اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد خبر داد؛

الاکلنگ قیمت‌ها در بازار پروتئین مرکز خراسان شمالی

الاکلنگ قیمت‌ها در بازار پروتئین مرکز خراسان شمالی
قاسم زاده گفت: با توجه به افزایش قیمت اقلام پروتئینی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و ماهی قزل آلا، خرید این اقلام در سبد خانوار مرکز استان خراسان شمالی 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: امروز ( ششم مهر ماه سال 99 ) در بازار بجنورد قیمت مصرف کننده برای مرغ گرم به 17 هزار و 500 تومان، قیمت مصرف کننده برای تخم مرغ به 16 هزار تومان، قیمت قارچ درجه یک به 28 تا 30 هزار تومان و قیمت قارچ درجه دو به 18 تا 20 هزار تومان در هر کیلو رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قاسم زاده همچنین گفت: قیمت مصرف کننده برای گوشت گوسفندی مخلوط به 103 هزار تومان، قیمت مصرف کننده برای گوشت بزغاله مخلوط 98 هزار تومان، قیمت گوساله نرینه مخلوط 75 هزار تومان، قیمت گوساله نرینه مجلسی 80 هزار تومان، قیمت گوساله ماده مخلوط 55 هزار تومان و گوساله ماده مجلسی 60 هزار تومان در هر کیلو بود.

,

وی خاطر نشان کرد: قیمت ماهی قزل آلا نیز به 39 هزار و 500 تومان در هر کیلو رسیده است.

,

وی افزود: قیمت مصرف کننده برای ماست محلی به شش هزار تومان و قیمت مصرف کننده برای شیر خام نیز به سه هزار و 600 تا چهار هزار تومان در هر کیلو رسید.

,

قاسم زاده در بخش دیگری از سخن خود عنوان کرد: در بهار امسال قیمت مصرف کننده برای مرغ گرم در بازار بجنورد بر اساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار اعلام می شد که قیمت تنظیم بازاری برای این کالا در بجنورد 15 هزار و 500 تا 15 هزار تا 750 تومان در هر کیلو بود که پس از مدتی دستورالعمل ستاد تنظیم بازار از این محصول برداشته شد و پس از آزاد سازی قیمت آن، قیمت مصرف کننده این کالا به 18 هزار تومان در هر کیلو رسید.

,

وی درباره قیمت تخم مرغ در بهار امسال نیز بیان کرد: در سه ماه نخست امسال قیمت این کالا در بازار بجنورد 11 تا 12 هزار تومان در هر کیلو بود که البته مدتی نیز با ریزش  قیمت آن، بهای آن به هفت هزار تومان در هر کیلو رسید، با این وجود، از اواخر مرداد ماه قیمت این کالا به علت کمبود نهاده در بازار کشور به قیمت 16 هزار تومان افزایش یافت.

,

وی به نوسان قیمت گوشت قرمز نیز اشاره کرد و گفت: در بهار امسال قیمت گوشت گوسفند به 110 هزار تومان رسید که پس از مدتی با ریزش قیمت، بهای آن به 85 هزار تومان رسید، با این وجود، در تابستان امسال قیمت آن به 103 هزار تومان افزایش یافت.

,

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد افزود: در بهار امسال قیمت گوشت دام سنگین بین 70 تا 80 هزار تومان در نوسان بود که در حال حاضر قیمت آن 75 تا 80 هزار تومان در هر کیلو است.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: طی نیمه نخست امسال قیمت مصرف کننده برای محصول قارچ از 17 هزار تومان به 30 هزار تومان، قیمت مصرف کننده برای ماهی قزل آلا از هفت هزار تومان به 39 هزار و 500 تومان و قیمت مصرف کننده برای لبنیات خام از سه هزار تومان به سه هزار و 600 تا چهار هزار تومان افزایش یافته است.

,

وی در خاتمه اعلام کرد: نوسان و افزایش قیمت در بازار اقلام پروتئینی موجب شده است که تقاضای خرید اقلام پرو تئینی در شهر بجنورد کاهش پیدا کند به گونه ای که در حال حاضر بازار بجنورد در زمینه خرید مرغ گرم تا 10 درصد، برای خرید تخم مرغ تا 20 درصد، در زمینه خرید ماهی قزل آلا تا 15 درصد با کاهش تقاضا مواجه شده است.

,

قاسم زاده یادآور شد: افزایش قیمت قارچ طی هفته های اخیر در بازار بجنورد نیز متاثر از کمبود تولید و عرضه آن در بازار استان است همچنین با بازگشایی رستوران ها؛ پیتزا و ساندویچ فروشی ها تقاضای خرید این محصول در بازار مرکز استان بالا رفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه