اخبار داغ

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه خبر داد؛

کاهش 84 درصدی صادرات کالا از مرز خسروی در سال جاری

کاهش 84 درصدی صادرات کالا از مرز خسروی در سال جاری
خلیل حیدری, مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۵۱ میلیون دلار صادرات داشتیم اما امسال به دلیل تعطیلی مرز خسروی در اثر شیوع بیماری کرونا کاهش ۸۴ درصدی را در صادرات از این مرز داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،خلیل حیدری امروز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه شرایطی که کرونا به وجود آورد موجب بسته شدن مرزهای کشور شد که با همت مسئولان مرز پرویز خان به عنوان مهم ترین مرز بسته نشد.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا در مرز پرویز خان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشتیم.

این مسئول بیان داشت: در مرز پرویز خان ۲ میلیون تن کالا صادر شده است که این میزان طی سال گذشته یک میلیون تن بوده و این آمار نشان می دهد بیش از میزان ظرفیت این مرز صادرات داشتیم.

حیدری با اشاره به رشد ۵۳ درصدی صادرات در این مرز به لحاظ ارزشی، گفت: از این مرز ۸۵۰ میلیون دلار صادرات کالا داشتیم که در هیچ کدام از مرزهای کشور این رشد نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه مرز شیخ صله ۴۷ روز تعطیل بود، ادامه داد: صادرات از این مرز ۳۶۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار کالا صادر شده است که نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: آمار صادرات از شیخ صله زمانی قابل توجه است که بدانیم امکانات و زیرساخت های این مرز به اندازه سایر مرزها نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه مرز خسروی طی شهریور ماه بازگشایی شده است، عنوان کرد: صادرات در این مرز نسبت به سال گذشته خوب است اما به دلیل این تعطیلی ۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون دلار صادرات انجام شده است این در حالی است که سال گذشته ۱۵۱ میلیون دلار صادرات داشتیم که کاهش ۸۴ درصدی را نشان می دهد.

حیدری با اشاره به اینکه مرز سومار همچنان بسته است و تنها ۴ روز در هفته بازگشایی می شود، بیان داشت:  پروتکل های بهداشتی از سوی عراقی ها سختگیرانه اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا از مرزهای استان به ارزش یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار صادر شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۷ درصد رشد داشته است.

حیدری گفت: ۹۷۰ کالا به عراق صادر می شود که ارزش کالاها به طور میانگین ۳۷۰ دلار است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه بیان داشت: صادرات از مرز خسروی حتما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه