معلمان قراردادی, حل مشکل آموزشی مدارس با استفاده از معلمان قراردادی,

معاون اسبق وزارت آموزش و پرو.رش با انتقاد از نحوه جذب نیروهای مورد نیاز مدارس،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بخشنامه ای به تمام مدارس کشور برای جذب نیروی خرید خدمت آموزشی از طریق برگزاری مناقصه و یا ترک تشریفات مناقصه ارسال کرده است که باید در این باره پاسخگو باشد!

,

 

,

, ,


وی با تشریح کارکرد نیروهای خرید خدمات آموزشی، متذکر شد: در این شیوه، مراکز آموزش خصوصی مشکل کمبود معلمان در مکان‌های بدون معلم را حل می‌کند و از نیروهای خرید خدمت آموزشی در آن مدارس به کارگیری می‌کند.

,
,

انتقاد از گزینش معلمان بی‌سواد!

, انتقاد از گزینش معلمان بی‌سواد!, انتقاد از گزینش معلمان بی‌سواد!,

سحرخیز با طرح چند سوال درباره میزان تسلط نیروهای خرید خدمت آموزشی بر آموزش دانش آموزان، تأکید کرد: اگر موضوع خدمات آموزشی را به موسسه‌های خصوصی و غیر دولتی بسپاریم گزینش افراد چگونه می‌شود و اینکه آیا می توان تضمین داد که این معلمان انگیزه و سواد کافی برای حضور در مدارس را دارند، سوال این است چگونه می توان این مراکز را توجه به بستگان خود در استخدام ها دور کرد، آیا این با عدالت آموزشی همخوانی دارد؟

,

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تجربه نشان داده که معلمان خرید خدمت آموزشی به استثنای چندین نفر؛ نیروهای چندان موفقی نبوده اند و به طور کلی این شیوه مناسبی برای ورود و جذب معلم و آموزگار در وزارت آموزش و پرورش نیست.

,


وی تأکید کرد: عجیب است که مجلس از مصوبه خود دفاع نمی‌کند، کمیسیون آموزش و تحقیقات همواره یکی از مخالفان ورود نیروهای خدمات آموزشی در بودجه سالانه دولت بوده است اما نمی دانم امروز دولت با چه مجوز و با استناد به چه قانونی این بخشنامه را ارسال کرده است.

,
,

شوراهایی که باید ناظر بر عملکرد وزیر باشند!

, شوراهایی که باید ناظر بر عملکرد وزیر باشند!, شوراهایی که باید ناظر بر عملکرد وزیر باشند!,

سحرخیز، با انتقاد از مجلس درباره بی‌توجهی به ساختار نظام آموزشی؛ خواستار مقابله جدی مجلس با عملکرد آموزشی دولت شد و تصریح کرد: خرید خدمت آموزشی مصادف با ورود معلمان ناکارآمد به نظام آموزش است و باید از این اقدام تأسف خورد که چرا مجلس از مصوبات خود پاسداری نمی‌کند و اجازه می‌دهد دولت هر اقدامی را می‌خواهد انجام دهد چرا که این با برنامه ششم توسعه در تضاد است.

وی تأکید کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش گلایه داریم، این دو باید مراقب عملکرد وزیر آموزش و پرورش بوده و سیاست گذار باشند، حقیقتا این دو تماشاچی‌های خوبی در عرصه آموزش و پرورش بوده اند و در قبال سند تحول و گزینش معلمان بی تفاوت و منفعل عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/ا

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه