اخبار داغ

تلنگرِ ویروس خستگی ناپذیر کرونا به همبستگی جهانی

تلنگرِ ویروس خستگی ناپذیر کرونا به همبستگی جهانی
دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام طرف های درگیری خواست تا سلاح های خود را زمین بگذارند و بر مبارزه علیه این همه گیری بی سابقه جهانی تمرکز کنند. در برابر استفاده ابزاری از این ویروس به منظور ایجاد تبعیض یا نفرت بایستید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ روز جهانی صلح هر ساله در 21 سپتامبر در سراسر جهان برگزار می شود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طریق نظارت 24 ساعته عدم خشونت و آتش بس این روز را به عنوان یک روز خاص برای تقویت آرمان های صلح اعلام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

امسال بیش از هر زمان دیگری شفاف تر شده که ما دشمن یکدیگر نیستیم. بلکه دشمن مشترک ما یک ویروس خستگی ناپذیر است که سلامتی، امنیت و شیوه زندگی ما را تهدید می کند. کووید19 دنیای ما را به آشفتگی کشانده و به زور به ما یادآوری کرد که یک اتفاق در بخشی از کره زمین می تواند مردم تمام جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

,

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه مارس از تمام طرف های درگیری خواست تا سلاح های خود را زمین بگذارند و بر مبارزه علیه این همه گیری بی سابقه جهانی تمرکز کنند. در حالی که این پیام برای احزاب مسلح در نظر گرفته شده، اما انسجام و همکاری در آن سوی مرزها، بخش ها و نسل ها نیز به پیروزی در مبارزه جدید علیه بدترین بحران بهداشت عمومی در زمان ما نیاز دارند.

,

از نظر سازمان ملل قرار بود که سال 2020، سال گوش فرا دادن و یادگیری باشد. سازمان ملل متحد برای بزرگداشت 75 امین سالگرد این روز (روز جهانی صلح) میلیون ها نفر را از سراسر جهان برای پیوستن به UN75، بزرگترین و دورترین گفتگوی جهانی درباره آینده ای صلح آمیز و موفق که به دلخواه ما باشد، دعوت کرده است.

,

مادامی که برای شکست کووید19 تلاش می کنیم، صدای ما بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. در ایام سخت فاصله فیزیکی، روز جهانی صلح به پرورش گفتگو و جمع آوری ایده ها اختصاص خواهد یافت. جهان به اتحاد و به اشتراک گذاشتن افکار چگونگی تحمل این طوفان، بهبود کره زمین ما و بهتر کردن آن دعوت خواهد شد. ممکن است نتوانیم کنار یکدیگر بایستیم، اما هنوز می توانیم آرزوی آن را داشته باشیم.

,

موضوع 2020 برای روز جهانی صلح "شکل دادن صلح با همدیگر" است. این روز را با گسترش شفقت، مهربانی و امید در مواجهه با همه گیری جشن بگیرید. در کنار سازمان ملل متحد در برابر استفاده ابزاری از این ویروس به منظور ایجاد تبعیض یا نفرت بایستید. با ما همراه شوید تا بتوانیم صلح را با یکدیگر شکل دهیم.

,

پیشینه

,

روز جهانی صلح در سال 1981 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا نهاده شد. 2 دهه بعد در سال 2001، این مجمع عمومی با اتفاق آراء به تعیینِ این روز به عنوان روزی بدون خشونت و آتش بس رأی داد.

,

سازمان ملل متحد از تمام ملت ها و مردم دعوت می کند تا به توقف درگیری ها در طول این روز احترام بگذارند و در غیر این صورت، این روز را از طریق آموزش و آگاهی عمومی درباره مسائل مربوط به صلح گرامی بدارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه