اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه خبر داد؛

تولید ۹۲ تن عسل در شهرستان کهگیلویه

تولید ۹۲ تن عسل در شهرستان کهگیلویه
نریمان گفت: سالانه ۹۲۸۴۶ کیلو عسل طبیعی در شهرستان کهگیلویه توسط زنبورداران تولید می‌‌شود که میانگین تولید عسل از هر کندو ۶/۴ کیلوگرم از هر کندو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شهرستان کهگیلویه با داشتن طبیعت بکر و تنوع گونه‌های مختلف گیاهی در دشت‌ها و دامنه کوه‌ها یکی از مناطقی است که تولید عسل در آن صورت می گیرد و زنبورداران این شهرستان با پرورش زنبور عسل به صورت سنتی سهم مهمی را در تولید عسل ناب و طبیعی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
با توجه به کیفیت و ارزش بالای محصولات زنبورستان‌های شهرستان کهگیلویه و اشتیاق زنبورداران منطقه زنبورهای بومی در شهرستان کهگیلویه پرورش داده می شوند.
,
 
,
نریمان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه نیز در گفت ‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس، گفت: سالانه ۹۲۸۴۶ کیلو عسل طبیعی در شهرستان کهگیلویه توسط زنبورداران تولید می‌ شود که میانگین تولید عسل از هر کندو ۶/۴ کیلوگرم از هر کندو است.
,
 
,
نریمان گفت: عسل تولیدی این شهرستان از نظر ارزش و کیفیت تولید نسبت به سایر مناطق استان حائز اهمیت است.
,
 
,
وی افزود: در شهرستان کهگیلویه ۳۳۰ نفر بهره بردار در زنبورستان های عسل وجود دارد که از این تعداد جمعا ۱۹۸۷۳ کلنی زنبور وجود دارد.
,
میزان توزیع شکر بین زنبورداران در سال جاری ۴۵ تن بوده تا بتوانند برخی از نیاز های خود را برطرف کنند.
,
 
,
وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از زنبورداران و کمک به ترویج و معرفی  زنبورداران و محصول آن ها در بین  گفت: زنبورداران کهگیلویه ای نیز مطالبات و مشکلاتی دارند که باید مورد بررسی قرار گرفته و در راه رفع آن ها کوشید.
,
 
,
مدیر اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: از جمله مشکلاتی که این اقشار با آن مواجه هستند نبود نقدینگی است, کمبود و گرانی دارو نهادها خصوصا شکر, نبود کارخانه بسته بندی عسل , غیر فعال بودن تعاونی زنبورداران و نبود بازار مشخص برای فروش عسل است.
,
 
,
وی گفت: امسال با توجه به بارش‌های مناسب و آگاهی یافتن باغداران در راستای گرده افشانی و تولید میوه می توان موجبات گسترش  حرفه زنبورداری را ایجاد  و به رویکرد فنی زنبورداران جهت افزایش تولید, بهره مندی از اصول بهره وری بیشتر، افزایش راندمان تولید و کیفیت طبیعی عسل‌های تولیدی در شهرستان کمک کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه