اخبار داغ

با حضور وزیر دفاع انجام شد؛

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور را افتتاح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال جهش تولید، چندین پروژه ملی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
افتتاح و بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور
, افتتاح و بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور,
 
,
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور و رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط بومی کشور ساخت متخصصان صنعت دفاعی، گفت: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام (جهش تولید) نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدد هستند با ظالمانه ترین تحریم‌ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزمان را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند اما متخصصین صنعت دفاعی با کار و تلاش شبانه روزی و جهادی و با تکیه بر ظرفیت‌های بی نظیر داخلی توانستند در حوزه تامین انرژی برای حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، با استعانت از خداوند متعال با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع بزرگ و ملی، ظرفیت تولید باتری‌های صنعتی کشور را به ۱۸۰ میلیون آمپر ساعت در سال افزایش دهند که این دستاوردی بزرگ در این شرایط تحریم برای کشور یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.
,
 
,
وی افزود: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ تولید باتری‌های صنعتی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع مهم داخلی از جمله در حوزه‌های مخابراتی، نیروگاهی و پالایشگاهی و ارتباطاتی تأمین شده و با این ظرفیت تولیدی، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری خواهد شد.
,
 
,
امیر حاتمی تصریح کرد: با دست‌یابی به این فرآیندها، متخصصین صنعت دفاعی توانستند به دانش فنی پیشرفته طراحی این محصولات دست یابند و از این رهگذر جمهوری اسلامی به توان صادرات باتری‌های صنعتی و ارائه خدمات فنی مهندسی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده، صرفه‌جویی ارزی، ارتقای شاخص‌های کیفی، افزایش و ارتقاء رضایت مشتریان، جلوگیری از واردات عمده محصولات خارجی و در نهایت به‌روزرسانی فناوری تولید باتری دست می‌یابد.
,
 
,
وی افزود، با افتتاح و بهره برداری از این طرح‌های صنعتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد شده است.
,
 
,
افتتاح آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی
, افتتاح آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی,
 
,
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات با تری‌های صنعتی سرب اسیدی را در سازمان توسعه منابع انرژی (توان) وزارت دفاع افتتاح کرد.
,
 
,
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی را مجهزترین آزمایشگاه در کشور دانست که با راه‌اندازی آن امکان طراحی و نمونه سازی انواع باطری‌های صنعتی سرب اسیدی جدید فراهم شده و ارتقای کیفیت محصولات فعلی و بومی سازی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در کشور را میسر می‌سازد.
,
 
,
وی افزود: در این مرکز تحقیقاتی، خط تولید باتری در اندازه آزمایشگاهی با امکانات کامل نمونه سازی و تست، راه‌اندازی شده است که ضمن تسهیل در فرآیند نمونه سازی و تست، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور
, رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور,
 
,
وزیر دفاع در ادامه این مراسم بصورت تصویری اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور را رونمایی و تصریح کرد، نظر به طراحی و ساخت اولین توربین بادی مقیاس متوسط ۲۵۰ کیلو واتی بومی کشور توسط متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، اجزای این توربین نسبت به نمونه‌های خارجی کاملاً بهینه سازی شده و در این توربین قابلیت جا نمایی مبدل در درون برج منجر به اشغال فضای کمتر و ارتباط بهتر می‌شود.
,
 
,
وی تغییر منطقه کنترل دوربین از کنترل سرعت به کنترل گشتاور، حذف حسگر سرعت و عملکرد بدون حسگر دوربین و تولید انرژی با بادهایی با سرعت پایین (۴ متر بر ثانیه) را از ویژگی‌های این توربین برشمرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه