اخبار داغ

محدودیت های جدید در انتظار تصمیم ستاد استانی کرونا

احتمال ایجاد چه محدودیت هایی در اصفهان وجود دارد؟

احتمال ایجاد چه محدودیت هایی در اصفهان وجود دارد؟
با توجه به شرایط کرونا در اصفهان به نظر می رسد ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان ناچار است که برخی محدودیت ها را اجرا کند تا روند صعودی بیماری کرونا را متوقف کند اما این سوال مطرح است که محدودیت ها شامل چه صنف ها و افرادی می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ استان اصفهان در آمارهای بیماری کرونا به نقطه قرمز رسید و متاسفانه این روند در استان ادامه دار شد؛ ادامه دار شدن روند صعودی مبتلا به بیماری کرونا بستری شدن بیماری در این استان را نیز بالا برد تا آلارم های هشدار به صدا درآید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

هشدارهایی که روز به روز به صدا درآمد اما با بی توجهی بخشی از مردم رو به رو شد بخشی که هنوز این بیماری را جدی نگرفته و یا با دلایل موجه یا غیر موجه نکات بهداشتی را رعایت نکرده و به شدت این بحران می افزایند؛ شرایط در استان اصفهان به گونه ای شد که عباس رضایی استاندار اصفهان دست به قلم شد و نامه ای به رئیس جمهور نوشته و خواستار اختیار برای وضع و ایجاد محدودیت های برای استان اصفهان شد.

,

*هر صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نکند، با تعطیلی مواجه خواهد شد

, *هر صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نکند، با تعطیلی مواجه خواهد شد, *هر صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نکند، با تعطیلی مواجه خواهد شد,

روز گذشته رئیس جمهور این اختیار را به استانداران داد تا در صورت صلاح دید و با هماهنگی با وزارت کشور و بهداشت اقدام به ایجاد محدودیت هایی با توجه به شرایط استان کنند.

,

عباس رضایی استاندار اصفهان پس از این سخنان رئیس جمهور اظهار کرد: برخی از استان ها مانند اصفهان که درخواست کرده بودند که اختیار دو هفته ای برای تعطیلی برخی از قسمت هابه استان ها واگذار شود؛ قرار شد نامه ای به وزارت کشور و وزیر بهداشت بنویسیند، این نامه را ما در همان جلسه نوشتیم که البته اختیارات یک هفته تصویب شد.

,

استاندار اصفهان تصرح کرد: به محض اینکه این اختیارات تصویب شد هر فرد یا صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نکند به ناچار آن را تعطیل خواهیم کرد؛ در خصوص مدارس هم فعلا باز است تا جواب نامه ما از تهران بیاید؛ درست است که در استان درصد خیلی کمی به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا می کنند که طبق گفته مدیر کل آموزش و پرورش 10 درصد است.

,

وی افزود: اما در برخی مناطق حضور بیشتر است و این 10 درصد میانگین است؛ خواهش می کنم تا آنجایی که ممکن است آموزش ها به صورت مجازی انجام گیرد؛ البته اگر تهران این اختیار را به استان داد ممکن است تصمیمات دیگری بگیریم.

,

رضایی عنوان کرد: خیلی سریع و شفاف اعلام می کنم امسال حتی راهپیمایی نمادین هم به سمت هیچ امامزاده واجب التعظیم نداریم و به شدت جلوگیری می شود.

,

با توجه به این شرایط به نظر می رسد استان اصفهان ناچار است که برخی محدودیت ها را اجرا کند تا این روند صعودی بیماری کرونا را متوقف کند اما این سوال است که محدودیت ها شامل چه صنف ها و افرادی می شود؛ البته تاا اعلام دقیق ستاد استانی کرونا باید صبر کرد تا به صورت رسمی این محدودیت ها اعلام شود.

,

اما آنچه از تجربه محدودیت های گذشته و همچنین محدودیت ها در دیگر استان ها برداشت می شود به نظر می رسد اولین تصمیم ستاد استانی کرونا نحوه فعالیت مدارس را دوباره بررسی کرده و به شکل های جدید برای فعالیت مدارس ترسیم شود و حتی برخی از شهرها هم با تعطیل احتمالی رو به رو شود.

,

همچنین واحدهای صنفی نیز دارای محدودیت هایی می شوند که به نظر می رسد تمرکز واحدهای چون رستوران ها و اغذیه فروشی ها برای مشتری بیرون بر باشد و البته برخی صنف های دیگر نیز مانند ارایشگاه ها زنانه و مردانه هم با محدودیت های ویژه تری رو به رو شوند؛ شاید حساس ترین تصمیم در واحدهای صنفی مربوط به مجتمع های تجاری است که باید دید ستاد استانی در مقابله با آن چه تصمیمی خواهد گرفت.

,

البته ادارات نیز به نظر مورد توجه قرار خواهد گرفت و دور کاری و کم کردن حضور کارمندان در ادارات هم دور از ذهن نیست و به نظر می تواند در کنترل رفت آمد ها تاثیر داشته باشد؛ کم شدن ساعت های اداری نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد که البته در گذشته این تصمیم به کم شدن مراجعه کنندگان منجر نشده و در برخی از موارد نتیجه عکس را نیز درپی داشته است.

,

قوانین برای افرادی که رفتارهای پر خطر را نیز انجام می دهند نیز یکی از تصمیمات دیگر می تواند باشد که البته در حال حاضر به غیر از اینکه منع خدمات برای آن ها را می توان در مکان های مختلف در نظر گرفت راهکار تنبیه دیگری با ساز و کار آماده وجود ندارد.

,

تعطیلی پارک ها و مناطق گردشگری نیز دور از انتظار نبوده و شهرداری ها و مکان های خصوصی نیز شامل این محدودیت ها به نظر خواهند شد؛ در محدودیت های قبلی ورود افراد غیر بومی به هر شهر نیز ممنوع بود که در حال حاضر به نظر نمی رسد که شرایط برای اجرای آن در این مرحله حداقل در داخل استان فراهم باشد هر چند که توصیه می شود از این رفتار هر فرد بپرهیزد و با احتمال ضعیف چند شهرستان اصفهان که مقصد گردشگری دارند با احتمال ضعیف شاید دچار این محدودیت ها شوند.

,

البته تصمیم ها هر آنچه باشد همکاری مردم را می طلبد و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تک تک افراد می تواند نهالی بکارد که حدود دو هفته دیگر سیر ابتلا در استان را تغییر دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه