اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

سازوکار فعالیت مشاوران املاک اصلاح می‌شود/ انتقاد مجلس از حق کمیسیون بالای بنگاه‌ها

سازوکار فعالیت مشاوران املاک اصلاح می‌شود/ انتقاد مجلس از حق کمیسیون بالای بنگاه‌ها
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که کنترلی بر فعالیت‌ بنگاه‌های املاک نمی شود، گفت: حق کمیسیون بالای مشاوران املاک با مسئولیت آنها تناسب ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ البرز حسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش تعرفه معاملات مشاوران املاک،  اظهار کرد: موضوع فعالیت این بنگاه ها و میزان تعرفه دریافتی یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در بازار مسکن است، اما متأسفانه همواره در زمان بررسی بازار مسکن، اصلاح و ساماندهی این حوزه مغفول می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یکی از مسائل مهم در بحث فعالیت مشاوران املاک، روند صدور مجوز فعالیت و نظارت بر این مراکز است، در شرایط فعلی وزارت اقتصاد مسئول صدور مجوز برای افرادی است که به دنبال فعالیت در بازار مسکن هستند.

,

وی ادامه داد: مشاوران املاک حلقه واسطی میان فروشنده و خریدار مسکن هستند و عملا یک مأموریت و وظیفه حقوقی دارند، حال در چند سال اخیر مشاوران املاک میزان فعالیت خود را در فضاهای مجازی افزایش داده‌اند که این مسئله نیز باید ساماندهی شوند.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد اتحادیه مشاوران املاک برای افزایش حق کمیسیون املاکی ها، تاکید کرد: به نظرم با تعرفه فعلی نیز میزان درآمد مشاوران املاک بسیار بالاتر از میزان فعالیت و مسئولیتشان است که این مسئله قطعا باید کنترل شود.متأسفانه هیچ کنترل دقیقی بر فعالیت مشاوران املاک صورت نمی گیرد، از این رو باید برنامه ریزی دقیقی جهت اصلاح این وضعیت و ساماندهی این حوزه صورت گیرد.

,

وی اضافه کرد: قطعا موضوع فعالیت مشاوران املاک و بحث اخذ تعرفه معاملات یکی از مسائلی خواهد بود که در هفته های آینده در نشست کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه