اخبار داغ

روایت ایستادگی رزمندگان دیروز و امروز؛

جهاد ادامه دارد/ شباهت مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس

جهاد ادامه دارد/ شباهت مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس
فاصله‌ زیادی بین دفاع مقدس سال‌های گذشته با دفاع رزمندگان عرصه‌ سلامت و بهداشت وجود دارد، اما در این میان شباهتی بی‌نظیر برای نجات جان همنوعان و هم‌وطنان دیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ وقتی که روحیه ایثار و جهاد در عمق وجود جوانان این مرز و بوم ریشه دوانده، به هر بهانه ای پا در میدان مبارزه می گذارند، روزی مبارزه با رژیم بعث عراق، روزی با داعش و نظام سلطه و امروز هم مبارزه با کرونا در حوزه سلامت که ما را به یاد جملات معروفی همچون جهاد ادامه دارد، دفاع همچنان باقیست و خرمشهرها در پیش است، می‌اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در شرایطی که بیش از  7 ماه  است کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و  بطور تقریبی روزانه جان 150 تا 180 نفر از ایرانی‌ها را گرفته و وضعیت تا جایی پیش رفت که مراکزی که تجمع در آن‌ها بالا بود، اما کادر درمان و پرستاری کشور با از خود گذشتگی و بدون تردید در خط مبارزه با این ویروس منحوس کرونا آنی را رقم می زنند که ایثارگران و شهدا در دوران 8 سال جنگ تحمیلی رقم زدند.

,

جهاد ادامه دارد

, جهاد ادامه دارد,

اینکه آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و پیشرفته روز به روز افزایش می‌یابد، اما در کشور ما با رشادت‌ها و شجاعتی که مدافعان سلامت دارند، این آمار تا حدودی کنترل شده است و این افراد با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، ادامه‌دهنده راه مدافعان حرم هستند.

,

, ,

کادر درمانی کشور که این روز‌ها با ویروس کرونا در ایران مبارزه می‌کنند شباهت‌ های زیادی با رزمنگان اسلام در جنگ تحمیلی و مدافعان حرم که جان خود را برای مبارزه با داعش فدا کردند، دارند و از نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور در اوایل اسفندماه ۹۸ ناخودآگاه ذهن همه مردم به سمت مبارزان خط مقدم در جبهه سلامت رفت که چگونه از جان خود می‌گذرند و جانی دوباره به هم‌وطنان خود می‌دهند.

,

جنگ رسانه ای دشمن روی موج کرونا

, جنگ رسانه ای دشمن روی موج کرونا,

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در ایران، رسانه های معاند لندنی و سعودی در راستای تشویش اذهان عمومی از کمبود تجهیزات پزشکی و کیت آزمایشگاهی در ایران و روند رو به رشد مبتلایان و فوتی ها حکایت می کردند و حالا که در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آمریکا مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته و هر روز بر تعداد انها افزوده می شود ان را نشانه افزایش تشخیص عنوان می کنند!

,

این رسانه های معاند همچون 8 سال دفاع مقدس می خواستند با نشان دادن کوچه ها و خیابان ها و پالایشگاههای بمباران شده رژیم بعث عراقی تصویری شکست خورده و وحشت زده از ایران نشان دهند در ادامه سعی کردند در روزهای نخست کرونایی تصویر مردم ایران را دوباره وحشت زده و فروشگاههای کشور را غارت زده نشان دهند، اما غافل از اینکه اینجا جمهوری اسلامی ایران است و نسل اول انقلاب روزی در دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثار و شهادت در مقابل دشمن بعثی ایستادند و امروز نیز فرزندان آنها بعنوان مدافعان سلامت در برابر ویروس منحوس کرونا نیز خم به ابرو نیاوردند.

,

تاریخ مملو از فداکاری و خدمت ایثارگران

, تاریخ مملو از فداکاری و خدمت ایثارگران,

تاریخ مملو از فداکاری و خدمات ایثارگرانه پرسنل بهداشت و درمان ایرانی است، فرشتگانی که در روزهای سخت همچون جنگ، زلزله، سیل و بیماری همراه و همدم آسیب دیدگان بوده و در این شرایط حساس نیز، خانه و زندگی خود را همچون رزمندگان دفاع مقدس رها کرده و برای سلامتی مردم و بهبودی بیماران کرونایی و غیر کرونایی تمام قد ایستاده‌اند.

,

, ,

فاصله‌ زیادی بین دفاع مقدس سال‌های گذشته با دفاع رزمندگان عرصه‌ سلامت و بهداشت وجود دارد و شباهتی بی‌نظیر برای نجات جان همنوعان و هم‌وطنان دیده می‌شود.

,

شباهت مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس

, شباهت مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس,

خانواده‌هایی که هماند دوران دفاع مقدس امروز فرزندانشان در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند کم نیستند، مادرانی که دلشان نگران جگرگوشه‌ هایشان است، زنان و مردانی که روزهاست چشمانشان به در است تا همسرانشان را ببیند و فرزندانی که دلشان برای کانون گرم خانواده و بودن پدر و مادر در کنار یکدیگر تنگ است.

,

پزشکان و پرستاران خراسانی نه‌ تنها همیشه در جبهه‌های پاسداری از حریم سلامت حضوری فعال داشته‌اند بلکه در روزهای جنگ تحمیلی نیز بسیاری از آنها به میدان نبرد قدم گذاشته و پا به پای پاسداران این آب‌ و خاک با دشمن جنگیده و یا در بیمارستان‌های صحرایی، جانی تازه به سربازان وطن می‌بخشیدند.

,

کشور ما امروز با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده است لذا امروز نیز مدافعان سلامت برای نجات جان مردم حتی از جان خود نیز می‌گذرند و این ایثار و فداکاری دقیقا همان ایثاری است که در دوران دفاع مقدس نیز با آن مواجه بودیم.

,

روحیاتی که امروز در جامعه پزشکی، کادر درمانی و مدافعان سلامت مشاهده می شود، برگرفته از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه