اخبار داغ

جشنواره فیلم‌ کودک امسال در اصفهان و فیزیکی نیست/ داوری هم آنلاین است

جشنواره فیلم‌ کودک امسال در اصفهان و فیزیکی نیست/ داوری هم آنلاین است
علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره شیوه برپایی این دوره از جشنواره توضیحاتی را ارایه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شیوه برپایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی دبیر جشنواره تشریح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان,

علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: همانگونه که پیش‌تر اعلام شده و در فراخوان این دوره جشنواره مورد تاکید قرار گرفته بود، برپایی این رویداد در پی شرایط پیش‌آمده در جامعه و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رویارویی با افت‌وخیزهای شیوع بیماری کرونا با تغییراتی در اجرا همراه خواهد بود.

,

علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: همانگونه که پیش‌تر اعلام شده و در فراخوان این دوره جشنواره مورد تاکید قرار گرفته بود، برپایی این رویداد در پی شرایط پیش‌آمده در جامعه و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رویارویی با افت‌وخیزهای شیوع بیماری کرونا با تغییراتی در اجرا همراه خواهد بود.

,
وی عمده‌ترین این تغییرات را برپا نشدن جشنواره به شکل فیزیکی هر ساله در اصفهان عنوان کرد و گفت: بخش‌های مختلف جشنواره امسال از جمله نمایش آثار پویانمایی، کوتاه ملی و بخشی از آثار بین‌المللی، وب‌سری‌ها، بخش کرونا و نیز چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به شکل برخط برگزار خواهد شد و برای اولین بار این شیوه برپایی در تاریخ برپایی جشنواره‌های سینمایی تجربه خواهد شد.
,
دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: عزم و میل دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مطابق با برنامه‌ریزی‌های چند ماه گذشته، برپایی پرشور این دوره است؛ مگر آن که دلایلی فراتر از عزم ما، برگزاری آن را با موانعی روبرو کند.
,
تابش تاکید کرد: در این دوره، بنا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داوری آثار بخش بین‌الملل نیز به شیوه برخط، صورت خواهد گرفت. هم‌چنین هنرمندان و اهالی رسانه، تحت تاثیر شرایط ویژه کرونا به اصفهان سفر نخواهند داشت.
, سفر نخواهند داشت.,
وی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای امن برای صاحبان آثار سینمای بلند حرفه‌ای بیان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، بر اساس مطالبه‌های مطرح شده از سوی تهیه‌کنندگان و نیز اهالی رسانه، مقرر شد تا نمایش فیلم‌های بلند به شکل فیزیکی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان‌ سینمایی و حضور حداقلی مدعوین در «خانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در اصفهان و تهران صورت گیرد که به زودی مکان و برنامه‌های این شکل برپایی به اطلاع مدعوین خواهد رسید.
, نمایش فیلم‌های بلند به شکل فیزیکی,
دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره تنوع و کیفیت آثار رسیده به جشنواره در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: امسال شاهد حضور آثار خوبی در بخش سینمای ایران و بین‌الملل خواهیم بود ضمن آن که در بخش کروناروایت، برای اولین بار فیلم‌هایی که در آن به رویارویی کودکان و نوجوانان با این پدیده و تلاش‌ مدافعان سلامت، پرداخته شده، در این بخش جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.
,
تابش با اشاره به این که با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی نمی‌شد این حجم اثر در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره برسد، مطرح کرد: امسال با وجود این که کرونا بر زندگی مردم و فعالیت‌های هنری سایه افکنده اما تلاش می‌کنیم تا اتفاقات متفاوتی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رخ دهد.
,
وی با اشاره به انجام همفکری‌های چند ماهه برای درک درستی از تغییر در رویه‌های اجرایی و محتوایی این دوره از جشنواره، تصریح کرد: لازم می‌دانم از همفکری و نظرهای راه‌گشای اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره، سازمان امور سینمایی، و همراهی فعالان سینمای کودک و نوجوان، فعالان رسانه، پلتفرم‌های عرضه و نمایش محتوا، انجمن سینمای جوانان ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری، شهرداری اصفهان، ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان نظام پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و شهرداری تهران، در این مسیر جدید تشکر کنم، چرا که کرونا پارادایم ذهنی ما را در برگزاری جشنواره‌های سینمایی تغییر داد و این تغییر نیازمند هم‌افزایی فعالان فرهنگی هنری و دستگاه‌های مختلف است.
,
تابش در پایان گفت: در این دوره از جشنواره یکسری برنامه‌های جنبی هم با هدف معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های سینمای کودک و نوجوان، با مشارکت فعالان این حوزه، و تعامل و مشارکت مجازی کودکان و نوجوانان در گستره‌ای فراگیر در نظر گرفته شده که با شیوه‌ای متفاوت در اجرا و برگزاری در بستر پلتفرم‌ها نمایش داده خواهد شد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه