اخبار داغ

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

مجرمان با هویت جعلی در فضای مجازی شناسایی می‌شوند/ هرگز با مزاحمان مجازی وارد گفت‌و‌گو نشوید

مجرمان با هویت جعلی در فضای مجازی شناسایی می‌شوند/ هرگز با مزاحمان مجازی وارد گفت‌و‌گو نشوید
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: اینکه مجرمین تصور کنند با هویت جعلی می‌توانند در فضای مجازی در عین گمنامی به فعالیت‌های مجرمانه بپردازند خیال باطلی بیش نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و افزایش استفاده شهروندان از اینترنت، برخی از افراد با رفتارهایی ازجمله تهدید، افترا، نشر اطلاعات نادرست نسبت به دیگری، پخش اطلاعات خصوصی از دیگران، گردآوری اطلاعات، ربایش اطلاعات مالی دیگران و انتشار شماره افراد در شبکه های اجتماعی برای سایر کاربران ایجاد مزاحمت می کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از این مزاحمت‌ها با قصد آزار و اذیت، انتقام گیری و یا سرگرمی صورت می گیرد افزود: برخی از مزاحمین بر این باور هستند که با استفاده از هویت های جعلی و غیرواقعی می توانند حاشیه امنی برای فعالیت های مجرمانه خود داشته باشند.
 
عسگری ادامه داد: اینکه مجرمین تصور کنند با هویت جعلی می توانند در فضای مجازی در عین گمنامی به فعالیت های مجرمانه بپردازند خیال باطلی بیش نیست.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مواد 16 و 18 قانون جرائم رایانه ای که برای اینگونه فعالیت ها مجازات اعلام شده است و عدله دیجیتال و رد پای مجرمین در اینگونه جرائم باقی می ماند، پلیس با پشتیبانی مراجع قضایی و امکانات فنی در اختیار، مجرمان سایبری را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می کند.
 
وی ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی به بی توجهی به مزاحمت های اینترنتی و مسدود کردم مزاحم و قطع ارتباط با وی تاکید کرد: کاربران به هیچ وجه سعی نکنند با فرد مزاحم وارد گفت و گو شوند و یا با وی برخورد داشته باشند.
 
عسگری ادامه داد: به مردم توصیه می شود درصورت برخورد با فرد مزاحم با ذخیره سازی مستندات مجرمانه به دادسرای محل سکونت یا پلیس فتا مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند و هرگونه موارد مشکوک و نگران کننده را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به اطلاع همکاران ما برسانند تا بتوانیم نیازهای پلیسی شهروندان را برآورده سازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه