اخبار داغ

نایب‌ رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد؛

سرنوشت هپکو در انتظار بزرگترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه/ قوه قضاییه پیگیر حق تضییع شده مردم است

سرنوشت هپکو در انتظار بزرگترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه/ قوه قضاییه پیگیر حق تضییع شده مردم است
آذری گفت: در ماجرای واگذاری بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه در سال‌های 83 و 84 به بخش خصوصی حق مردم قوچان پایمال‌شده و نشان از آن دارد که حقوق بیت‌المال تضییع و تقلبی در این زمینه صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس در قوچان اظهار کرد: مجتمع دوچرخه‌سازی قوچان به‌عنوان اعتبار و هویت این شهرستان محسوب شده اما در سال‌های 83 و 84 به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، حق‌وحقوق مردم قوچان پایمال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی سبک واگذاری این واحد تولیدی را خاص و دارای اشکالاتی دانست و افزود: مجتمع آساک دوچرخ باقیمت گذاری نازل و ظالمانه به 120 میلیون تومان فروخته شد درصورتی‌که هزینه واقعی این واحد تولیدی در آن زمان 6 تا 8 میلیارد تومان ارزیابی‌شده بود که نشان از تضییع حقوق بیت‌المال  دارد.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تمام خسارت‌های واردشده به مردم توسط مالک این واحد تولیدی جبران شود، تصریح کرد: 3 شکایت به رئیس قوه قضائیه ، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر چگونگی واگذاری آساک دوچرخ به بخش خصوصی و تخلفات مالک این کارخانه ارسال‌شده که قطعاً موردبررسی قرار خواهد گرفت زیرا رئیس قوه قضائیه امروز در حال پیگیری ماجرای خصوصی‌سازی‌هایی بوده که در آن حق مردم تضییع‌شده است.

,

آذری بابیان اینکه باید این کارخانه از نااهلان گرفته شود و مالک آن نیز کارخانه را به مردم بازگرداند، یادآور شد: متأسفانه واحدهای تولیدی دیگری همچون گروه تولیدی جاده ابریشم ، لوازم‌خانگی اطلس مشهد ، مجتمع کشت و صنعت 51 و ... توسط مالک کارخانه دوچرخه سازی قوچان خریداری‌شده اما امروز دیگر اثری از آن‌ها نیست و از گردانه تولید و فعالیت خارج شده‌اند.

,

وی ادامه داد: مالک کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان بارها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها قسمتی از این واحد تولیدی را فعال نشان می‌داد که تولید در آن جریان دارد و از این طریق بالغ‌بر 64 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد اما هیچ‌کدام از این مبلغ در زمینه تولید هزینه نشد.

,

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در دیوان محاسبات کشور گفت: اخیراً مدیریت این کارخانه به دستگاه قضا و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان واگذارشده که در همین مدت کوتاه بیشتر قسمت‌های کارخانه فعال و تولید نسبت به گذشته افزایش‌یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه