اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس:

اعتماد به جوانان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی عامل موفقیت ما در جنگ تحمیلی بود

اعتماد به جوانان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی عامل موفقیت ما در جنگ تحمیلی بود
محمود شاهپورزاده گفت: امروز چالش‌هایی که در حوزه‌های مخلتف اقتصادی فرهنگی و سیاسی وجود دارد با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سرهنگ محمود شاهپورزاده رزمنده و پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: سال 1359 وارد تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم و 17 سالم بود که وارد جنگ شدم و زمانی که جنگ آغاز شد من پاسدار بودم که در منطقه حضور پیدا کردم؛ در واقع ما نیمه شهریور سال 59 وارد قصر شیرین شدیم و زمانی که عراق حمله کرد بنده در قصر شیرین بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 

,

آشنایی با شهید منتظرقائم عامل حضور من در سپاه بود

, آشنایی با شهید منتظرقائم عامل حضور من در سپاه بود, آشنایی با شهید منتظرقائم عامل حضور من در سپاه بود,

وی پیرامون چگونگی آشنایی‌اش با سپاه و جبهه اظهار داشت: من در جهاد سازندگی کار می‌کردم اما یک روز شهید منتظر قائم به بافق آمد و بنده در همان برخورد اولیه‌ای که با وی داشتم جذب او شدم و بر اثر برخورد با او بود که من هم وارد سپاه شدم.

,

, ,

رزمنده دفاع مقدس پیرامون در پاسخ به اینکه در کدام عملیات‌ها حضور داشته است، عنوان کرد: بعد از تک اولیه که عراق در منطقه قصر شیرین انجام داد و آنجا را گرفت ما وارد سرپل ذهاب شدیم و این مأموریت ما بود؛ بعد از آن عملیات امام علی در غرب سوسنگرد بود که در تپه‌های الله اکبر شروع شد و در آن عملیات که سال 60 انجام شد، بنده شرکت داشتم.

,

شاهپورزاده افزود: عملیات مطلع‌الفجر را که در غرب کشور انجام شد، عملیات خیبر که در طلائیه بود، عملیات‌های کربلای چهار و پنج، عملیات نصر هفت و عملیات‌های بیت المقدس دو و چهار از جمله عملیات‌های دیگری بود که من حضور داشتم.

,

, ,

وی درباره مسئولیت‌های خود در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ابتدا که وارد قصرشیرین شدیم من  تک تیرانداز بودم و آخر جنگ هم فرمانده گردان بودم.

,

 

,

چالش‌های موجود در کشور با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است

, چالش‌های موجود در کشور با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است, چالش‌های موجود در کشور با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است,

پیشکسوت دفاع مقدس درباره عوامل موفقیت ما جنگ هشت ساله یادآور شد: در زمان جنگ امکانات ما اصلا قابل قیاس با دشمن نبود و کمبودهای ما به قدری بود که حتی در مواردی مانند کلاه آهنی هم کمبود داشتیم، یا حتی ما شبانه وقتی برای شکار تانک‌های دشمن می‌رفتیم با نارنجک تفنگی می‌رفتیم و آرپی جی نداشتیم.

,

شاهپورزاده خاطرنشان کرد: ندای گرم حضرت امام بود که رزمندگان را زیر یک پرچم جمع کرد و رزمندگان با اعتقاد می‌جنگیدند و خود را معطل کمبود سلاح و تجهیزات نکردند، چرا که جنگ ما یک جنگ اعتقادی بود.

,

, ,

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خودمان را با دشمن مقایسه کنیم به هیچ وجه امکانات آ‌ن‌ها با ما قابل مقایسه نبود، اظهار داشت: دشمن ما را هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تسلیحاتی کمک می‌کردند و هرچند نیروی انسانی در کشور ما هم بود اما از نظر تسلیحات و تجهیزات اصلا نمی‌توانستیم با دشمن رقابت کنیم.

,

رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: امروز نیز هرچند با جنگ نظامی مواجه نیستیم، اما چالش‌هایی که در حوزه‌های مخلتف اقتصادی فرهنگی و سیاسی وجود دارد با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است.

,

 

,

هنوز برخی از مسئولین به ظرفیت‌های داخلی باور ندارند

, هنوز برخی از مسئولین به ظرفیت‌های داخلی باور ندارند, هنوز برخی از مسئولین به ظرفیت‌های داخلی باور ندارند,

شاهپورزاده تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین ما هنوز به خودباوری نرسیده‌اند و به ظرفیت‌های داخلی کشور اعتقاد و باوری ندارند؛ در حالی که در زمان دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد به طوری که اگر بررسی کنید می‌بینید که فرماندهان تیپ و لشکر اکثریت زیر 25 سال بودند و بسیار نادر بود که سن آن‌ها بالای 25 سال داشتند.

,

, ,

وی اضافه کرد: امروز نیر اگر آن رویکرد وجود داشته باشد و به جوانان اعتماد شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند نگاهمان به داخل کشور باشد و به داشته‌های داخلی خودمان و به جوانان‌مان تکیه کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

,

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ما امروز نسبت به دوران دفاع مقدس خیلی جلوتر هستیم، آن زمان از نظر امکانات خیلی در شرایط سختی قرا داشتیم، اما الان از نظر تسلیحاتی ما اصلا کاری به کار بیرون نداریم؛ داخل کشور ما همان جوان‌های آن روز که هم می‌جنگیدند و هم درس می‌خواندند، به جایی رسیده‌اند که ما داریم موشک‌های نقطه‌زن و با بردهای بلند می‌سازیم.

,

 

,

عامل موفقیت ما در جنگ مقاومت بود

, عامل موفقیت ما در جنگ مقاومت بود, عامل موفقیت ما در جنگ مقاومت بود,

شاهپورزاده خاطرنشان کرد: آنچه که موجب شد ما در جنگ تحمیلی هشت ساله، موفق شویم، ایستادگی و مقاومت بود، و امروز نیر راه برون‌رفت از چالش‌های مختلف مقاومت است و با مقاومت است که می‌توان بر مشکلات مختلف فائق آمد.

,

وی ادامه داد: البته مردم عزیز ما در صحنه هستند و اگر مسئولین هم قدری به خود بیایند و به ظرفیت‌های کشور باور داشته باشند و همراه مردم و رهبری باشند بسیاری از مشکلات حل وفصل خواهد شد. امروز حتی برخی از کشورهای دیگر هم دارند از رهبر ما الگو می‌گیرند و کارهایشان را پیش می‌برند.

,

, ,

رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: در دفاع مقدس اینکه دشمن نتوانست به اهدافش برسد به خاطر این بود که مردم ما را نشناخته بود اما به نظر می‌رسد برخی از مسئولین کشور هم مردم را به خوبی نشناخته‌اند؛ متأسفانه برخی از مسئولین سال‌ها است که دنبال ساقط کردن انقلاب و نظام بوده‌اند اما مردم اجازه این کار را نداده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه