اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمر درگز:

راه‌اندازی خانه‌های هلال نیاز اساسی درگز در مواقع بحران است

راه‌اندازی خانه‌های هلال نیاز اساسی درگز در مواقع بحران است
ابراهیمی گفت: خانه های هلال که با هدف ارائه آموزش و افزایش آمادگی مردم در مواقع بحران، راه اندازی می‌شوند یکی از نیازهای اساسی شهرستان درگز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیمی، رئیس جمعیت هلال احمر درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ هلال احمر را یکی از نیروهای مردم نهادی دانست که در مواقع بروز بحران و شرایط اضطراری، در کنار سایر دستگاه های امدادی وظیفه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: یکی از رسالت های جمعیت هلال احمر، بحث افزایش آگاهی عموم مردم است که در قالب طرح خانواده آماده در مخاطرات در سراسر کشور اجرایی می شود؛ ما نباید در مواقع آرامش از خطراتی همچون سیل و زلزله و ... غافل شویم.

,

رئیس جمعیت هلال احمر درگز با اشاره به اینکه زمان طلایی برای حفظ جان افراد در مواقع بروز خطرات جانی بین 4 تا 6 دقیقه است گفت: با توجه به امکانات موجود، در برخی مواقع رسیدن نیروهای امدادی ممکن است ساعت ها طول بکشد، از طرفی افراد محلی اولین کسانی هستند که در صحنه حضور پیدا می کنند؛ بنابراین اگر آنها آموزش ببینند، در لحظات اولیه بحران می توانند مردم را از خطرات نجات دهند.

,

ابراهیمی گفت: در همین راستا و با هدف ارائه آموزشهای صحیح و با کیفیت به اقشار مختلف مردم علی الخصوص ساکنین روستاها، خانه های هلال در حال شکل گیری است تا افراد بتوانند علاوه بر فراگیری آموزشهای لازم، از امکانات موجود در این خانه ها برای مواقع بحران استفاده کنند.

,

وی تشکیل خانه های هلال را یکی از نیازهای اساسی درگز برای آمادگی در زمان بحران دانست و تشریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 روستا و بخش شهرستان دارای خانه هلال هستند و در حال برنامه ریزی هستیم تا در سایر روستاهای متقاضی، خانه هلال را مستقر کنیم.

,

رئیس جمعیت هلال احمر درگز تبیین کرد: افراد پس از کسب آموزشهای لازم، در تیم های مختلف سازماندهی می شوند و در مواقع بروز خطر، با رعایت یک سری از دستورالعملها از لوازم و امکانات موجود برای امداد رسانی استفاده خواهند کرد.

,

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: این مساله بسیار مهمی است که یک شهرستان بتواند در مواقع ضروری و بحرانی توان امدادی بالایی داشته و مانع افزایش تلفات مالی و جانی افراد شود، لذا می طلبد که تمام مسئولین شهرستان علی الخصوص دهیاری ها و ستاد بحران برای راه اندازی هر چه سریعتر خانه های هلال در روستاهای فاقد امکانات همت بورزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه