اخبار داغ

هزینه های بالای انتخاب رشته کنکور در ارومیه؛

بن بست انتخاب رشته کنکور با هزینه‌های گزاف مشاوره

بن بست انتخاب رشته کنکور با هزینه‌های گزاف مشاوره
قیمت‌های نجومی مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور و هزینه‌تراشی‌های مؤسسات مشاوره و عدم اخذ صلاحیت افراد و مراکز مشاوره برای والدین و دانش‌آموزان تبدیل به یک مشکل پیچیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مشاوره و انتخاب رشته تحصیلی و کنکور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان در روزهای اخیر تعداد زیادی از خانواده‌های ارومیه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بسیاری از خانواده پس از اینکه دانش‌آموزان خود را از پس از کنکور از ایستگاه کرونا عبور داده‌اند با مشکل دیگری به نام مشاوره تحصیلی روبرو شده‌اند.

,

با بررسی مراکز و اشخاص که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور فعالیت می‌کنند با یک بازار آشفته روبرو می‌شویم.

,

برای شروع آگهی‌های مجازی که عمدتاً در سایت‌هایی مثل دیوار منتشر شده‌اند بررسی شدند که اغلب مربوط به اشخاص بی‌نام‌ونشان یا ناشناخته‌ای هستند که به اسم مشاوره مبالغ متنوعی را از مردم دریافت می‌کنند.

,

در تماس با برخی از این آگهی‌ها متوجه شده‌ایم که صلاحیت بسیاری از  این افراد یا مراکز که به شکل‌های مختلف فعالیت می‌کنند احراز نشده است. به عبارتی خانواده‌ها در حالی سرنوشت دانش‌آموزان خود را به دست مشاوران مختلف می‌دهند که هیچ تضمینی برای صحت مشاوره آنها وجود ندارد.

,

مسئله بعدی مبالغی است که تحت عنوان مشاوره دریافت می‌شود. بسیاری از این افراد و مراکز با اخذ هزینه‌های متنوع و متغیر خانواده‌ها را در شرایط سخت مالی قرار داده‌اند. این مبلغ که به طور متغیر از ۲ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون ریال تحت عنوان مشاوره تحصیلی دریافت می شوند فاقد اساس و مبنای قابل محاسبه است.

,

در ادامه والدین با ترفند های مختلف مثل قیمت پایین،مشاوران برجسته با توصیه رتبه های برتر سال های قبل جذب می‌شوند و در مرحله بعد با عناوین و اسامی مختلف میزان مبالغ دریافتی افزایش می‌یابد و والدین در دوراهی آینده فرزندان و هزینه‌های سرسام‌آور قرار می‌گیرند.

,

در مواردی این مشاوره و راهنمایی بسیار مفید و برای رتبه‌های برتر قابل‌استفاده است اما در حالت کلی اطلاعاتی که این مشاوران می‌دهند در حد اطلاعات عمومی است.

,

باید گفت ولنگاری در این زمینه به‌قدری است که برخی سایت‌ها با اخذ مبالغی در قالب تماس تلفنی که به طور متوسط هر ساعت ۱۸۰ هزار تومان می‌شود که مبلغی سرسام‌آور است!

,

هرچند که در سال‌های اخیر مشاوره و انتخاب رشته به یک امر تخصصی تبدیل شده است اما فشار اجتماعی و روانی اطرافیان بر والدین و دانش‌آموزان والدین را در تنگنا قرار داده است.

,

این ولنگاری در شرایطی است که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و یک تبعیض ایجاد می‌شود که کاملاً با عدالت آموزشی ضدیت دارد.

,

* صابر شاهی

, * صابر شاهی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه