اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

میزان استفاده از ماسک در استان کرمانشاه 49 درصد است

میزان استفاده از ماسک در استان کرمانشاه 49 درصد است
محمودرضا مرادی, رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میزان رعایت موارد بهداشتی استان را ۶۹ درصد اعلام کرد و گفت: میزان استفاده از ماسک نیز در استان ۴۹ درصد است که رقم خوبی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ,  محمودرضا مرادی امروز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: نتیجه گیری که از بررسی های جدید بر روی بیماری کرونا اعلام شده نشان می دهد تغییراتی در این ویروس گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بیماران نیازمند بستری، افزایش بیماران بدحال و افزایش بیماری میان افراد با سنین جوان افزود: ژنوم بیماری کرونا تغییراتی داشته است و مهاجم تر شده است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: میزان ابتلا به کووید 19 در استان کرمانشاه  ۱۲.۹ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری هستیم اما از لحاظ مرگ و میر پایین تر از میانگین کشوری قرار داریم.

این مسئول ادامه داد: در تیرماه بیشترین میانگین بستری ۹۲ نفر طی یک روز بوده و این میزان در ۱۵ روز آخر شهریور ۶۰ نفر شد و طی ۴ روز گذشته نیز به میزان ۹۱.۶ رسیده است.  
 
مرادی گفت: تعداد موارد مثبت نیز در حال حاضر ۶۶ نفر در روز است این آمار در مرداد ماه ۲۵ نفر و در شهریور ماه ۳۲ نفر بوده است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در پیک تیرماه میزان فوتی های ناشی از کرونا ۵.۶ نفر بوده و در حال حاضر ۵ نفر در روز فوتی داریم.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است که باید رعایت پروتکل ها بیشتر و نظارت ها نیز سخت تر شود.  

مرادی افزود: میزان رعایت موارد بهداشتی در کل استان ۶۹ درصد و میزان استفاده از ماسک در استان ۴۹ درصد است که رقم خوبی نیست.  

این مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان ۵۱ درصد، صنوف ۵۴ درصد، ادارات و بانک ها ۷۲ درصد گزارش شده است.  

مرادی بیان داشت: با افزایش تعداد بیماری در استان کرمانشاه مواجه هستیم، تخت های آی سی یو بیمارستان های استان در حال تکمیل است.  

وی عنوان کرد: ۱۹ محدودیت جدید تا اطلاع ثانوی در استان اجرایی می شود و باید ۳ هفته رعایت کنیم تا از پیک بیماری کرونا بگذریم.

مرادی بیان داشت: در حال حاضر ۴۱۱ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶۶ نفر در بخش ویژه و ۲۰ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰ نفر نسبت به ۲ هفته گذشته به موارد بستری افزوده شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه