اخبار داغ

جوان و نقش آن در فرهنگ دفاع مقدس:

عمده فرماندهان دفاع مقدس، جوانان بودند/ مقام معظم رهبری نگاهی بر مبنای جوان‌گرایی دارند

عمده فرماندهان دفاع مقدس، جوانان بودند/ مقام معظم رهبری نگاهی بر مبنای جوان‌گرایی دارند
اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: جوانان نشان دادند هرجا به آنها اعتماد شود با قدرت پیش خواهند رفت، عمده فرماندهان دفاع مقدس نیز جوانان بودند و اکنون مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نگاهی بر مبنای جوان گرایی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ جوان هستیم و روزهای پراز آشوب دوران دفاع مقدس را ندیده ایم، شب قبل از عاشورا را تجربه نکرده ایم و دلهره جنگ و تجاوز به ناموس و خون و خون ریزی را نداشته ایم اما غروری داریم از جنس اقتدار و تعصبی از جنس غیرت و تفکری از جنس انسانیت را در وجود خود پرورش داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اثبات کرده ایم هرجا که به نیروی جوانی ما اعتماد شود در کنار تجربه پیشکسوتان؛ ایرانی را می سازیم که جهان و جهانیان حیرت زده به تماشایمان خواهند نشست، آنها می دانند رهبری فرزانه داریم و با درایتی که دارد میدان به جوانان می دهد تا اقتدار کشورش را دو صد چندان کند.

,

دشمن که می داند علی رغم تمام تهدیدها و تحریم ها و مشکلات اقتصادی اما جوانان پیرو خط ولایت رهبری خود هستند بیشتر در این عرصه می تازد تا ما را زمین بزند غافل از اینکه خونی در رگ های جوانان این مرز و بوم می جوشد که از جنس همانی است که در رگ های اصحاب امام حسین (ع) و یاران خمینی(ره) جوشیده است.

,

پس بگذار تا دشمن و جهان و جهانیان بدانند که ما همان سلیمانی جدیدی هستیم که در این جنگ نرم رسانه دفاع مقدس جدیدی را رقم خواهیم زد و همانند گذشته حتی اگر اندکی حتی اگر تحریم، پیروز میدان خواهیم بود.

,

در همین رابطه سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با تاکید براینکه دفاع مقدس محل ظهور و بروز جوانان بود، اظهار کرد: آنچه که از این فرهنگ و موقعیت دفاع مقدس یادگرفتیم آن بود که جوانان نقش به سزا و تاثیرگذاری را برعهده داشتند از فرمانده کل سپاه آن زمان که سن ۲۵ را داشت تا بقیه ارکان قرارگاه ها و خط اصلی جبهه و جنگ؛ جوانان بودند.

,

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: جوانان نشان دادند هرجا به آنها اعتماد شود با قدرت پیش خواهند رفت، گام اول در جوان گرایی را پیامبر اسلام (ص) برداشتند ایشان در برخی از جنگ ها جوان های رشیدی را به عنوان فرمانده جنگ معرفی می کردند تا یادآور شوند نقش جوان می تواند در پیروزی ها تاثیرگذار باشد، در زمان انقلاب ودفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم که عمده فرماندهان دفاع مقدس، جوانان بودند و اکنون نیز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نگاهی بر مبنای جوان گرایی دارند و این واقعیت برای آنها فراهم شده است.

,

نهضت دفاع مقدس همچنان برقرار است

, نهضت دفاع مقدس همچنان برقرار است, نهضت دفاع مقدس همچنان برقرار است,

وی تصریح کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه انسان ساز بود که رزمندگان از طیف های مختلف مانند شهید حسن ذاکری با سن کمتر از۱۵ سال تا مسن ترین فرد شهیدعلی ذاکری را در خود جای داده است و این مسیر از نهضت دفاع مقدس همچنان برقرار است، آنهایی که هستند و در جایگاه های مختلف خدمت می کنند منشا خیر و برکت هستند و آنهایی که و به شهادت رسیده اند یا به درجه جانبازی و آزادگی رسیده اند الگو و راهنمای زندگی ما هستند.

,

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان کرد: این دفاع مقدس بود که انسان های بزرگ را به نسل پس از آن شناساند، تفسیر واقعه کربلا برای نسل جوانی که آن زمان را تجربه نکرده است کار سختی بود اما خلوص، ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری یک انسانی که از تمام خواسته و داشته های خود گذشته است می تواند گواه عینی حادثه کربلا باشد.

,

سالاری افزود: در جنگ مادرانی را داشتیم که فرزندان زیادی را تقدیم اسلام کردند و خودشان نیز با کارهای مختلف زنانه در این میدان جنگ حضور داشتند آنها با هر ایده و نگاهی که بودند جای خود را در دفاع مقدس پیدا کردند، امروز نیز اگر می خواهیم از وادی جنگ های اقتصادی، تهاجم های فرهنگی و مسائل اجتماعی رهایی پیدا کنیم به این مدل و تفکرها نیاز داریم.

,

از الزامات دفاع مقدس جدید برنامه ریزی برای نوجوانان است

, از الزامات دفاع مقدس جدید برنامه ریزی برای نوجوانان است, از الزامات دفاع مقدس جدید برنامه ریزی برای نوجوانان است,

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه در عرصه ها و دفاع های جدید نیز لازم است حتی برای آن نوجوان نیز برنامه تعریف کنیم، تصریح کرد: اکنون دفاع مقدس را با رویکرد دیگری پیش خواهیم برد، این که صرفا منتظر باشیم تا تعدادی از دستگاه های دولتی و نهادهای مختلف خدمتی را انجام دهند میسیر نخواهد شد، مردم نشان دادند هرجا که این میدان فراهم شود در صحنه هستند و کارهای بزرگی را رقم می زنند همان گونه که در دفاع مقدس اقشار جامعه حضور پیدا کردند و باعث شدند دشمن را به عقب برانند.

,

سالاری ادامه داد: هرپاسدار و نیروی نظامی از روز اول برای خود این را نوشته که چیزی جز خادمی مردم و عاقبت به خیری و شهادت طلب نداریم و امروز دفاع مقدس را می شود در کارهای خدمت به مردم، اشتغال زایی، محرومیت زدایی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و در قالب قرارگاه مواسات و همدلی انجام داد و رزمندگان جدید را در دفاع مقدس جدید به میدان آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه