اخبار داغ

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

شکست نیروی دریایی کشور عراق در مقابل توان رزمی ایران

شکست نیروی دریایی کشور عراق در مقابل توان رزمی ایران
امیر دریادار دوم فاضل نیا گفت: جنگ سال ۱۳۵۹ شروع شد اما نیروی دریایی کشورعراق سال ۱۳۶۰ را ندید به طوری که در اوج جنگ و ظرف مدت چند ماه کل سازمان رزم نیروی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرن نابود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ جنگ ایران و عراق اگرچه نابرابر اما سراسر غرور و غیرت است، افتخاراتی دارد که کشور عراق با وجود تمام امکانات و حمایت هایی که از طرف کشورهای مختلف می شد اما از آن عاجز است، این ایران است که در برابر ظلم سر خم نمی کند و همچنان برقرار مانده است، آنچنان استوار و با صلابت است که جهان و جهانیان در برابر قدرت آن انگشت به دهان وامانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگرچه آمریکا روز به روز آن را تحریم می کند و در خیال خود شکست ایران را می پروراند اما اگر بداند قدرت دفاعی و نظامی آن ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت و تکامل است از خواب غلفت بیدار شود و دستاوردهای نظامی و رزمی ایران را به تماشا می نشیند، شکست سخت، تلخ و فرجام شوم خود را خواهد دید.

,

در همین رابطه امیردریاداردوم عباس فاضل نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش از سال ۱۳۷۵ به شکل جدی در خصوص ارتقاء توان رزم و تولید ناو و ناوشکن با دستور فرماندهی کل قوا وارد عرصه شده است و سه ماموریت مهم ساخت شناورهای سطحی و زیرسحطی، تعمیرات یگان های شناور و آماده سازی یگان ها برای اعزام به آب های دور و خلیج عدن را دارد که طی سال های گذشته به طور متداوم انجام می شود.

,

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: کارخانجات نیروی دریایی ارتش یک مجموعه بزرگ صنعتی است که توسط تمامی دانشمندان و جوانان کشور در کار خود را در حفظ شناورهای آب های دور با موفقیت انجام می دهد و این مسیر در حوزه ارتقا توان رزم است و هدف آن حفظ تمامیت ارضی کشور و شناورها و کشتی هایی است که متعلق به ایران است.

,

فاضل نیا ادامه داد: جزء معدود کشورهایی هستیم که دارای این فناوری است ومی تواند ناوشکن و زیر دریایی بسازد، کشوری که بتواند زیردریای تولید کند دستیابی به پیچیده ترین فناوری ها را دارد، زمانی برای خیلی ها باور نکردنی بود که ایران بتواند ناو شکن بسازد در حالی که کارخانجات نیروی دریایی به راحتی می تواند روی خط تولید ناوشکن قرار بگیرد و با زمان کمتر و فناوری های پیچیده ترو تکنولوژی های بسیار بالاتری توانستیم ناوشکن ها و موشک اندازهای مختلفی را تولید کنیم.

,

تولیدات کارخانجات نداجا مبتنی بر توان بومی است

, تولیدات کارخانجات نداجا مبتنی بر توان بومی است, تولیدات کارخانجات نداجا مبتنی بر توان بومی است,

وی تصریح کرد: مجموعه هایی مشابه مانند کارخانجات نداجا در دنیا کم است که بتوانند ناوشکن و زیردریایی بسازند و در این حد از فناوری حرف برای گفتن داشته باشند، شاخصه ای که کارخانجات نداجا نسبت به دیگر مجموعه های صنعتی دارد آن است که تمامی هرآنچه می سازد مبتنی بر توان بومی و تولید ایرانی است و نتیجه دانش، تبحر و مهارت جوانان کشور است.

,

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که چرا در مستندات، تصاویر و فیلم های ۸ سال دفاع مقدس نقشی از نیروی دریایی ایران نیست، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی رژِیم بعث عراق ضعیف نبود بلکه ناوچه های کلاس بالا و موشک های کروز داشت و از لحاظ قدرت رزم دریا اطمینان خاطر داشت که می تواند پیش رو باشد ضمن اینکه کشورهای زیادی نیز او را حمایت کردند.

,

فاضل نیا تصریح کرد: جنگ در سال ۱۳۵۹ شروع شد اما نیروی دریایی کشورعراق سال ۱۳۶۰ را ندید به طوری که در اوج جنگ و ظرف مدت چند ماه کل سازمان رزم نیروی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرن نابود شد و تمامی ناوچه های آن به قعر دریا رفت، به همین دلیل است که نیروی دریایی بعث عراق از همان ابتدای کار دیگر در حوزه دریا حرفی برای گفتن نداشت و امروز اگر بخواهیم توان رزم را نسبت به آن زمان مقایسه کنیم قابل قیاس نیست.

,

وی افزود: از لحاظ توان رزم در جایگاهی قرار گرفته ایم که اگر دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد پاسخی بسیار پشیمان کننده تر در انتظارش خواهد بود، نیروی دریایی به دلیل واژه راهبردی بودنش و با نگاه به تهدیدات آینده و بررسی و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت دشمن، خود را به جایگاهی رسانده است که نه در فعل حال بلکه در زمان آینده جایگاه خود را حفظ کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه