اخبار داغ

فوق تخصص بیمارهای عفونی اطفال مطرح کرد؛

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پر خطر در البرز/ علادم کرونا بین کودکان خفیف است

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پر خطر در البرز/ علادم کرونا بین کودکان خفیف است
رضا ارجمند گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای اعم از آسم، بیماری قلبی، کلیوی، دیابت، اختلالات تشنجی و بیماری‌های نقص ایمنی قطعا توصیه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، یک فوق تخصص بیمارهای عفونی اطفال امروز شنبه با اشاره به اینکه علائم کرونا در کودکان خفیف است و کووید 19 برای مبتلایان با سن های کم خطر کمی دارد، در جمع خبرنگاران گفت: اغلب کودکانی که به این ویروس مبتلا شده اند با پدر و مادر خود در تجمعات شرکت داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
رضا ارجمند افزود: در ابتدای شیوع کرونا مرگ و میر بین کودکان بسیار کم بود اما این به آن معنا نبود که کودکان دچار نوع بی‌علامت و کم علامت بیماری نمی‌شوند، بنابراین ممکن بود خیلی از موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان تشخیص داده نشود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه علائم کرونا بین کودکان خفیف است و برای این سنین خطرات کمتری دارد، اظهار داشت: تب، آبریزش بینس، سرفه، گلودرد، استفراغ، شکم درد، کم اشتهایی، اسهال، درد عضلانی یا سردرد از جمله علائمی است که کودکان مبتلا به کرونا آنها را به صورت خفیف تر تجربه می کنند.
,
 
,
ارجمند تصریح کرد: اگرچه تست ویروس کرونای کودکان ممکن است منفی باشد اما بررسی آنتی بادی آنها ممکن است مثبت بودن کرونای کودکان را به واسطه سابقه تماس با فرد مبتلا را نشان دهد، در نتیجه درصورت مشاهده علائمی چون گیجی، اسهال و استفراغ شدید، درد قفسه سینه، درد گردن، احساس تنگی نفس، نبود هوشیاری و درد شکم در کودک مشکوک به کرونا، وی باید تحت مراقبت‌ های پزشکی قرار بگیرید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از جمله مواردی است که شهروندان باید مورد توجه قرار دهند، گفت: والدین کودکان را جز در موارد ضروری از منزل خارج نکنند و تا جایی که ممکن است در اجتماعات حضور نداشته باشند تا شاهد شیوع هر چه بیشتر کرونا نباشیم.
,
 
,
ارجمند افزود: کودکان بالای 6 ماه که نسبت به تخم مرغ حساسیت ندارند می توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و در کودکانی که دارای بیماری های زمینه ای اعم از آسم، بیماری قلبی، کلیوی، دیابت، اختلالات تشنجی و بیماری‌های نقص ایمنی هستند تزریق این واکسن قطعا توصیه می شود.
,
 
,
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا درکودکان زیر ۹ سال در صورتی که بار اول باشد،  باید بعد ازتزریق دوز اول،  یک ماه بعد، تکرار شود و برای افرادی که قبلا تزریق داشته اند، باید هر سال تکرار شود و اینطور نیست که یک بار تزریق در طول عمر، فرد را از دوره های بعدی بی نیاز و برای همیشه در برابر ابتلا به آنفلوانزا مصون کند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه