اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

بهره برداری از فاز نخست موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در بهمن ۹۹

بهره برداری از فاز نخست موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در بهمن ۹۹
امیر نجاتی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس جهت حفظ آثار، نشر و نگهداری دفاع مقدس در مرکز خراسان شمالی در حال احداث است، گفت: فاز نخست این موزه با همت استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی، بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی صبح امروز در همایش آغاز چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه اظهار داشت: امروز همزمان با روز آغاز دفاع مقدس در برابر تجاوز بیگانگان، در سراسر ایران اسلامی یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهند شد که سهم خراسان شمالی از این آمار 15 هزار نفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: دفاع مقدس بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری گنجینه ای عظیم است که تا مدت های طولانی ملت ایران از برکت آن بهره مند خواهند بود و در واقع یادگاران دفاع مقدس بخشی از این گنجینه بزرگ هستند.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت و میهن اسلامی بسیار ارزشمند است و باید برای حفظ آن بکوشیم، گفت: ولایت مداری نیروهای مسلح و آحاد ملت ایران، مهم ترین آنهاست که با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری به نتایج بسیار ارزشمندی از استقلال، اقتدار، خودکفایی و خودباوری در همه زمینه ها رسیده ایم.

,

امیر نجاتی اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در استان خراسان شمالی افتخار دارد جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با همکاری تمام دستگاه هایی اجرایی در سطح استان فعالیت داشته باشد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: وجود بیش از سه هزار شهید در استان، 65 نفر سرداران و امیران شهید، هفت هزار و 200 جانباز، 401 آزاده و 35 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس مدال افتخاری است که در کارنامه استان خراسان شمالی نقش بسته است.

,

وی همچنین به تدفین 32 شهید گمنام در سطح استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:  از این تعداد شهدای گمنام برای 19 تن یادواره ساخته شده و مابقی یاداوره ها در دست اقدام است.

,

امیرنجاتی با بیان اینکه بنیاد حفظ ونشر آثار تلاش دارد تا با نشر تاریخ جنگ این فرهنگ عظیم را در جامعه و نسل جوان گسترش دهد، گفت: پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس  که سرشار از خاطرات جاوید هستند، بهترین مرجع برای همراهی در این امورهستند.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این کتاب هایی که در این بنیاد چاپ می شود، برای نسل حال و آینده وبه نام خود رزمندگان به بهره برداری می رسد.

,

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس که برای حفظ آثار، نشر و نگه داری آنها در مرکز استان خراسان شمالی در حال احداث است، در واقع اعتبار فرهنگی آن در بحث دفاع مقدس خواهد بود، گفت: فاز نخست این موزه با همت استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه