اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

اثر انگشت آمریکا در حمایت از صدام آشکار است/ جنگ تحمیلی؛ اهرمی برای تبدیل ایران به قدرت دفاعی

اثر انگشت آمریکا در حمایت از صدام آشکار است/ جنگ تحمیلی؛ اهرمی برای تبدیل ایران به قدرت دفاعی
سید جعفر قنادباشی گفت: با مراجعه به قطعنامه‌های شورای امنیت مشاهده می کنیم که اثر انگشت آمریکایی‌ها و خیانت آنان به مردم منطقه و به ویژه کمک رسانی به صدام به خوبی روشن و آشکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص جنایات استکبار جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: آمریکایی ها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش های مختلف و متعددی به صورت علنی و پنهانی ایفا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مهمترین و نخستین نقش آمریکایی ها در آن دوران، تشویق صدام به جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق حضور دیپلمات های غربی در سفر به عراق بود و از سوی دیگر برخی از عناصر گروهک ها در ایران شرایط را به گونه ای بهم ریخته و مساعد برای حمله عراق به ایران ترسیم و ایجاد می کردند.

,

وی افزود: از جمله دیگر جنایات و اقدامات آمریکایی ها در دوران هشت سال دفاع مقدس می تواند به کمک آنان در تأمین سلاح به رژیم بعثی عراق اشاره داشت و همچنین این دولت متحدین عرب خود را در راستای کمک مالی به صدام تشویق می کرد.

,

قنادباشی بیان کرد: از جمله دلایلی که جنگ علیه ایران هشت سال به طول انجامید این بود که بخش بزرگی از هزینه های نظامی عراقی ها در جنگ علیه ایران توسط کشورهای عربستان، کویت، امارات و دیگر کشورهای مرتجع عربی با سفارش و توصیه آمریکایی ها تأمین می شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در صحنه های سیاسی و شورای امنیت، آمریکایی ها مانع بزرگی بودند تا عراق به عنوان متجاوز محکوم نشود، ابراز کرد: حتی در آخرین لحظات نیز آمریکا و متحدین غربی و اروپایی آنان شرایطی را به وجود آوردند تا عراق به عنوان متجاوز شناخته نشود و این اقدام آمریکایی ها موجب شد تا دستان عراق باز باشد که بتواند به جنگ علیه ایران ادامه دهد.

,

وی اظهار کرد: با مراجعه به قطعنامه های شورای امنیت مشاهده می کنیم که اثرات انگشتان آمریکایی ها و خیانت آنان به مردم منطقه و به ویژه کمک رسانی به صدام به خوبی روشن و آشکار است.

,

قنادباشی با اشاره به دریافت کمک های تسلیحاتی و اطلاعات ماهواره ای توسط صدام از طریق سفرای ویژه آمریکا تصریح کرد: این مسائل نشان می دهد که آمریکایی ها در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تلاش می کردند تا بخشی از تسلیحات کلیدی را در اختیار عراق بگذارند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در زمان وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران، آمریکایی ها با شوروی سابق رو به رو بودند، عنوان کرد: اما آمریکا و شوروی در عرصه برخورد، ضربه زدن و زیان رساندن به ایران هم سو با یکدیگر قرار گرفتند و این اقدام یکی از مسائل مهم تاریخی است.

,

وی جلوگیری از خرید و واردات سلاح به ایران را از دیگر اقدامات و جنایات آمریکا در دوران جنگ تحمیلی دانست و ابراز کرد: استکبار جهانی از همان دوران به منظور آنکه ایران قدرتمند نشود، تحریم ها را وضع کرد.

,

قنادباشی ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل آنکه دستشان از ایران به وسیله انقلاب قطع شده و شاه که مورد حمایت آنان بود سرنگون شده بود؛ کوشش می کردند تا با استفاده از تحریم ها ایران را در موضع ضعف قرار دهند و نگذارند ایران که مخالف منافع و سیطره آنان بر منطقه هستند، قدرتمند شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نفوذ برخی از گروه های مورد حمایت آمریکا در دوران دفاع مقدس بیان کرد: برخی از گروه های چپ که ایدئولوژی کمونیستی و سوسیالیستی داشتند، در تخریب عملیات ها و اطلاعات رسانی نقش بسیار زیادی را ایفا می کردند و بخش زیادی از عملیات های بزرگ ما توسط این گروه های مورد حمایت امریکا در جنگ لو رفت و به خاطر این اقدامات، ایران ضررهای زیادی متحمل شد.

,

وی با اشاره به اینکه سقوط هواپیما ایرباس توسط آمریکایی ها در روزهای پایانی جنگ از دیگر جنایات این دولت بود، گفت: آمریکا تلاش می کرد تا کشور ما را وادار به توقف دفاع از کشور کند و این اقدام آنان لکه ننگین دیگری در پرونده آمریکایی ها در خصوص جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

,

قنادباشی تصریح کرد: استکبار جهانی با توجه به آنکه متوجه شدند، جمهوری اسلامی ایران بر اثر جنگ توانسته تجارب بسیار خوبی در بالا بردن توان دفاعی خود کسب کند از آن زمان سیاست خصمانه تری علیه ایران در گسترش دامنه تحریم ها به کار گرفت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا  در صدد بود که با کمک و حمایت صدام به ایران ضربه بزند تا کشورمان تضعیف و قدرت دفاعی ما کاهش پیدا کند و زمانی که آنان متوجه شدند این جنگ سبب قدرتمند شدن ایران شده است و تجارب جنگ به عنوان رکن مهم توان دفاعی، ایران را به قدرت شکست ناپذیر تبدیل کرده است، دشمنی آمریکایی ها افزایش پیدا کرد.

,

وی تأکید کرد: اینکه امروز مشاهده می کنیم آمریکایی ها تحریم ها را گسترش می دهند و برای کوتاه آمدن ما در برابر خودشان مردم را وادار می کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی علیه نظام برخیزند به دلیل مسائل دفاع مقدس است؛ چرا که جنگ هشت سال تحمیلی توانست قابلیت هایی را در ایران به وجود آورد.

,

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: خصومت و تحریم های متعدد علیه ایران، تحریم کشورهای همسایه، ایجاد داعش و … همگی به نوعی با دفاع مقدس مرتبط هستند و ما با هوشمندی امام راحلف مقام معظم رهبری و با تلاش رزمندگان اسلام توانستیم جنگ تحمیلی را به یک اهرم قدرت و توانمندی دفاعی در ایران تبدیل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه