اخبار داغ

از حضور در جبهه های جنوب و غرب تا حفظ امنیت مرزهای شرقی؛

لشکر 14 امام حسین، لشکری برای حفظ تمامیت ارضی کل کشور در طول انقلاب اسلامی

لشکر 14 امام حسین، لشکری برای حفظ تمامیت ارضی کل کشور در طول انقلاب اسلامی
یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: لشکر امام حسین (ع) برای یک روز، یک لحظه و یک مکان معین ایجاد نشد، لشکر امام حسین (ع) بر سال ها و برهه های مختلفی ایجاد شد و برای این لشکر مرز مشخص نشده است و در همه نقاط کشور این لشکر می تواند فعالیت کند و این گفته در عمل مشخص شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل  صاحب نیوز؛ استکبار جهانی با حمایت و تشویق از صدام حسین، از 31 شهریور 59 جنگ علیه ایران را آغاز کرد که هدف آن ها از حمله و جنگ با ایران سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ پیروزی انقلاب اسلامی در واقع ایستادگی در برابر استکبار جهانی و غرب از این حرکت وحشت زده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

جایگاه دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور و نقش تعیین کننده آن در بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست؛ نقش نیروهای مردمی در دفاع مقدس بسیار مهم و برجسته بود که استان اصفهان با شش درصد جمعیت کشور در زمان جنگ توانست ۱۱ درصد جمعیت رزمنده را به خود اختصاص دهد که بیشترین تعداد رزمنده دفاع مقدس را شامل می شد.

,

اصفهان بعد از تهران تنها استانی است که با دو لشکر از سپاه لشکر های 14 امام حسین (ع) و 8 نجف اشرف دفاع مقدس حضور پیدا کردند؛ آمار شهدا این استان هم 23 هزار شهید است که با توجه به جمعیت اصفهان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

,

در این زمینه با علی اصغر امینی، رزمنده  و از فرماندهان گردان موسی بن جعفر لشکر 14 امام حسین (ع) در زمان دفاع مقدس به گفت و گو پرداختیم.

,

صاحب نیوز: شما چند سال داشتید که با جنگ رفتید؟

, صاحب نیوز: شما چند سال داشتید که با جنگ رفتید؟, صاحب نیوز: شما چند سال داشتید که با جنگ رفتید؟,

امینی: من 17 سال سن داشتم و از سال 62 از لشکر 14 امام حسین (ع)  وارد جبهه های جنگ شدم.

,

شما در چه عملیات های حضور داشتید؟

, شما در چه عملیات های حضور داشتید؟ , شما در چه عملیات های حضور داشتید؟ ,

من از شروع سال 62 که وارد جنگ شدم تا پایان جنگ در اکثر عملیات ها حضور داشتم، علمیات هایی مانند بدر، کربلای 4 و 5، بیت المقدس 7، والفجر 8 و خیبر از جمله این عملیات ها بود.

,

به نظر شما چرا اصفهانی ها در زمان جنگ حضور پر رنگی داشتند؟

, به نظر شما چرا اصفهانی ها در زمان جنگ حضور پر رنگی داشتند؟, به نظر شما چرا اصفهانی ها در زمان جنگ حضور پر رنگی داشتند؟,

رزمندگان و مردم استان اصفهان در زمان جنگ حضور پر رنگی داشتند و شاید یکی از دلایل این حضور مذهبی بودن اصفهان بود؛ در بحث انقلاب و راهپیمایی ها و تشکیل انقلاب هم مانند دفاع مقدس اصفهانی ها حضور مؤثر و نقش تعیین کننده ای داشتند.

,

علاوه بر لشکر های 14 امام حسین (ع) و 8 نجف اشرف، تعداد یگان های مؤثر دیگر کشور هم  از اصفهان تشکیل شده بودند.

,

لشکرهای 25 کربلا، 27 محمد رسول الله (ص) و تعداد زیادی از لشکرها و تیپ فرماندهان اصفهانی داشتند.

,

امام خمینی (ره) در خصوص حماسه 25 آبان، فرمودند «شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید ؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند»، به نظر شما دلیل این فرمایش امام چیست؟

, امام خمینی (ره) در خصوص حماسه 25 آبان، فرمودند «شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید ؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند»، به نظر شما دلیل این فرمایش امام چیست؟, امام خمینی (ره) در خصوص حماسه 25 آبان، فرمودند «, شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید ؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند, »، به نظر شما دلیل این فرمایش امام چیست؟,

به دلیل عمکرد مردم و رزمندگان اصفهانی که در زمان جنگ تحمیلی داشتند؛ در آن 25 آبان ماندگار، مردم اصفهان علاوه بر تشییع 370 شهید از شهدای عملیات محرم، رزمندگان و کمک های مردمی به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام می کردند و همین کار باعث شده که حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب صحبت بگویند که شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟

,

چرا رزمندگان اصفهانی در دفاع مقدس اینقدر خوش درخشیدند؟

, چرا رزمندگان اصفهانی در دفاع مقدس اینقدر خوش درخشیدند؟, چرا رزمندگان اصفهانی در دفاع مقدس اینقدر خوش درخشیدند؟,

رزمندگان و فرماندهان استان اصفهان به دلیل ویژگی هایی مانند سخت کوشش و باهوش بودن، انجام کار تا پایان و توکل به خدا و معصومین(ع) در دفاع مقدس مؤثر بودند و خوش درخشیدند؛ همچنین لشکرهای 14 امام حسین و 8 نجف اشرف در گرمترین ایام سال در خوزستان و در سردترین روزهای سال در کرستان مشغول جهاد و فعالیت های عملیات بودند.

,

به این دلایل اکثر عملیات های سخت و پیچیده هم به رزمندگان استان اصفهان واگذار می شد.

,

خط شکن بودند و خودباوری بودند

,

شما در علمیات خیبر حضور داشتید؟ در خصوص این عملیات کمی توضیح دهید.

, شما در علمیات خیبر حضور داشتید؟ در خصوص این عملیات کمی توضیح دهید., شما در علمیات خیبر حضور داشتید؟ در خصوص این عملیات کمی توضیح دهید.,

بله، من در عملیات خیبر بودم؛ این عملیات یکی از سخت ترین عملیات هایی بود که رژیم بعثی علاوه بر خالی کردن کردن بیشترین آتش خود در منطقه ای که آبی-خاکی بود از بمب های شیمایی استفاده کرد.

,

این عملیات یکی از مهمترین عملیات ها برای رژیم بعث عراق بود؛ متأسفانه در عملیات خیبر تعداد زیادی از رزمندگان شهید شدند اما رزمندگان استان اصفهان با ایستادگی خود جزایر را حفظ کردند.

,

رزمندگان اصفهان هم در بحث قائله کردستان و حفظ امنیت این استان تلاش کردند، در این زمینه بگویید.

, رزمندگان اصفهان هم در بحث قائله کردستان و حفظ امنیت این استان تلاش کردند، در این زمینه بگویید., رزمندگان اصفهان هم در بحث قائله کردستان و حفظ امنیت این استان تلاش کردند، در این زمینه بگویید.,

رزمندگان استان اصفهان علاوه بر حضور در جبهه های خوزستان در جبهه های کردستان هم حضور داشتند؛ حاج حسین خرازی و تعداد بسیاری از رزمندگان و شهدا در ابتدا جنگ به سمت قائله کردستان اعزام شدند و بعد به سمت اهواز و خرمشهر رفتند.

,

بچه های اصفهان پس از جنگ هم به سمت کردستان رفتند و امنیت این استان که با حضور دمکرات ها و کمله به خظر افتاده بود را به کمک پیشمرگ های کرد برقرار کردند و شهدای زیادی از اصفهان که حدود 5 هزار نفر بود در این مناطق شهید شدند.

,

سرداران استکی، فدا، شهید حاج اکبر آقابابایی از پایه گذاران نیروهای حزب الله و مقاومت در کردستان بودند و رزمندگان اصفهانی تلاش زیادی در این زمینه کردند.

,

شما در کرستان حضور داشتید ؟ خاطره ای از آن زمان بفرمایید

, شما در کرستان حضور داشتید ؟ خاطره ای از آن زمان بفرمایید, شما در کرستان حضور داشتید ؟ خاطره ای از آن زمان بفرمایید,

بله مدتی در کردستان بودم؛ زمانی که به کردستان اعزام شدم با اینکه شهریورماه بود، برای پست نگهبانی علاوه بر پوشیدن کاپشان و اورکت، از شدت سرما یک پتو هم به خودمان می پیچیدم؛ شهید توحیدی، همرزم من بود، یک شب از در پایگاه که نگهبانی می دادیم، از سرما می لرزیدیم و برای کم کردن این سرما در کنار هم از دو پتو استفاده می کردیم اما حاضر نبودیم که یک لحظه سنگر را خالی کنیم.

,

کردستان واقعا سرمای استخوان سوزی داشت، رزمندگان برای برقرار امنیت از جان خود مایه گذاشته بودند.

,

لشکر 14 امام حسین (ع) در دفاع مقدس نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشت و امروز هم این لشکر نقش مؤثری در برقرار امنیت کشور دارد، نظر شما در این زمینه چیست؟

, لشکر 14 امام حسین (ع) در دفاع مقدس نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشت و امروز هم این لشکر نقش مؤثری در برقرار امنیت کشور دارد، نظر شما در این زمینه چیست؟, لشکر 14 امام حسین (ع) در دفاع مقدس نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشت و امروز هم این لشکر نقش مؤثری در برقرار امنیت کشور دارد، نظر شما در این زمینه چیست؟,

لشکر امام حسین (ع) برای یک روز، یک لحظه و یک مکان معین ایجاد نشد، لشکر امام حسین (ع) بر سال ها و برهه های مختلفی ایجاد شد و برای این لشکر مرز مشخص نشده است و در همه نقاط کشور این لشکر می تواند فعالیت کند و این گفته در عمل مشخص شده است.

,

رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) دیروز در مناطق خرمشهر، اهواز و کردستان حضور پیدا کردند و برای امنیت کشور تلاش کردند؛ امروز هم در شمال غرب، سوریه، سیستان و بلوچستان حضور و امنیت کشور را برقرار کردند.

,

عملکرد این لشکر پس از دفاع مقدس نه تنها کم نشد بلکه روز به روز بیشتر شد و الگوی این لشکر شهیدی همچون حاج حسین خرازی است.

,

گفت و گو از محمدرضا باقری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه