اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

جنگ تحمیلی؛ مهمترین برش تاریخ ملت ایران است/ دور شدن از ارزش های دفاع مقدس موجب وابستگی به دنیای غرب می شود

جنگ تحمیلی؛ مهمترین برش تاریخ ملت ایران است/ دور شدن از ارزش های دفاع مقدس موجب وابستگی به دنیای غرب می شود
حسن هانی زاده گفت: دور شدن از ارزش های دفاع مقدس و ارزش های دینی، اخلاقی و انقلاب اسلامی موجب خواهد شد که یک نوع وابستگی به دنیای غرب و شرق ایجاد شود و به همین دلیل باید همواره ارزش های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین برش های تاریخ ملت ایران است، گفت: در 31 شهریور 1359 رژیم بعث عراق با تحریک برخی از رژیم های مرتجع عرب، آمریکا و قدرت های شرق و غرب در آن زمان حمله گسترده ای به جمهوری اسلامی ایران داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: محاسبات قدرت های استکباری در آن زمان برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی به لحاظ مادی و ظاهری کاملا دقیق بود؛ اما عنصر مغفولی که در حقیقت استکبار شرق و غرب از آن غافل ماند و در محاسباتشان وارد نشد، مسئله ایمان ملت ایران و جوانان ایرانی در آن زمان و چسبندگی شدید حاکمیت و مردم بود که این عنصر موجب شد ایران با دست خالی و بعد از یک مدت، موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهد.

,

وی با اشاره به اینکه عملیات های بسیار مهمی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، کربلای 5، والفجر 8 و ده ها عملیات دیگر جهان را شگفت زده کرد، عنوان کرد: در همان زمان صدام سالانه ده ها میلیارد دلار از کشورهای مرتجع عرب دریافت می کرد.

,

هانی زاده افزود: پس از شکست صدام در جنگ و به ویژه بعد از سال 2003  که رژیم صدام سقوط کرد، ژنرال های عراقی خاطرات خود را منتشر کردند و بسیاری از آنان اذعان داشتند که همه این شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در طول جنگ تحمیلی بیش از 120 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار رژیم صدام در طول هشت سال جنگ قرار داده بودند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: ملت ایران به دلیل ایمان، قدرت و اتکا به ارزش های دینی توانست در جنگ هشت سال در دفاع مقدس پیروزی های درخشانی را به دست آورد که نماد این پیروزی ها فتح خرمشهر بود.

,

وی اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از عوامل مهمی که در ساختار اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... جمهوری اسلامی ایران مهم است تکیه بر ارزش های معنوی و دینی و پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری است و به همین دلیل ما باید هشت سال دفاع مقدس را به عنوان الگوی قابل قبول و پذیرفته شده در وضعیت و شرایط فعلی داشته باشیم.

,

هانی زاده خاطر نشان کرد: دور شدن از ارزش های دفاع مقدس و ارزش های دینی، اخلاقی و انقلاب اسلامی موجب خواهد شد که یک نوع وابستگی به دنیای غرب و شرق ایجاد شود و به همین دلیل باید همواره ارزش های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند و تنها به هفته دفاع مقدس اکتفا نشود و بلکه باید به عنوان یکی از درس های پایدار ملت ایران در جامعه وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه