اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه:

زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا است/ دفاع مقدس ذخیره‌ای تاریخی برای ملت شریف ایران

زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا است/ دفاع مقدس ذخیره‌ای تاریخی برای ملت شریف ایران
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , نماز عبادی - سیاسی جمعه، همچون هفته های گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد، اینک مشروح خطبه ها را با هم می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,

مراقب باشیم تاریخ تحریف نشود/ زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا

, مراقب باشیم تاریخ تحریف نشود/ زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا,

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: تمام پیغمبران مربیان ما هستند و در این راستا ما باید تربیت شده پیامبران باشیم با این حال بسیاری ادعای امامت و پیغمبری داشتند و امام زمان های زیادی در زندان وجود دارد.

,

وی افزود: بنا به فرمایش مرحوم علامه طباطبایی تمام روایات و مطالب باید بر اساس قرآن سنجیده شود، اگر با قرآن مطابقت داشت قابل قبول است در غیر این صورت غیر قابل قبول است بنابراین همه کارها باید بر اساس قرآن باشد.

,

آیت الله علما تصریح کرد: انقلابی که امام راحل هدایت کرد به اذن خداوند مطابق اسلام بود.

,

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع ) تقوا حصن مومن است، عنوان کرد: تقوا در رأس همه فضائل قرار دارد، اگر تقوا باشد فضائل معنا پیدا می کند.

,

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری مناسبتهای پیش رو و با اشاره به اینکه  پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان است، گفت: امام خمینی(ره ) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و رزمندگان عزیز حصر آبادان را شکستند.

,

آیت الله علما بیان کرد: هفتم مهر روز آتش نشانی و همچنین سالروز شهادت مرحوم هاشمی نژاد است که شمشیری برای انقلاب بود و توسط منافقین به شهادت رسید.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با گرامیداشت روز جهانی سالمندان گفت: باید احترام سالمندان حفظ شود.

,

آیت الله علما با بیان اینکه امروزه هم بر روی سیره و سخنان امام‌خمینی(ره ) حساب باز می شود، تصریح کرد: امام راحل در طول هشت سال دفاع مقدس همه از جمله جوانان ۱۶، ۱۷ ساله را به میدان آورد.

,

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه این موارد جنبه فرهنگی داشته و نباید تحریف شوند.

,

آیت الله علما گفت: کجای دنیا رزمنده ای پس از تشکیل زندگی بلافاصله به جبهه می رود و زن جوانش بدون همسر می ماند مراقب باشیم که تاریخ تحریف نشود زیرا رهبر انقلاب نیز بر روی این موضوع اصرار دارند.

,

وی ارتحال آیت الله ممدوحی را ضایعه ای اعلام و عنوان کرد: آیت الله ممدوحی عمر خود را در راه خدمت به اسلام صرف کرد همچنین به فرموده رهبر انقلاب وی فردی انقلابی و  وارسته بود که حقایق اسلام را تبیین می کرد.

,

 آیت الله علما با بیان اینکه آیت الله ممدوحی انسانی اخلاقی بود، تصریح کرد: همه مراجع و سران قوا به مناسبت درگذشت آیت الله ممدوحی اطلاعیه دادند و امروز نیز روز عزای عمومی است همچنین روز شنبه بر اساس پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت آن شخصیت بزرگوار برگزار خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه امسال پیاده روی اربعین برگزار نمی شود، افزود:رهبر انقلاب درباره زیارت اربعین فرمودند هر آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد همان باید اجرا شود برهمین مبنا نیز جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، بسیج، ارتش و سپاه برگزار شد.

,

آیت الله علما خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امسال زیارت نامه اربعین را در منازل بخوانیم.

,


هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تکریم شهداء و ایثارگران است

,
, هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تکریم شهداء و ایثارگران است,

حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تکریم مقام شهدا و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان اسلام است.

,

وی افزود : شهدا و ایثارگران مورد تکریم و تجلیل خداوند متعال و ملائکه قرار دارند .

,

حجت الاسلام فاطمی نسب درادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دفاع مقدس گفت: سخنرانی راهگشای مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس و در آیین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران حاوی نکات بسیار مهمی است که به چیستی و چرایی و چگونگی دفاع مقدس و راههای حفظ و نشر فرهنگ انسان ساز آن می‌پردازد.

,

وی در ادامه به محورهای اصلی سخنرانی رهبر انقلاب  اشاره کرد و افزود : اهمیت تبیین عظمت دفاع مقدس در مقابله با جریان تحریف یکی از محورهای اصلی سخنان رهبر انقلاب بود که باید اهمیت و عظمت رزمندگان و میدان را درست تشخیص داد تا کارها به درستی انجام گیرد.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب تبیین و چرایی وقوع جنگ تحمیلی را از دیگر محورهای سخنان رهبر انقلاب دانست و اذعان داشت: در هم کوبیدن نظام اسلامی، انتقام استکبار از انقلاب اسلامی و ضعف نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی در ابتدای انقلاب از علت‌های وقوع جنگ تحمیلی علیه نظام و انقلاب نوپای مردم ایران بود.

,

خطیب جمعه شهرستان سرپلذهاب تصریح کرد: در سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ناکامی دشمنان دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل آن نقش بسیار حساس و شگفت انگیز رهبری و فرماندهی حضرت امام(ره ) در این جنگ تحمیلی بود .

,

وی ادامه داد : در بیانات مقام معظم رهبری، فرماندهی امام (ره)، شخصیت و نفوذ معنوی،صداقت و معصومیت بیان امام راحل از دلایل ناکامی دشمنان است.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب همچنین به قاطعیت امام راحل بعنوان یکی از دلایل ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی اشاره کرد وگفت : قاطعیت امام راحل در دوران دفاع مقدس در ناکامی دشمنان بسیار مهم و تأثیرگذار بود به گونه ای که کارهای نشدنی همچون شکست حصر آبان با قاطعیت امام ممکن شد.

,

امام جمعه شهرستان در ادامه به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در مقابله با جریان تحریف و شبهه افکنی اشاره کرد و اظهار داشت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی و شکست دشمن، مدل سازی جدید برای حضور مردم در دفاع مقدس و بروز استعدادها، بروز فضائل اخلاقی و عروج معنوی دفاع‌مقدس و سرمایه سازی برای کشور با ایجاد و تقویت روحیه خود باوری ملت و و امنیت بیش از پیش کشور از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است.

,

فاطمه نسب در بخش دیگری از سخنان خود به سالزوز شهادت امام حسن مجتبی(ع ) اشاره کردو گفت: امام حسن مجتبی(ع ) به عنوان کریم اهل بیت باید در زندگی الگوی مومنین قرار گیرد و مردم در این روزهای سخت که مشکلات معیشتی و اقتصادی به فقرا و نیازمندان فشار وارد می کند با تاسی از کریم اهل بیت از نیازمندان دستگیری کنند.

,


دفاع مقدس یک ذخیره تاریخی برای ملت شریف ایران است

,
, دفاع مقدس یک ذخیره تاریخی برای ملت شریف ایران است,

حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه  اظهار داشت: صبر شاخه های بسیاری دارد و یکی از مهمترین های آن صبر در انجام گناه و معصیت است.

,

وی در ادامه اشاره ای به ارزش های انسانی داشت و تصریح کرد : با ارزش ترین انسان ها با تقوا ترین افراد  هستند که همه ما باید به این مورد توجه ویژه داشته باشیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی اشاره ای به دفاع مقدس داشت و خاطر نشان کرد : دفاع مقدس برای ما یک دفاع مشروع بود که با آن افتخار و عزت آفرید.

,

امام جمعه موقت شهرستان صحنه گفت: دفاع مقدس به عنوان یک ذخیره تاریخی گام های جوانان ما را به سوی مقاومت و ایستادگی محکم تر می کند.

,

وی یادآور شد :  استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس پشتیبان رژیم بعث عراق بودند ولی با مقاومت و سلاح ایمان رزمندگان ما مواجه شدند و شکست خوردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه