اخبار داغ

در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه مطرح شد؛

ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه

ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه
کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه مهمترین موضوع مطرح شده در در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ بیشترین مرگ و میر در میان سالخوردگان

, ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ بیشترین مرگ و میر در میان سالخوردگان,

محمودرضا مرادی در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه اظهار داشت: تعداد موارد بیماری در استان افزایش داشته است و روند بیماری همواره باید مورد توجه قرار گیرد. 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۳۶۲ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶۷ نفر در آی سی یو و ۲۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند. 

,

این مسئول ادامه داد: از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون ۱۱ هزار و ۹۶۵ مورد بیمار بستری داشتیم که بیشتر آنها ترخیص شدند. 

,

مرادی تصریح کرد: براساس معیارهای تشخیص قطعی ۵۷۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و براساس سی تی نیز ۳۳۹ فوت کردند. 

,

وی با بیان اینکه میانگین فوت در شهریور ماه ۱.۳ بوده است، ادامه داد: موارد فوت معمولا ۲ تا ۳ هفته بعد از آغاز اپیدمی مشاهده می شود. 

,

مرادی با بیان اینکه میانگین سنی ابتلا به کرونا در مردان ۴۳ سال و در زنان ۴۴.۵ است، تصریح کرد: ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است. 

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ۵۵ درصد موارد بستری و ۵۸.۵ درصد موارد فوتی را مردان تشکیل می دهند. 

,

این مسئول با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کرونا پایین و جوان است، ادامه داد: مرگ و میر همچنان در میان سالخوردگان بیش از جوانان است. 

,

مرادی ادامه داد: شهرستان های پاوه، سنقر، کرمانشاه، کنگاور، گیلانغرب در وضعیت  قرمز قرار دارند و شرایط استان به صورت کلی زرد است ولی باید در تصمیم گیری ها استان را قرمز در نظر بگیریم چرا که روند ابتلا افزایشی است. 

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر بستری شدند. 

,

این مسئول عنوان کرد: روزانه حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد مبتلایان بستری می شوند و روند بیماران بستری نسبت به بیماران ترخیص شده بیشتر است. 

,

مرادی ادامه داد: هر روز ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار مبتلایان استان افزوده می شود و شیب ابتلا در استان خیلی بالا نیست.

,

 

,

بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست/ کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه

, بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست/ کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه,

هوشنگ بازوند اظهار داشت: مدتی است که شاهد کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در استان هستیم.  

وی افزود: فرمانداران به صورت میدانی به همراه روسای شبکه بهداشت و درمان موضوعات را بررسی و هر شرایطی که برای حفظ سلامتی مردم لازم است را در دستور کار قرار دهند.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بحث رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: اگر شاهد شکل گیری موج سوم کرونا در استان باشیم باید هزینه سنگینی را بپردازیم.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: اگر بیماران بستری به تعداد خاصی برسند در زمینه دستگاه اکسیژن ساز کمبود پیدا خواهیم کرد و از این رو باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.  

بازوند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: رفتار این ویروس وابسته به رفتار مردم است و اگر مردم رفتاری مناسب و متناسب با پروتکل های بهداشتی داشته باشند، به این بیماری مبتلا نخواهند شد.  

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس ۷۱ درصد است و این میزان پایین است، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است باید میزان رعایت پروتکل ها در مدارس افزایش یابد.  

استاندار کرمانشاه بیان داشت: به آموزش و پرورش نیز ابلاغ شود تا در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.  

مدیر ارشد استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست از همین جا اعلام می کنم والدینی که نگران حضور فرزندانشان در مدرسه هستند، می توانند آنها را به مدرسه نفرستند و آموزش ها را از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری کنند.  

بازوند همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در زندان های استان تاکید کرد و گفت: باید توجه ویژه ای به بحث قرنطینه داشت.  

مدیر ارشد استان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر نیز جلسه ای میان دادستان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 قیمت واکسن آنفولانزا ۴۵ هزار تومان است/ سهم کرمانشاه ۴۰ تا ۵۰ هزار دز

, قیمت واکسن آنفولانزا ۴۵ هزار تومان است/ سهم کرمانشاه ۴۰ تا ۵۰ هزار دز,

قباد محمدی با بیان اینکه واکسن آنفلونزا در هیچ جای کشور هنوز توزیع نشده است، اظهار داشت: میزان واردات این واکسن در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر افزایش داشته است.  

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: از اول مهر ماه ۲ میلیون دز واکسن تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت می شود که سهم استان کرمانشاه ۴۰ تا ۵۰ هزار دز است.  

وی بیان داشت: دو نوع توزیع وجود دارد که یکی توزیع رایگان برای کادر بهداشت و درمان، مادران بیماران، بیماران خاص است.

این مسئول عنوان کرد: روش دیگر توزیع در داروخانه ها است که با اولویت افراد بالای ۶۵ سال و با ارائه کارت ملی ارائه خواهد شد و در سامانه توزیع داروهای خاص به ثبت خواهد رسید.  

محمدی خاطر نشان کرد: فعلا با توجه به تخصیص ارز دولتی قیمت واکسن ۴۵ هزار تومان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ۸۰ قلم کمبود دارویی در استان داریم.  

وی با اشاره به اینکه کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان داریم، گفت: اگر بیماران بستری ما به عدد ۶۰۰ برسد دچار کمبود خواهیم شد.

این مسئول افزود: در زمینه تخت های آی سی یو نیز کمبود داریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

۱۷۸ نفر از کودکان کرمانشاهی به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند

, ۱۷۸ نفر از کودکان کرمانشاهی به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند,

دکتر ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: ۱۷۸ نفر از کودکان کرمانشاهی به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند و ۸ مورد مرگ و میر میان کودکان داشتیم که بیشتر دارای بیماری های زمینه ای بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۲ هزار و ۶۷۸ مدرسه در استان بازگشایی شدند که طی بازرسی های به عمل آمده مشخص شد در ۷۹ درصد مدارس پروتکل های بهداشتی رعایت می شود‌.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۸۳ مورد اخطار به دلیل عدم رعایت پروتکل ها صادر شده است.

دکتر شکیبا بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی برای آموزش ها تاکید کرد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه