اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان:

شهید حسن طهرانی مقدم؛ الگویی برای تمام مدیران

شهید حسن طهرانی مقدم؛ الگویی برای تمام مدیران
گزمه گفت: شهید حسن طهرانی مقدم تلاش ها و مجاهدت های بسیاری را در جبهه جنگ داشت که مدیران باید از او الگو بگیرند، وی با نگاه بلندمدت و پژوهانه ای که نسبت به ماموریت ها و مدیریت های خود داشت، توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تا حد بسیار زیادی مرهون تلاش ها، رشادت ها و تحقیقات شبانه روزی خود کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ نیروی انتظامی یکی از نیروهایی است که با شهادت آمیخته شده و اگر این نیرو نبود نسل پس از دوران دفاع مقدس به هیچ عنوان فرهنگ شهادت را درک نمی کرد، رشادت ها و ازخودگذشتگی های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای هر انسانی از همان دوران کودکی نماد امنیت و آرامش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این جوانان عرصه نیروی انتظامی هستند که غرور و عصب ملی را به فرزندان ما یاد دادند، ایستادگی، مقاومت، ایثار، فداکاری از خصلت های بارز افرادی است که در این نیرو مشغول به فعالیت هستند، خانواده هایی دارند که حتی ماه ها و سال ها از دیدارشان محرم مانده اند اما خم به ابرو نمی آوردند، آنها به خدایی می اندیشند که قرار است مزد زحمات خود را از او بگیرند به همین دلیل آرام و با متانت رفتار می کنند.

,

در همین رابطه سرهنگ علیرضا گزمه معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان اظهار کرد: اگرچه نیروی انتظامی سال ۱۳۷۰ تاسیس شد اما در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور قوای انتظامی و فعالیشان بودیم که در قالب سه نهاد شهربانی یا پلیس، ژاندامری و کمیته های انقلاب اسلامی بودند.

,

معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان افزود: کمیته های انقلاب اسلامی دقیقا یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام (ره) تشکیل شد که وظیفه تامین نظم و امنیت داخل کشور و سازمان هایی که پس از انقلاب شاکله آنها با کندی مواجه شد را دارد.

,

گزمه ادامه داد: قبل از شروع دفاع مقدس تجاوزات نیروی بعث را شاهد بودیم و به نوعی می توان گفت این دوران قبل از تاریخ رسمی آن در ۳۱ شهریور آغاز شده است و ژاندارمری در قالب نیروهای رزمی اولین یگانی بود که بااین تهاجمات برخورد کرد، تیراندازی هایی که به پاسگاه مرزی می شد و شهیدانی که تقدیم انقلاب کردند.

,

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از گزارشات و اخباری که مبنی بر حرکات تهاجمی رژیم بعث نسبت به خاک جمهوری اسلامی بود نیز توسط نیروهای ژاندارمری گزارش داده می شد و بسیاری از اولین های انقلاب به استناد تحقیق ها پژوهش ها توسط قوای انتظامی انعکاس داده شده است.

,

معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان تصریح کرد: یکی از بارزترین ویژگی های جنگ تحمیلی همه جانبه بودن آن است به این معنا که در تمام عرصه ها این جنگ هنوز به پایان نرسیده است و کشور به آن مبتلا است، بدخواهان ایران هنوز نگاه استکباری نسبت به جمهوری اسلامی دارند و تهاجمشان را کماکان ادامه داده اند.

,

باب شهادت به روی کارکنان نیروی انتظامی، همچنان باز است

, باب شهادت به روی کارکنان نیروی انتظامی، همچنان باز است, باب شهادت به روی کارکنان نیروی انتظامی، همچنان باز است,

گزمه ادامه داد: رسالت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برقراری نظم و امنیت است که آن را از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور انجام می دهد و مانند رزمندگان دوره دفاع مقدس درگیر عملیات و رشادت های مختلف است، به طور متوسط هر دو هفته شهید تقدیم انقلاب می کنیم وبه تعبیری باب شهادت به روی کارکنان نیروی انتظامی همچنان باز است.

,

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در دوران دفاع مقدس از حیث مادی دچار ضرر و زیان شدیم اما شهادت به معنای از دست دادن و خسران نیست زیرا به جمع آنها به لقاء الله و به جمع یاران سیدالشهدا و آن شفاعتی که مدنظرشان بود، رسیدند.

,

گزمه ادامه داد: در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس ۱۲۶هزار نفر از قوای انتظامی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان شهدای نیروی انتظامی بوده است که ترکیبی از ژاندارمری، پلیس شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی است، ۲هزار و ۳۷۸ نفر از ژاندارمری ۲۲۰ نفر از شهربانی، هزار و ۳۰ نفراز کمیته های انقلاب و ۲۹ نفر نیز وابستگی سازمانی به پلیس قضایی داشتند.

,

شهید محمد بحری؛ اولین شهید نیروی انتظامی هرمزگان

, شهید محمد بحری؛ اولین شهید نیروی انتظامی هرمزگان, شهید محمد بحری؛ اولین شهید نیروی انتظامی هرمزگان,

معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در مجموع از خطه استان هرمزگان ۲۵۲ شهید تقدیم انقلاب کرده ایم که از این تعداد ۱۴۱ نفر بومی استان و ۱۱۱ نفر هم غیربومی بودند، قوای انتظامی از دوران دفاع مقدس نیز ۴۸ شهید بومی هرمزگان دارد که اولین شهید استان شهید محمد بحری بود که یکم مهرماه سال ۱۳۵۹در منظقه آبادان به فیض شهادت رسید، شهید همت الله شمسایی نیز سال ۱۳۵۹ در جاده شهید شد که اکنون خانواده آنها نیز باعث افتخار جامعه علمی و پزشکی هرمزگان هستند.

,

گزمه تصریح کرد: بدخواهان انقلاب اسلامی از مسیر تهاجمات فرهنگی، نسل جوان را نشانه گرفته اند و می خواهند تلفات را به معنای واقعی بر ما تحمیل کنند، اگر با قاچاق مواد مخدر و اعتیادی که در جامعه پیش می آید یک نفر از هم وطنان ما مبتلا به این بلای خانمان سوز شود دشمن به هدف خود نزدیک خواهد شد، از همین رو ماموریت های نیروی انتظامی کماکان به همان ضرورت اهمیت دارد و فقط شکل جنگ علیه ایران تغییر کرده است.

,

به مرحله ای رسیده ایم که هیچ کدام از اهداف دشمن را محقق نمی کنیم

, به مرحله ای رسیده ایم که هیچ کدام از اهداف دشمن را محقق نمی کنیم, به مرحله ای رسیده ایم که هیچ کدام از اهداف دشمن را محقق نمی کنیم,

معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا کشور ایران به مرحله ای رسیده است که هیچ کدام از اهداف شوم دشمنان اعم از فعالیت قاچاقپیان، ماوریت های گروهک ها و اقشار و مفاسد اقتصادی موجود به بطن جامعه آسیب نمی رساند و تلفات دشمن را محقق نمی کند.

,

وی ضمن معرفی کتاب «اولین های دفاع مقدس» به قلم محمد خامیار که در رابطه با قوای انتظامی است، ادامه داد: اسطوره شهدا سردار سلیمانی است و هرزمان از رشادت صحبت می شود یاد او در خاطره ها زنده می شود، شهید حسن طهرانی مقدم نیز تلاش ها و مجاهدت های بسیاری را در جبهه جنگ داشتند که مدیران باید از او الگو بگیرند، وی با نگاه بلندمدت و پژوهانه ای که نسبت به ماموریت ها و مدیریت های خود داشت توانست توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تا حد بسیار زیادی مرهون تلاش ها، رشادت ها و تحقیقات شبانه روزی خود کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه