اخبار داغ

گزارش تصویری؛

‍ گران‌ترین شیرینی ایران

‍ گران‌ترین شیرینی ایران
جوزغند شهر تاریخی نراق گران‌ترین شیرینی ایران زبانزد خاص و عام است و مشتریان ایرانی و خارجی ویژه خود را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ جوزغند شهر تاریخی نراق گران‌ترین شیرینی ایران (درحال حاضر به قیمت بیش از ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد) زبانزد خاص و عام است و مشتریان ایرانی و خارجی ویژه خود را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

جوزغند شهر نراق از توابع دلیجان استان مرکزی در دی‌ماه سال ۹۴ در میراث فرهنگی ناملموس(معنوی) ایران به شماره ثبت ۱۱۳۰ به تائید رسید .

,

نحوه ساخت جوزغند

, نحوه ساخت جوزغند, نحوه ساخت جوزغند,

تهیه جوزغند نراق  کار پرزحمت و با دقتی است و در گذشته به عنوان یک کالای تشریفاتی و لوکس مانند دیگر شیرینی ها استفاده نمی شد بلکه به عنوان یک وعده غذایی برای زمان هایی که امکان طبخ غذا فراهم نبود، مورد استفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل در گذشته هر کس که از شهر مسافرتی هر چند کوتاه داشته مقداری جوزغند همراه خود می برد.

,

جوزغند معمولا با هلوی محلی (اَلگ) درست می‌شود. زنان کوشا و خوش ذوق شهر نراق پوست این میوه‌ها را گرفته، هسته آنها را جدا کرده و آن را با مغز گردوی آسیاب شده، خاک قند، دارچین و هل پُر می‌کنند. بعد میوه را خشک کرده و به عنوان سوغات محلی می‌فروشند.

,

تاریخچه جوزغند در کهن شهر تاریخی نراق

, تاریخچه جوزغند در کهن شهر تاریخی نراق, تاریخچه جوزغند در کهن شهر تاریخی نراق,

تاریخچه این شیرینی محلی و خوشمزه مربوط به بیش از ۵۰۰ سال است و از دوران صفویه بیشتر مورد توجه قرار گرفت . این تحفه ارزشمند کالری و پروتئین بالایی دارد که چندین ماه می‌توان آن را نگهداری کرد .

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

عکس از هادی عابدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه