اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد

آغاز کشت محصول کلزا و کدوی پوست حلوایی در رشتخوار

آغاز کشت محصول کلزا  و کدوی پوست حلوایی در رشتخوار
اعظمی گفت: کار کشت محصول کلزا در سطح بیش از 800 هکتار و کشت محصول کدوی پوست حلوایی به صورت پایلوت با استفاده از سیستم نوین آبیاری تحت فشار در رشتخوار آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت:، کشت کلزا در اراضی کشاورزی سطح شهرستان رشتخوار آغاز و سهمیه کشت این محصول برای این شهرستان بیش از 800 هکتار به صورت ابلاغی پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه 400 هکتار از راضی کشاورزی بخش جنگل به کاشت این محصول اختصاص پیدا کرده است، در رابطه با این محصول، گفت: کشت کلزا یکی از دانه های روغنی و تامین کننده بخشی از نیاز کشور به روغن آن است، هر ساله از نیمه شهریورماه در این رشتخوار کار کشت این محصول آغاز و تا ابتدای مهرماه ادامه پیدا می‌کند.
 

,
,

مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار، در ادامه  همچنین در رابطه با کاشت کدوی پوست کاغذی، نیز گفت: کاشت کدوی پوست کاغذی امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی و صرفه جویی در مصرف آب، به صورت پایلوت و با سیستم نوین آبیاری تحت فشار، در اراضی آستان قدس رضوی صورت گرفت.

اعظمی یادور شد: پیش بینی می شود میانگین برداشت در هر هکتار این مزرعه حدود ۸۰۰ کیلوگرم ‌باشد که علاوه بر توجیه اقتصادی بالاتر نسبت به سایر محصولات، با توجه به خاصیت دارویی، ارزش صادراتی دارد.

وی گفت:،کدوی پوست کاغذی محصول فصل بهاره و یکساله و طول دوره کاشت تا برداشت آن، حدود چهار ماه به طول می انجامد، کدوی پوست کاغذی با عنوان کدوی تخمه کاغذی، کدوی طبی و کدوی دانه برهنه نیز شناخته می‌شود.

تخمه این کدو حاوی میزان بالایی از مواد موثره دارویی شامل استروئیدها، استرول‌های گیاهی، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین E و اسید‌های چرب از جمله اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولئیک می‌باشد. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه