اخبار داغ

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

اجرای آزمایشی هوشمندسازی مرز در خراسان رضوی/ کشفیات امسال ٦٣ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است

اجرای آزمایشی هوشمندسازی مرز در خراسان رضوی/ کشفیات امسال ٦٣ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است
سردار گودرزی گفت: خراسان رضوی از وضعیت ویژه‌ای در حوزه مرزها برخوردار است و به این دلیل مهم تلاش می کنیم همه اقدامات پایلوت در هوشمندسازی را در این استان اجرایی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی در مشهد گفت: مدیریت هوشمند در امنیت پایدار و توسعه یافته کشور بسیار موثر است و با هوشمندسازی، سربازان کمتر و پایش تصویری مرز بیشتر می‌شود از این رو سیستمی در مرزها در حال پیاده‌سازی است که ذخایر اطلاعاتی برای تامین امنیت مرزها را تامین می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

او اضافه کرد: خراسان رضوی از وضعیت ویژه‌ای در حوزه مرزها برخوردار است و به این دلیل مهم تلاش می کنیم همه اقدامات پایلوت در هوشمندسازی را در این استان اجرایی کنیم. 

,

وی با تاکید بر این که مرز ، حریم کشور است و باید از هر گونه تجاوز ایمن بماند ادامه داد: خوشبختانه با کشورهای همسایه تعاملات خوبی داریم و اختلافات جزئی نیز در حال حل شدن است و کشورهای مقابل نیز برای حل این اختلافات جزئی اعلام آمادگی کرده ‌اند.

,

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: استکبار و دشمنان نظام همواره از طریق قاچاق مواد مخدر تا قاچاق انسان به فکر فتنه انگیزی در ایران هستند و با قاچاق مواد مخدر، ورود سلاح به کشور برای جنگهای خیابانی و ایجاد ناامنی، قاچاق کالا و بیکاری جوانان این مرز و بوم می کوشد امنیت کشور را متزلزل کند.

,

گودرزی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: امروز تعدادی دین فروش برای سست کردن پایه‌های نظام دست در دست دشمنان اسلام هستند که سخت در اشتباهند.

,

وی ادامه داد: مرزبانان نیز ادامه‌دهنده راه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس هستند و مرزبانان و مرزنشینان برای دفاع از میهن ایستاده‌اند.

,

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: خراسان رضوی همجوار با کشوری است که از لحاظ امنیتی ثبات ندارد و این مهم، فعالیت انتظامی و مرزی را دو چندان می کند و برای تامین امنیت نیازمند برنامه ریزی دقیقتری هستیم.

,

گودرزی افزود:  قدرتمندانه با سیر صعودی امنیت در کشور به تقویت تعاملات خود با کشورهای همسایه ادامه می‌دهیم و در شرایط سخت کرونایی نیز اجازه نداده‌ایم مرزها بسته شود همچنین با شیوع کرونا تعداد زیادی از شهروندان افغانستانی را در مشهد رایگان درمان کرده‌ایم .

,

وی ادامه داد: بیش از ٤٠ سال است کشور افغانستان از تسهیلات و امکانات بهداشتی ایران استفاده می‌کند که قابل توجه است.

,

در ادامه سردار محمد کاظم تقوی ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اشرار، قاچاقچیان و بدخواهان نظام هنوز در حاشیه مرزها حضور دارند و بیشتر مورد توجه استکبار هستند ولی امروز به برکت مرزبانان مقتدر و حمایت سپاه، بسیج و ارتش از مرزبانان و اشراف اطلاعاتی، در استان ناامنی نداریم اما ذره‌ای غفلت در استان می تواند موجب ناامنی شود.

,

تقوی خاطرنشان کرد: هماینک ما شاهد مهندسی معکوس مواد مخدر در استان خراسان رضوی هستیم اما ذره ای نباید غفلت کرد.

,

وی ادامه داد: خراسان رضوی دارای شرایط ویژه است و خدمت در این استان متفاوت از سایر استانهاست.

,

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خطاب به فرمانده مرزبانی جدید استان نیز گفت: همه مجموعه مدیریتی استان برای امنیت مرزها نهایت همکاری را خواهند داشت تا شاهد امنیت پایدار در مرزها باشیم.

,

تقوی افزود: سردار جان نثار فرمانده پیشین مزربانی خراسان رضوی سرباز ولایت، الگوی تقوی و نیروی جهادی در مجموعه ناجاست و امیدواریم بتوانیم در سمت پیشکسوتی از محضر این سردار بیشتر استفاده کنیم.

,

کشفیات امسال ٦٣ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است

, کشفیات امسال ٦٣ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است,

سردار ماشاء الله جان نثار، فرمانده پیشین مرزبانی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در مبارزه با مواد مخدر در مرزهای استان میزان کشفیات امسال ٦٣ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

,

فرمانده پیشین مرزبانی خراسان رضوی افزود: امسال کشفیات مواد مخدر افزون بر ١٨ تن و همه کشفیات خارج از استان خراسان رضوی بوده است.

,

وی ادامه داد: عملیاتها حدود ٤٠ درصد افزایش داشته است و مرزبانان استان با هوشیاری با هرگونه تجاوز مرزی و قاچاق به داخل استان خراسان رضوی مبارزه می کنند.

,

ضرورت خودداری از بروز تنش در مرزها و با کشورهای همسایه

, ضرورت خودداری از بروز تنش در مرزها و با کشورهای همسایه,

حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به مناسبات خوب با افغانستان، جنگ تبلیغاتی دشمنان ادامه دارد و برخی آگاهانه به موضوعاتی دامن می‌زنند اتا این مناسبات را بر هم بزنند لذا باید همواره آماده مواجهه با سناریوهای جدید دشمنان باشیم و از بروز تنش جلوگیری کنیم.

,

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در مواجهه با این سناریوها باید از بروز هر گونه تنش خودداری و روابط خود با کشورهای همسایه را تقویت کرد و توافقات امنیتی بیشتر برای کاهش تنش با کشورهای همسایه ضروری است.

,

وی با اشاره به طرد سالانه ٦٥هزار متجاوز مرزی از استان خراسان رضوی ادامه داد: امنیتی که امروز در استان شاهدیم، مدیون زحمات اعضای شورای تامین و مرزبانانی است که در خط مقدم مبارزه با استکبار و متجاوزان هستند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در شورای تامین استان همدلی وجود دارد که باعث ایجاد امنیت در مرزها به خصوص مرزهای افغانستان و ترکمنستان شده است و در حوزه اقدامات تروریستی و قاچاق سلاح کمترین تحرک را از جانب دشمنان شاهدیم.

,

جعفری افزود: هوشمندسازی در مرزها ضروری است و برای توسعه این مهم نیز امسال بودجه ای اختصاص می یابد.

,

وی تاکید کرد: مرزها در کنار تهدید، فرصت نیز هستند و از مرزهای استان خراسان رضوی به عنوان یک ظرفیت اقتصادی هم می توان بهره جست.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه حدود سه میلیارد دلار تبادل مرزی با کشور افغانستان داریم که قابلت افزایش را دارد و امنیت موجود در مرز دوغارون باعث شده تجار این مرز را برای مراودات تجاری خود انتخاب کنند.

,

جعفری با بیان این که ساماندهی مرز دوغارون نیز در دستور کار است تصریح کرد: دغدغه نیروی انسانی در این حوزه هم باید کاهش یابد.

,

وی ادامه داد: بازگشایی مرز با ترکمنستان نیز برای استان خراسان رضوی مهم است و هرچه سریعتر باید این مرز راه اندازی شود.

,

در این مراسم سردار مجید شجاع که پیش از این عهده دار سمت فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بود به عنوان فرمانده مرزبانی خراسان رضوی منصوب و سردار ماشاء الله جان نثار که از ١٣ اسفندماه سال ١٣٩٤ تا کنون فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بود به افتخار بازنشستگی نایل شد.

,

خراسان رضوی بیش از ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه